دوباره کنترل اوضاع را به دست بگیرید
چگونه پس از فراموش کردن رمز یا الگوی گوشی، قفل آن را باز کنیم
ما انسانیم و فراموشی خصلت بارز ما است. روشن گذاشتن چراغ، جا گذاشتن کلید ماشین و فراموش کردن الگوی قفل موبایل (پترن) یا رمز آن چیزهایی است که خواه و ناخواه اتفاق می‎افتد. متاسفانه این مورد آخر کمی‎ دردسر ساز است و باعث می‎شود تا شما دیگر نتوانید به تبلت یا تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشید. اما خوشبختانه روش‎هایی وجود دارد که از طریق آن می‎توانید صفحه قفل و پترن را رد کرده و به دستگاه خود وارد شوید.

1606683296_1_0.gif

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که وقتی الگوی صفحه قفل یا رمز ورود دستگاه اندروید خود را فراموش کردید چه کاری می‎توانید انجام دهید تا دوباره کنترل اوضاع را به دست گیرید.

بهترین گزینه:

Android Device Manager (برای اندروید 2.3 و بالاتر) برای بازیابی رمز عبور یا الگو (پترن)

این ساده‎ترين و بهترین روشی است که بعد از فراموش کردن رمز ورود دستگاه خود می‎توانید از آن استفاده کنید تا دسترسی دوباره به دستگاه خود را به دست آورید. تا مادامی‎ که شما به حساب گوگل خود در تلفنتان متصل باشید این روش کار خواهد کرد.

وارد کامپیوتر خود شوید، از طریق صفحه  Android Device Manager به حساب خود وارد شوید و از فهرست دستگاه‎های مرتبط با اکانت خود دستگاه قفل شده را انتخاب کنید. سپس روی گزينه Lock کلیک کنید. بعد از این که شما با یک کد جدید تلفن خود را قفل کردید، رمز قبلی که فراموش کرده بودید با این رمز جدید جایگزین خواهد شد. حالا می‎توانید دوباره به دستگاه خود وارد شوید.

 برای بازیابی رمز عبور یا الگو (پترن)

گزینه دوم:
Smart lock (اندروید 5.0 و بالاتر)  برای بازیابی رمز عبور یا الگو (پترن)

نسخه‎های جدیدتر اندروید از امنیت بالاتری برخوردار هستند. این نسخه‎ها از قابلیتی به نام Smart lock بهره می‎گیرند که به شما اجازه می‎دهد تلفن خود را تحت شرایط خاص (برای مثال، زمانی که به شبکه وای‎فای خانگی شما متصل است) از حالت قفل خارج کنید. در این شرایط وقتی شما رمز ورود خود را فراموش می‎کنید تنها کافی است به خانه برگردید تا بتوانید قفل آن را باز کنید.

 برای بازیابی رمز عبور یا الگو (پترن)

گزينه سوم:
استفاده از حساب گوگل (اندروید 4.4 و پایین‎تر)  برای بازیابی رمز عبور یا الگو

شما پشت صفحه قفل دستگاه خود گیر افتاده‎اید و الگوی باز کردن آن را هم به یاد نمی‎آورید. خوشبختانه جای نگرانی نیست. با طی کردن این مراحل می‎توانید دوباره به دستگاه خود دسترسی پیدا کنید:

  • برای پنج باز الگوی باز کردن قفل را تکرار کنید (شاید خوش شانس بودید و آن را به طور حدسی به یاد آوردید)
  • بعد از پنج بار تلاش ناموفق یک گزینه در پایین صفحه نمایش با عنوان Forgot Pattern ظاهر خواهد شد. روی آن تقه بزنید.
  • به حساب گوگل خود وارد شوید.
  • بعد از این که از طریق حساب گوگل احراز هویت شدید، می‎توانید یک رمز یا الگوی جدید انتخاب کنید و دستگاه خود را از قفل خارج کنید.

گزينه‎های امنیتی ثالث  برای بازیابی رمز عبور یا الگو (پترن)

بعضی از تولیدکنندگان تلفن هوشمند اغلب نرم افزار امنیتی اختصاصی خود را داخل دستگاه‎هایشان قرار می‎دهند (مثل  Find My Mobile سامسونگ). از چنین قابلیت‎هایی می‎توان برای گذشتن از صفحه قفل استفاده کرد. اما شما باید از قبل آن را تنظیم کرده باشید. اگر این را کرده‎اید از طریق یک دستگاه دیگر یا کامپیوتر به وبسایت مربوطه مراجعه کرده و از آن جا قفل تلفن خود را باز کنید.

 برای بازیابی رمز عبور یا الگو (پترن)

آخرین گزینه:
بازگشت به تنظیمات کارخانه  برای بازیابی رمز عبور یا الگو (پترن)

آخرین گزینه پیش روی شما بازگشت به تنظیمات کارخانه (factory reset) است. اما فراموش نکنید که این کار تمام داده‎های موجود در دستگاه اندروید شما را پاک خواهد کرد، بنابراین از این گزینه تنها زمانی استفاده کنید که سایر روش‎های گفته شده در بالا بدون نتیجه بوده باشد.

ساده‎ترين راه برای انجام این کار روی تلفن قفل شده این است که به صفحه وب  Android Device Manager وارد شده و از آنجا گزینه factory reset را انتخاب کنید.

اگر بنا به دلایلی نمی‎توانید به صفحه Android Device Manager دسترسی داشته باشید یا قادر به ورود به حساب گوگل خود نیستید باید از ریست سخت افزاری کمک بگیرید، که به معنای وارد شدن دستی به حالت ریکاوری دستگاه است.

روش استفاده از شیوه ریست سخت افزاری در دستگاه‎های مختلف متفاوت است اما معمولا با پایین نگه داشتن همزمان دکمه پاور و ولوم در زمانی که دستگاه شما خاموش است انجام می‎شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟