پیش‌بینی زمان انتشار آپدیت اندروید O برای پرچمداران
گوشی پرچمدار شما چه زمانی آپدیت اندروید O را دریافت می‌کند؟
گوگل با رونمایی از دو گوشی پیکسل 2 (Google Pixel 2) و پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL) به صورت رسمی از اندروید O هم رونمایی کرد. اما سوالی که هم اکنون به وجود آمده این است که گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های دیگر مثل سامسونگ، ال‌جی، هوآوی و غیره چه زمانی آپدیت اندروید O را دریافت می‌کنند؟ با سایت شبکه همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

گوگل به تازگی نسخه جدید سری گوشی‌های پیکسل خود را معرفی کرده است. دو گوشی جدید گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال نام دارند که هر دو از اندروید O بهره می‌برند. بنابراین گوگل به همراه این دو گوشی از اندروید O هم رونمایی کرده است. حال نوبت به کمپانی‌های تولید کننده محصولات اندرویدی رسیده تا با ایجاد تغییرات در اندروید O استاک، نسخه بهینه این سیستم عامل را در قابل آپدیت برای پرچمداران خود منتشر کنند.

اما سوالی که در این میان به وجود آمده این است که شرکت‌های مذکور مثل سامسونگ، ال‌جی، هوآوی و غیره چه زمانی آپدیت اندروید O را برای پرچمداران خود منتشر خواهند کرد؟ در ادامه این مقاله قصد داریم پیش‌بینی در مورد زمان انتشار آپدیت اندروید O برای پرچمداران اندرویدی شرکت‌های مختلف داشته باشیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

پرچمداران سامسونگ

ابتدا از پرچمداران شرکت سامسونگ شروع می‌کنیم و پیش‌بینی از زمان انتشار آپدیت اندروید O برای گوشی‌های گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس، گلکسی نوت 8، گلکسی اس 7، گلکسی اس 7 اج، گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 اج و گلکسی اس 6 اج پلاس داشته باشیم.

  • گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس: در مورد زمان انتشار آپدیت اندروید O برای دو گوشی مذکور اطلاعات دقیقی از سوی سامسونگ منتشر نشده است، اما با توجه به پیش‌بینی ما، دو گوشی مورد نظر مابین ماه‌های فوریه تا مارس سال 2018 آپدیت اندروید O را دریافت خواهند کرد.
  • گلکسی نوت 8: متاسفانه جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی فبلت گلکسی نوت 8 به طور پیش‌فرض از اندروید O بهره‌مند نیست، بنابراین کاربران این محصول هم باید منتظر آپدیت اندروید O باشند. پیش‌بینی می‌کنیم که این فبلت اولین محصول برند سامسونگ باشند که آپدیت اندروید O را دریافت خواهد کرد. زمان دریافت این آپدیت هم اواخر سال 2017 یا ماه اول سال 2018 پیش‌بینی شده است. البته سامسونگ گاها هم در این زمینه مثل فبلت گلکسی نوت 5 که با تأخیر زیادی آپدیت اندروید مارشمالو را دریافت کرده بود، ناامیدکننده عمل می‌کند.
  • گلکسی اس 7 و اس 7 اج: پیش‌بینی می‌کنیم که دو گوشی مذکور بعد از انتشار آپدیت اندروید O برای گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس کاندیدای دریافت این آپدیت باشند. زمان دریافت این آپدیت هم در بهار سال 2018 پیش‌بینی شده است.
  • گلکسی اس 6، اس 6 اج و اس 6 پلاس: متاسفانه به احتمال بسیار زیاد این سه گوشی آپدیت اندروید O را دریافت نمی‌کنند.

پرچمداران ال‌جی

اما نوبت به پرچمداران شرکت ال‌جی می‌رسد که شامل گوشی‌های ال‌جی جی 6، ال‌جی وی 30، ال‌جی وی 20 و ال‌جی جی 5 هستند.

  • ال‌جی وی 30: پیش‌بینی می‌کنیم این گوشی زودتر از سایر محصولات برند ال‌جی آپدیت اندروید O را دریافت کند. اگرچه اطلاعات دقیق و رسمی در مورد زمان انتشار آپدیت اندروید O برای گوشی وی 30 منتشر نشده، اما پیش‌بینی می‌کنیم در انتهای سال جاری این آپدیت برای گوشی مذکور منتشر گردد.
  • ال‌جی جی 6: پیش‌بینی می‌کنیم گوشی جی 6 بین ماه‌های دسامبر سال 2017 تا ژانویه سال 2018 منتشر گردد.
  • ال‌جی وی 20: به احتمال زیاد دو گوشی قبلی که نام بردیم زودتر از گوشی وی 20 آپدیت اندروید O را دریافت می‌کنند، بنابراین پیش‌بینی ما این است که انتشار این آپدیت برای گوشی وی 20 در ماه‌های نخست سال 2018 صورت پذیرد.
  • ال‌جی جی 5: احتمالا گوشی ال‌جی جی 5 تقریبا 10 الی 12 ماه دیگر آپدیت اندروید O را دریافت خواهد کرد و آخرین گوشی برند ال‌جی خواهد بود که این بروز رسانی را دریافت می‌کند.

پرچمداران موتورولا

پرچمداران موتورولا رو دو گوشی موتو زد 2 فورس ادیشن و موتو زد 2 پلی در نظر می‌گیریم. وضعیت انتشار آپدیت اندروید O برای این دو گوشی به شرح زیر خواهد بود.

  • موتو زد 2 فورس ادیشن: موتورولا به صورت رسمی اشاره داشته که گوشی مذکور آپدیت اندروید O را دریافت خواهد کرد. پیش‌بینی می‌کنیم زمان انتشار این آپدیت برای گوشی موتو زد 2 فورس ادیشن اواخر سال 2017 باشد.
  • موتو زد 2 پلی: آپدیت اندروید O به احتمال زیاد طی فصل پاییز و تقریبا همزمان با موتو زد 2 فورس ادیشن صورت می‌پذیرد.

پرچمداران اچ‌تی‌سی

اچ‌تی‌سی از شرکت‌هایی است که در انتشار آپدیت اندروید خوب عمل می‌کند. پیش‌بینی می‌کنیم سه گوشی اچ‌تی‌سی یو 11، اچ‌تی‌سی یو اولترا و اچ‌تی‌سی 10 آپدیت اندروید O را به شرح زیر دریافت کنند:

  • اچ‌تی‌سی یو 11: پیش‌بینی می‌کنیم این گوشی ظرف مدت زمان 90 روز آینده آپدیت اندروید O را دریافت کند. روند مشابه برای گوشی اچ‌تی‌سی 10 و دریافت آپدیت اندروید نوقا هم طی شده بود.
  • اچ‌تی‌سی یو اولترا: اچ‌تی‌سی اشاره داشته که بعد از گوشی یو 11، آپدیت اندروید O را برای گوشی اچ‌تی‌سی یو اولترا هم منتشر می‌کند. بنابراین احتمالا اچ‌تی‌سی یو اولترا چیزی در حدود یک ماه بعد از انتشار آپدیت اندروید O برای گوشی یو 11، بروز رسانی مذکور را دریافت خواهد کرد.
  • اچ‌تی‌سی 10: اندروید O آخرین آپدیتی است که برای گوشی اچ‌تی‌سی 10 منتشر می‌شود، بنابراین مطمئنا این شرکت تایوانی عجله‌ای به منظور انتشار آپدیت اندروید O برای گوشی اچ‌تی‌سی 10 نخواهد داشت. پیش‌بینی می‌کنیم اچ‌تی‌سی 10 در اوایل و احتمالا سه ماه نخست سال 2018 آپدیت اندروید O را دریافت کند.

پرچمداران سونی

اما پرچمداران سونی که شامل گوشی‌های اکسپریا ایکس زد 1، اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت و اکسپریا ایکس زد اس می‌شوند چه زمانی آپدیت اندروید O را دریافت خواهند کرد؟

  • اکسپریا ایکس زد 1 و ایکس زد 1 کامپکت: اکسپریا ایکس زد 1 و نسخه کامپکت این گوشی به صورت پیش‌فرض از اندروید اوریو بهره می‌برند. بنابراین اگر این گوشی‌ها را بخرید نیازی به انتظار کشیدن برای آپدیت اندروید O نخواهید داشت.
  • اکسپریا ایکس زد اس: پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مذکور آپدیت اندروید O را اواخر ماه نوامبر تا دسامبر دریافت کند.

پرچمداران هوآوی

اما اگر از کاربران محصولات شرکت چینی هوآوی هستید و یکی از سه پرچمدار این کمپانی شامل هوآوی میت 9، هوآوی پی 10 یا هوآوی پی 9 را دارید، باید بدانید که پیش‌بینی ما در راستای انتشار آپدیت اندروید O برای این سه محصول به شرح زیر است:

  • هوآوی میت 9: طبق گزارش‌های به دست آمده احتمالا میت 9 هوآوی خیلی زود آپدیت اندروید O را دریافت خواهد کرد. پس می‌توانید ظرف چند ماه آینده منتظر دریافت بروز رسانی اندروید اوریو برای هوآوی میت 9 باشید.
  • هوآوی پی 10: پیش‌بینی می‌کنیم گوشی هوآوی پی 10 آپدیت اندروید O را در اوایل سال 2018 دریافت کند.
  • هوآوی پی 9: به احتمال زیاد آپدیت اندروید O برای گوشی هوآوی پی 9 در بهار سال 2018 منتشر می‌شود.

کلام آخر

در نظر داشته باشید که موارد فوق مربوط به پیش‌بینی‌هایی هستند که صورت گرفته و نمی‌توان به صورت رسمی و قطعی به آن‌ها اعتماد کرد. نظر شما در مورد موعدهای اعلامی چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟