نکات و ترفندهایی پیرامون آخرین پرچمداران سامسونگ
22 قابلیت آشکار و پنهان در دل Galaxy S9 و S9+ سامسونگ (بخش دوم)
سامسونگ در تاریخ 11 مارچ 2018 آخرین تلفن‌های پرچمدار خود با نام‌های گلکسی S9 و S9+ را به بازار معرفی کرد. قرار بود تا گلکسی S9 یک نسخه بهروزرسانی شده از گلکسی S8 باشد، اما مشتريانی که این دستگاه جدید را خریداری کرده بودند متوجه شدند که دوربين‌های آن به می‌زان چشمگيری ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با جزئیات و نکاتی در مورد تلفن‌های هوشمند گلکسی S9 و S9+ آشنا خواهید شد.

1606683296_1_0.gif

از جمله قابل توجه‌ترین مشخصات اضافه شده به تلفن‌های هوشمند گلکسی S9 و  S9+ می‌‌توان به دوربين دو دیافراگمه، AR Emoji، محل قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت و یک لنز دوم در S9+ اشاره کرد. جزئیات و نکات آشکار و پنهان زیادی در مورد دو تلفن هوشمند گلکسی S9 و  S9+ وجود دارد که ما قصد داریم در دو بخش جداگانه 22 مورد از آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

12. صفحه اصلی در حالت افقی

اکنون شما می‌توانید صفحه اصلی (Home)، آیکون اپلیکیشن‌ها و کشوی اپلیکیشن را در حالت افقی مشاهده کنید. برای روشن و خاموش کردن این قابلیت باید به بخش Settings > Display > Home screen > Portrait mode only برويد.

13. Live Focus و Background Blur

دوربين دوگانه گلکسی S9 از یک جفت لنز 12 مگاپیکسل برخوردار است که یکی از آنها به دیافراگم  f/1.5 با سنسور تصویر Super Speed Dual Pixel و دیگری به لنز تله فوتو  f/2.4 مجهز شده است. همچین این سیستم دوربين دوگانه از فناوری تثبیت کننده نوری تصویر دوگانه استفاده می‌کند. سخت افزار دوربين به کار رفته در گلکسی S9+ به دو قابلیت منحصر به فرد Live Focus و Background Blur مجهز شده است.

قابلیت Live Focus به کاربران اجازه می‌دهد تا در فرآیند گرفتن عکس عمق میدان در هر نقطه را تنظیم کنند و قابلیت Background Blur نیز به کاربر اجازه می‌دهد تا اشکال مختلفی مثل قلب، ستاره یا نمادهای مختلف را به پس زمینه عکس اضافه کند.

14. مدیریت اطلاعات زیست سنجی

سامسونگ بیشتر از هر دستگاه دیگری به داده‌های زیست سنجی (biometrics) اهمیت می‌دهد و از سیستم تشخیص چهره (Intelligent Scan)، شناسایی اثر انگشت و اسکن مردمک چشم پشتیبانی می‌کند. برای مدیریت تمام اینها به قسمت Intelligent Scan در بخش Settings > Lock screen and security > Screen lock type مراجعه کنید.

15. کنترل دستی دیافراگم دوربين

یکی از ویژگی‌های شاخص در گلکسی S9 و  S9+ دیافراگم دوربين دوگانه آن است که می‌تواند با محیطی که شما در آن قرار دارید (یک روز خیلی آفتابی یا شب بسیار تاریک) سازگار شود. اما شما می‌توانید کنترل تنظیمات این دیافراگم را به شکل دستی در اختیار بگیرید. برای انجام این کار باید صفحه را دوبار به سمت چپ بکشید و روی آیکون دیافراگم تقه بزنید تا حالت Pro فعال و غیرفعال شود.

وقتی از دوربين در حالت افقی استفاده می‌کنید در پایین صفحه نمایش یک دکمه را مشاهده خواهید کرد که به شما نشان می‌دهد در حال حاضر کدامیک از تنظیمات دیافراگم فعال است. همچنین شما در این ناحیه می‌توانید بین f/1.5 و f/2.4 جابجا شوید.

16. وظایف چندگانه با تقسیم صفحه نمایش

در گلکسی S9 و  S9+ شما می‌توانید صفحه نمایش را تقسیم بندی کرده و به طور همزمان از دو اپلیکیشن استفاده کنید. ابتدا شما باید اطمینان حاصل کنید که گزينه Pop-up view action در منوی Multi-Window فعال باشد. سپس باید روی دکمه View recently used apps تقه بزنید، صفحه را به سمت بالا یا پایین بکشید و در پنجره اپلیکیشن‌های اخیر آیکون multi-window را انتخاب کنید. با این کار اولین اپلیکیشن در پنجره بالایی اجرا خواهد شد. سپس به همین شکل یک اپلیکیشن دیگر را انتخاب کنید تا در پنجره پایینی باز شود.

17. پاسخ به پیام‌های متنی بدون ترک یک اپلیکیشن

سامسونگ این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانيد بدون خارج شدن از اپلیکیشنی که در حال حاضر مشغول کار با آن هستید به پیام‌های متنی خود پاسخ دهید. وقتی شما یک پیام متنی دریافت می‌کنید، تنها کافی است آن را به سمت پایین بکشید تا پنجره آن باز شود. بعد از پاسخ دادن به این پیام نیز به سادگی پنجره آن را ببندید. وقتی شما پیامی‌ دریافت می‌کنید لبه گوشی روشن خواهد شد.

18. تمرکز روی سوژه سلفی

گلکسی S9 از یک حالت Selfie Focus برخوردار است که با کمک نرم افزار پس زمینه را مات می‌کند. این قابلیت چیزی شبیه به  Portrait Mode در iPhone X است. برای فعال کردن این قابلیت، بعد از باز کردن دوربين سلفی در گلکسی S9 روی Selfie Focus تقه بزنید.

19. تنظیم کردن حالت یک دستی

در گلکسی S9 و  S9+ شما می‌توانید از ویژگی One-Handed Mode استفاده کنید. این قابلیت با کوچکتر کردن صفحه نمایش باعث می‌شود تا شما بتوانید کارها را تنها با یک دست انجام دهید. برای فعال کردن این قابلیت به Settings > Advanced Features > One Handed Mode برويد.

20. حرکت فوق آهسته

گلکسی S9 و  S9+ این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا ویدیوهای خود را با حرکت فوق آهسته (Super Slow Motion) ضبط کنید. به این شكل شما می‌توانید لحظات بیاد ماندنی را با سرعت‌های مختلف ثبت کنید. قابلیت Super Slow Motion سرعت شاتر دوربین را تا 960 فریم در ثانیه افزایش می‌دهد و می‌تواند ویدیو را چهار برابر آهسته‌تر از فناوری Slow Motion سایر گوشی‌ها  ضبط کند. بعد از ضبط ویدیو به صورت Slow Motion شما می‌توانید آن را به شکل گیف متحرک ذخیره كنيد، به آن موزیک اضافه کنید و آن را به شکل کاغذ دیواری روی صفحه Home یا lock نمایش دهید.

21. روشن و خاموش کردن Dolby Atmos

گلکسی S9 سامسونگ به فناوری Dolby Atmos مجهز شده است و می‌تواند یک صدای 360 درجه را ارائه کند، اما این قابلیت به طور پیش فرض غیرفعال است. شما می‌توانید آن را با پایین کشیدن تنظیمات سریع اعلان روشن کنید. این قابلیت توان خود را از بلندگوهای استریوی AKG تعبیه شده در پایین دستگاه می‌گیرد.

در منوی Dolby Atmos چهار حالت مختلف وجود دارد. یک حالت Auto که هر نوع صدایی را که شما در حال شنیدن آن هستید بهینه سازی می‌کند، حالت Movie که بهترین صدا را برای فیلم و ویدیو ارائه می‌کند، حالت Music که صدای موسیقی شما را غنی‌تر، کامل‌تر و متعادل‌تر می‌کند و حالت Voice که صداها را بلندتر و شفاف‌تر می‌کند.

22. استفاده از Samsung DeX برای نمایشگرهای بزرگتر

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید گنجانده شده در گلکسی S9 و  S9+ فناوری DeX سامسونگ است. Samsung DeX به کاربران اجازه می‌دهد از طریق پلتفرم DeX از گوشی خود در محیط دسکتاپ تمام صفحه استفاده کنند. Samsung DeX صفحه نمایش گلکسی S9 را به یک کیبورد لمسی و تاچ پد تبدیل می‌کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟