دو گوشی جدید از سونی
سونی از دو گوشی میان‌رده اکسپریا R1 و اکسپریا R1پلاس رونمایی کرد!
شرکت سونی علیرغم اینکه یک سال پیش عنوان کرده بود دیگر قصد فعالیت در زمینه تولید و عرضه اسمارتفون‌های میان رده را ندارد، دیروز از دو گوشی میان رده رونمایی کرد! این دو گوشی اکسپریا R1 و اکسپریا R1 پلاس نام دارند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

شرکت سونی سال گذشته رسما اعلام کرده بود که به منظور ساماندهی به وضعیت مالی خود قصد دارد که فقط گوشی‌های رده بالا تولید و روانه بازار کند. به بیان دیگر سونی رسما اعلام کرد که دیگر قصد تولید اسمارتفون‌های میان رده را ندارد و تا دیروز هم تقریبا بر سر این حرف خود باقی مانده بود! اما دیروز اتفاق جالبی رخ داده  و سونی به طور رسمی از دو گوشی میان رده در هندوستان رونمایی کرد!

دو گوشی مذکور اکسپریا R1 و اکسپریا R1 پلاس نام دارند و سونی اعلام کرده که این محصولات به صورت اختصاصی در بازار داخلی کشور هند عرضه می‌شوند. با این وجود عرضه دو گوشی مذکور نشان می‌دهد که سونی به نوعی به عرصه تولید اسمارتفون‌های میان رده باز گشته است. اما دو گوشی اکسپریا R1 و اکسپریا R1 پلاس چه مشخصات فنی را به همراه دارد؟

گوشی هوشمند اکسپریا R1 از نمایشگری 5.2 اینچی با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ‌دی بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی از نوع TFT LCD است. تراشه اسنپدراگون 430 در آن بکار رفته و رم دستگاه ظرفیت 2 گیگابایتی دارد. حافظه داخلی گوشی هوشمند اکسپریا R1 هم ظرفیت پیش‌فرض 16 گیگابایتی را ارائه می‌کند، اما با اتصال حافظه SD قابل ارتقاء خواهد بود. دوربین اصلی گوشی اکسپریا R1 از سنسوری 13 مگاپیکسلی تشکیل شده و سونی برای دوربین سلفی گوشی از سنسوری 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. باتری آن 2620 میلی آمپر ساعتی بوده و اندروید 7.0 نوقا به طور پیش‌فرض بر روی گوشی نصب است.

اما تفاوت اکسپریا R1 با اکسپریا R1 پلاس در چیست؟ جالب است بدانید که تنها تفاوت این دو گوشی مربوط به ظرفی رم و حافظه داخلی آن‌ها می‌شود. رم اکسپریا R1 پلاس برخلاف گوشی اکسپریا R1 ظرفیت 3 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن هم 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را ارائه می‌کند. سایر مشخصات فنی دو گوشی از ظرفیت باتری گرفته یا ابعاد و وضوح نمایشگر یکسان هستند. لازم به اشاره است که سونی قول داده آپدیت اندروید اوریو برای هر دو گوشی اکسپریا R1 و اکسپریا R1 پلاس منتشر شود. قیمت دو گوشی مذکور هم به ترتیب برابر با 200 دلار و 231 دلار در نظر گرفته شده است. نظر شما در مورد دو گوشی میان رده جدید سونی چیست؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟