تایوانی‌ها قد علم می‌کنند
با HTC U12 Plus آشنا شوید
پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، بالاخریه مشخصات کامل گوشی پرچم‌دار جدید کمپانی تایوانی HTC مشخص شد و اعلام شد که این گوشی به زودی روانه بازارهای جهانی خواهد شد. برای آشنایی با امکانات و قیمت نهایی گوشی HTC U12+ همراه شبکه باشید.

1606683296_1_0.gif

طراحی 

شرکت HTC همیشه در بحث طراحی یکی از بهترین‌ها بوده است. حتی حالا که HTC سهم چندانی از بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار ندارد؛ اما سنت همیشه را حفظ کرده است و یکی از زیباترین گوشی‌های هوشمند تاریخ بشر را طراحی کرده است. در اولین برخورد با بدنه شیشه‌ای HTC U12 Plus که حالتی نیمه شفاف دارد، بدون شک محو تلالو نور در آن خواهید شد. البته این خاصیت «نیمه شفاف» بودن تنها مختص رنگ آبی این گوشی است و به این شکل است که می‌توانید از پشت گوشی اجزای سازنده درون آن را ببینید. در سایر رنگ‌ها تنها حالت آینه‌ای گوشی است که شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

این گوشی همانند سایر پرچم‌داران سال‌های اخیر HTC دارای بدنه ضد آب است و از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. مطابق انتظار، فناوری انحصاری Edge Sense در HTC U12 Plus هم به کار گرفته شده است. با اتکا به لبه‌های حساس به فشار، می‌توانید بدون مراجعه به منو، و تنها با وارد کردن فشار به بدنه لغزنده این گوشی، از میان‌برهایی که برای گوشی در نظر گرفته‌اید استفاده کنید.

بله. HTC U12 Plus واقعا زیبا است. با مقایسه این گوشی با پرچم‌دارانی مانند گلکسی اس 9 می‌توانید به این زیبایی پی ببرید. 

نکته مثبت طراحی HTC U12 Plus اصالت آن است. این گوشی بیهوده پی اضافه کردن ناچ به نمایشگر نرفته است و از یک طراحی غیر تقلیدی برخوردار است.

نمایشگر

نمایشگر این گوشی یکی از بهترین نمونه نمایشگرهای مبتنی بر پنل LCD است. رزولوشن این نمایشگر 6.0 اینچی برابر با 2880 × 1440 است تا تراکم پیکسلی آن به 537 پیکسل بر هر اینچ برسد. این نمایشگر با طراحی مدرن و نسبت طول به عرض تصویر 18 به 19 توسعه یافته است. پنل مورد استفاده در این گوشی Super LCD نسل 6 است؛ پنل اختصاصی گوشی‌های شرکت HTC. این گوشی از لحاظ رنگ‌بندی هم بسیار قدرتمند است و ضمن پشتیبانی از استاندارد HDR10، تمام رنگ‌های حوزه DCI-P3 را هم پوشش می‌دهد. بر روی این صفحه نمایش ارزشمند هم یک لایه گوریلا گلس 5 قرار گرفته است تا از آن در برابر خط و خش مراقبت کند.

دوربین

این اولین گوشی با دوربین دوگانه شرکت HTC نیست. در واقع HTC در حدود 4 سال قبل و با عرضه گوشی HTC One M8 اولین گوشی با دوربین دوگانه خود را رانه بازار کرده بود. اما آن گوشی‌ها مکانیزمی شبیه به دوربین دوگانه‌های امروزی نداشتند. پس می‌توان نتیجه گرفت که HTC U12 Plus اولین گوشی این شرکت با دوربین دوگانه و قابلیت ایجاد افکت بوکه است. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با f/1.75 و دوربین دوم آن هم یک دوربین 16 مگاپیکسلی با f/2.6 است تا عکاسی تله فوتو را انجام دهد. از سایر امکانات دوربین این گوشی می‌توان به لرزشگیر اپتیکال و لرزشگیر دوگانه gyro-EIS اشاره کرد. تلفیق این دو لرزشگیر با هم بدون شک به بهبود تجربه تصویربرداری کاربر کمک شایانی خواهد کرد.  با توجه به سخت افزاری که این گوشی دارد؛ می‌توان نتیجه گرفت که رقیب بسیار مهمی در میان سایر پرچم‌داران خواهد بود؛ هرچند به Huawei P20  نرسد.

در بخش فسلمبرداری هم این گوشی به لطفه بهره مندی از یک تراشه قدرتمند، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را در اختیار دارد. این طور که از شواهد برمی‌آید، HTC U12 Plus فاقد قابلیت فیلمبرداری فوق سریع است و کاربران باید به 240 فریم در ثانیه و کیفیت Full HD قناعت کنند. 

در بخش سلفی هم HTC U12 Plus یکی از معدود گوشی‌هایی است که دارای دوربین دوگانه سلفی است. دقت سنسور هر دو دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسل است و هر دو دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 هستند. 

سخت افزار

تراشه به کار رفته روی HTC U12 Plus از نوع اسنپدراگون 845 است که قابلیت کلاک کردن تا 2.8 گیگاهرتز را دارا است. در کنارپردازنده‌‌های قدرتمند این گوشی، 6 گیگابایت رم هم وجود دارد تا کاربر بتواند تعداد زیادی اپ را به صورت همزمان اجرا کند. اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها روی این گوشی به راحتی صورت می‌گیرد و هیچ کاربری از کار کردن با این گوشی ناامید نخواهد بود. در بخش حافظه داخلی، این گوشی دارای 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود که کاربر به کمک کارت حافظه می‌تواند آن را به میزان 400 گیگابایت افزایش دهد.

باتری

باتری HTC U12 Plus نسبت به سال قبل دارای ظرفیت کمتری است. این گوشی از یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که با توجه به تراشه بهینه‌ای که روی HTC U12 Plus وجود دارد، برای یک روز استفاده ترکیبی کفایت می‌کند. پر شدن شارژ این گوشی با توجه به پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع نسل 3 نیاز به زمان چندانی ندارد و 50 درصد آن ظرف تنها 35 دقیقه پر می‌شود. 

قیمت و نتیجه گیری

گوشی HTC U12 Plus بهترین گوشی تاریخ این شرکت است. داشتن نمایشگر کشیده با رزولوشن QHD+، دوربین دوگانه قدرتمند، قدرت پردازش عالی و نوآوری‌هایی مثل Edge Sense 2، هم این گوشی را به یک گوشی عالی بدل کرده است و هم آن را شایسته صفت پرچمدار می‌کند. ما شرکت HTC را همیشه دوست داشته‌ایم و از وضعیت نا به سامان این شرکت در بازار جهانی و مخصوصا بازار ایران واقعا ناراحتیم. امیدوار بودیم که این شرکت هم با اختصاص دادن قیمتی پایین برای این گوشی، دسترسی عموم مردم را به محصولاتش آسان‌تر کند؛ اما برچسب قیمت 800 دلاری این محصول، باعث خواهد شد بسیاری از مردم رقبای ارزان‌تری هم‌چون وان‌پلاس 6 و Mi Mix 2s را به این گوشی ترجیح دهند. اگر هم کسی قصد داشته باشد برای خرید گوشی‌اش مبلغ بیشتری بپردازد، گزینه‌های دیگری مثل گلکسی اس 9 پلاس، آیفون 8 پلاس و سایر پرچمداران بازار شاید انتخاب‌های جذاب‌تری به حساب بیایند. با این قیمت، سخت است آینده چندان روشنی را برای این گوشی و HTC پیش‌بینی کنیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟