دسترسی به افزونه‌های ضروری روی گوشی همراه با Yandex
ترفند: چگونه روی گوشی به افزونه‌های کروم دسترسی داشته باشیم؟
حتما برایتان پیش آمده است که وقتی مشغول وب‌گردی با گوشی خود هستید، به افزونه‌هایی نیاز پیدا کرده باشید که بر روی لپتاپ یا دسکتاپتان نصب شده‌اند و متاسفانه روی گوشی خبری از آن‌ها نیست. در این مطلب به شما ترفندی آموزش می‌دهیم که به وسیله آن بتوانید به راحتی به تمام افزونه‌های ضروری موجود روی کروم از طریق موبایل دسترسی داشته باشید.

1606683296_1_0.gif

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت مرورگر کروم، افزونه‌های جذاب و متنوع آن است. اما با وجود این مسئله، گوگل همچنان تصمیمی برای افزودن قابلیت افزونه‌ها به نسخه موبایل کروم ندارد. این مسئله تا حدی دلسردکننده است؛ البته نه تا وقتی شبکه دوست شما است!

برای استفاده از افزونه‌های کروم روی گوشی هوشمندتان، کافی است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گام اول

به شخصه خیلی علاقه داشتم مهم‌ترین گام را در انتهای ماجرا لو بدهم؛ اما راهی پیدا نکردم. یاندکس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری محور روسیه است که اپ‌ها و سرویس‌های اینترنتی متنوع و فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. یکی از این اپ‌ها، مرورگر یاندکس است. این مرورگر بر پایه کدهای کروم ساخته شده است و تنها رابط کاربری آن دستخوش تغییر شده است. اجازه بدهید اعتراف کنم رابط کاربری مرورگر یاندکس حتی روان‌تر از کروم طراحی شده است و با ظاهر مینیمالیستیکی که دارد، حسابی دل من را برده است!

یاندکس را از اینجا دانلود کنید تا به سراغ باقی مراحل برویم:

گام دوم

پس از نصب یاندکس، به این آدرس بروید:

https://chrome.google.com/webstore/

کار تقریبا تمام شده است. کافی است افزونه مورد نظر خود را جست و جو کرده و نصب کنید. برای استفاده از افزونه نصب شده هم کافی است همانند کروم علامت سه نقطه را در پایین صفحه لمس کنید و گزینه Extensions را لمس کنید. به همین راحتی!

سایر مزایای یاندکس

تنها دلیل علاقه من به یاندکس، قابلیت استفاده از افزونه‌ها و رابط کاربری جذاب آن نیست. قابلیت دیگری که به نظر من بسیار جالب آمد، امکان ذخیره صفحات با فرمت PDF بود. از سایر قابلیت‌های مرورگر Yandex می‌توان به بلاک کردن تبلیغات آزاردهنده، قابلیت وب‌گردی ناشناس، ترجمه بر پایه گوگل و قابلیت مدیریت گذرواژه‌ها اشاره کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟