امنیت در جستجوی اینترنتی
چگونه در مرورگر دستگاه اندرویدی جستجوی امن داشته باشیم؟
اگر مدتی اخبار حوزه فناوری را دنبال کنید متوجه خواهید شد که امروزه موضوع حریم خصوصی، نگرانی اصلی افراد در دنیای تکنولوژی می‌باشد. روز‌به‌روز توجه افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند، بیشتر از پیش جلب تنظیمات حریم خصوصی شده و علت آن این است که هیچکس نمی‌خواهد از اطلاعات خصوصی‌اش سوءاستفاده شود. در این میان امنیت مرورگرها هم از اهمیت خاصی برخوردار است. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه می‌توانیم امنیت جستجوی خصوصی در مرورگر‌ سامسونگ و به طور کلی جستجو در مرورگرهای اندرویدی را با ایجاد یک رمز افزایش دهیم.

1606683296_1_0.gif

اگر تا کنون از گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده کرده باشید احتمالا با مرورگر سامسونگ (Samsung Internet Browser) آشنا هستید. این مرورگر منحصرا برای کاربران سامسونگ ساخته شده و به صورت پیشفرض بر روی گوشی‌های هوشند سامسونگ نصب شده است. مرورگر سامسونگ بسیار سریع بوده و مجوعه‌ای از امکانات کاربردی را برای کاربران فراهم کرده است.

گذشته از این امکانات کاربردی، نکته بسیار مهم در این مرورگر قابلیت رمزگذاری برای امنیت عملیات جستجوی خصوصی می‌باشد.  مرورگر سامسونگ در حالت خصوصی خود قابلیت محافظت با یک رمز انتخابی را در اختیار کاربران گزاشته است.

چگونه برای حالت «جستجوی خصوصی» مرورگر سامسونگ یک رمز ایجاد کنیم؟

از آنجا که در حال حاضر مرورگر سامسونگ رسما برای تمامی گوشی‌های اندرویدی قابل دسترس و استفاده است ما در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چگونه عملیات جستجوی خصوصی خود در گوشی‌های مختلف اندرویدی را با رمزگزاری ایمن کنید.

گام اول:

ابتدا مرورگر سامسونگ را از اینجا دانلود و بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. اگر این مرورگر از قبل بر روی گوشی شما نصب شده است مطمئن شوید که آن را به نسخه جدید به روز‌رسانی کرده‌اید زیرا قابلیتی که در مورد آن صحبت کردیم فقط در آخرین نسخه از این نرم‌افزار در دسترس و قابل استفاده است.

امنیت مرورگر سامسونگ

گام دوم:

پس از نصب، مرورگر سامسونگ را باز کنید و از منوی سه نقطه‌ای بالای صفحه، گزینه Settings را انتخاب کنید.

امنیت مرورگر سامسونگ

گام سوم:

از این منو گزینه Privacy را انتخاب کنید.

امنیت مرورگر سامسونگ

گام چهارم:

اکنون گزینه Secret Mode را انتخاب و برای آن یک رمز انتخاب کنید.

امنیت مرورگر سامسونگ

کار تمام شد! از این پس هرگاه قصد جستجوی خصوصی را داشتید حالت  Secretرا فعال کرده و رمز خود را وارد کنید. حال می‌توانید با خیال راحت عملیات جستجو را انجام دهید.

 استفاده از نرم‌افزارهای رمزگزاری برای امنیت گوشی اندرویدی

 استفاده از نرم‌افزارهای رمزگزاری

برای افزایش امنیت مرورگرهای اندروید می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلف رمزگزاری هم استفاده کنید. برخلاف آنچه در بالا اشاره کردیم، استفاده از این نرم‌افزارها کل مرورگر را رمزگزاری می‌کنند (و نه فقط حالت خصوصی را).  برای بازکردن مرورگر خود باید رمزی که از قبل انتخاب کرده‌اید را وارد کنید. با این کار امنیت جستجو در مرورگر شما افزایش خواهد یافت. 

دانلود چند نرم‌افزار برای رمزگزاری مرورگر اندرویدی

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟