آشنایی با امکانات جدید اینستاگرام
قابلیت‌های هیجان‌انگیزی که به اینستاگرام افزوده می‌شود
آن طور که پیدا است، اینستاگرام در حال آزمایش برخی امکانات مفید و کلیدی است تا این نرم‌افزار محبوب را از همیشه محبوب‌تر کند. برای آشنایی با امکانات جدید اینستاگرام همراه شبکه باشید.

1606683296_1_0.gif

از وقتی فیسبوک اینستاگرام را خریداری کرده است، هر از گاهی با یک به‌روزرسانی آن را بیش از پیش به فیسبوک شبیه‌تر کرده است. البته برخی از امکانات هم ویژه اینستاگرام هستند و شبیه آن‌ها را در جای دیگری نمی‌بینیم. گزارش‌ها حاکی از آن است که این نرم‌افزار به صورت مخفیانه مشغول تست چند قابلیت جدید است. در این مقاله به بررسی این قابلیت‌ها می‌پردازیم. 

ریگرام

ریگرام کردن چیزی شبیه به همان گزینه Share در فیسبوک است. شما می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای اکانت‌هایی که Private نیستند را برای فالوورهایتان Regram کنید. تا قبل از این، کاربران برای انتشار عکس‌ها و فیلم‌های دیگران، مجبور بودند به نحوی آن‌ها را در گوشی خود ذخیره کنند. یکی از این راه‌ها، استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث بود که این مسئله از لحاظ امنیتی موجب ایجاد نگرانی‌هایی برای کاربران می‌شد. 

جست و جو برای گیف

تصاویر دارای فرمت GIF که به گیف (یا اگر درست‌تر بگوییم: جیف) مشهورند، در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین امکانات دیجیتالی هستند. این محبوبیت باعث شده است اینستاگرام هم به فکر بخشی برای تصاویر متحرک بیفتد. یکی از امکاناتی که به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران اینستاگرام فعال شده است، امکان جست و جو برای تصاویر متحرک است. کاربران می‌توانند با جست و جو برای GIF، آن‌ها را پیدا کنند و در پست‌ها و استوری‌های خود به کار ببندند. 

آرشیو استوری‌ها

ویژگی جدیدی که به اینستاگرام اضافه شده است، امکان داشتن آرشیوی شخصی از استوری‌ها است. عملکرد این ویژگی بسیار ساده است: به جای این که خاطراتی که استوری کرده‌اید را در گوشی نگه دارید، می‌توانید آن‌ها را در مکانی امن در اینستاگرام نگهداری کنید.

فهرست دوستان نزدیک

شاید برایتان بارها پیش آمده باشد که قصد داشته باشید چیزی را در اینستاگرامتان پست کنید، اما به خاطر شرایط خاصی که داشته‌اید یا به خاطر این که فرد خاصی شما را فالو کرده بوده است، از خیر پست کردن آن گذشته باشید و یا حتا یک اکانت دیگر به عنوان اکانت شخصی ایجاد کرده باشید. حالا اینستاگرام این مشکل را حل کرده است. با استفاده از ویژگی فهرست دوستان نزدیک، می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی بتوانند پست شما را ببینند. 

انتشار سریع

راه اصلی انتشار مطالب موجود در اینستاگرام، کپی کردن آدرس URL آن‌ها است. اما از آن‌جا که این شبکه اجتماعی هم به یکی از زیرمجموعه‌های فیسبوک بدل شده است، این امکان برای آن در نظر گرفته شده است که بتوان تصاویر و فیلم‌های موجود در اینستاگرام را با استفاده از گزینه Share on WhatsApp مستقیما برای مخاطبان واتس‌اپ خود بفرستید. 

پین کردن چت

چیزی که احتمالا در تلگرام هم دیده‌اید. به کمک این ویژگی می‌توانید کسانی که با آن‌ها بیشتر در ارتباط هستید را در بالای صفحه دایرکت‌ مسجها نگه دارید تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر باشد.

 

 لازم به ذکر است که تمام این تغییرات به صورت آزمایشی هستند و ممکن است هیچ کدام از آن‌ها به صورت عملی در اینستاگرام گنجانده نشود؛ اما در صورتی که به اینستاگرام اضافه شوند، از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟