حريم خصوصی گوشی اندروید خود را بالا ببريد
چگونه در اندروید سوابق تماس‌ها و پیامک‌های یک مخاطب خاص را پنهان کنیم
در دنیای فناوری پرشتاب امروزی، حفظ حريم خصوصی به یک اولويت اصلی تبدیل شده است. تنها کافی است گوشی خود را به یکی از دوستانتان امانت بدهید تا ناخواسته تمام اطلاعات شخصی و محرمانه خود را فاش کنید. یکی از این نوع اطلاعات شخصی اطلاعات مربوط به تماس‌ها و پیامهای متنی است که ارسال و دریافت می‌کنید. حالا دیگر هر کسی می‌تواند به راحتی به اطلاعاتی مانند گزارش تماس، گالری، پیامها و غیره دسترسی داشته باشد. اما چگونه می‌توان این اطلاعات را از چشم دیگران پنهان کرد؟

1606683296_1_0.gif

برای پنهان کردن سوابق تماس‌ها و پیامک‌هایی که شما در گوشی اندروید خود ارسال و دریافت می‌کنید اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد. اما اگر شما بخواهید این سوابق از تماس و پیامک مرتبط با افراد خاصی پنهان کنید چطور؟ برای این منظور به اپلیکیشن های مدیریت تماس نیاز خواهید داشت.

در ادامه با سه روش کاربردی آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کند سوابق تماس‌ها و پیامک‌های افراد مشخصی را از دید سایرین پنهان کنید.

با استفاده از Shady Contacts

Shady Contacts یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای پنهان کردن سوابق تماس‌ها و پیامک‌های شما است. مزيت اصلی این اپلیکیشن این است که به کاربران اجازه می‌دهد مخاطبینی را که قرار است سوابق تماس‌ها و پیامک‌ها برای آنها پنهان شود را انتخاب کنند.

برای استفاده از Shady contacts مراحل زیر را دنبال كنيد:

مرحله 1: ابتدا اپلیکیشن Shady contacts را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

مرحله 2: بعد از نصب این اپلیکیشن آن را روی دستگاه خود  اجرا کنید و بعد از باز شدن برنامه روی دکمه continue تقه بزنید تا به صفحه بعدی منتقل شوید.

مرحله 3: حالا در صفحه بعدی باید یک الگو تعریف کنید تا همه نتوانند به این نوع از داده‌های اندروید شما دسترسی پیدا کنند.

مرحله 4: در بخش بعدی باید یک بار دیگر الگوی ایجاد شده را تکرار کنید.

مرحله 5: در تب بعدی، شما وارد بخش call می‌شوید، جایی که قرار است جزئیات حریم خصوصی برای سوابق تماس‌های خود را تنظیم کنید. با استفاده از گزينه contacts شما می‌توانید شماره‌هایی را که قصد پنهان کردن سوابق آن را دارید مشخص کنید.

مرحله 6: حالا باید مخاطبینی را که می‌خواهید سوابق تماس آنها در فهرست سوابق نمایش داده نشود را انتخاب کنید.

حالا کافی است از این اپلیکیشن خارج شوید. به این شكل تمام مخاطبین انتخاب شده و پیام‌های آنها از چشم سایرین پنهان خواهد شد.

با استفاده از Private SMS & Call

Private Space یک اپلیکیشن محافظت از حريم خصوصی فوق العاده برای پنهان کردن مخاطبین، پیامک‌ها و سوابق تماس‌های شما است. Private Space یک فضای خصوصی روی گوشی شما ایجاد می‌کند تا شما بتوانید مخاطبین خود را به آن اضافه کنید. بعد از آن پیغامها‌ی ورودی / خروجی (SMS & MMS) و سوابق تماس‌هایی که بین این مخاطبین خصوصی انجام گرفته است در این فضای شخصی محفوظ باقی خواهد ماند.

مرحله 1: ابتدا Private SMS & Call را روی گوشی اندروید خود دانلود و نصب کنید .

مرحله 2: بعد از اجرای این اپلیکیشن با صفحه خوشامدگويی مواجه خواهید شد. تنها کافی است روی دکمه Next تقه بزنید تا به مرحله بعد برويد.

مرحله 3: حالا از شما خواسته می‌شود تا یک گذرواژه انتخاب کنید. بعد از وارد کردن این گذرواژه روی دکمه Continue تقه بزنید.

مرحله 4: در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا یک آدرس ای‌میل امنیتی را انتخاب کنید. ای‌میل خود را وارد کنید و دوباره روی دکمه Continue تقه بزنید.

مرحله 5: حالا از شما خواسته می‌شود تا Message classic را به عنوان اپلیکیشن پیش فرض SMS خود انتخاب کنید. روی دکمه Ok تقه بزنید تا به مرحله بعد وارد شوید.

مرحله 6: در این مرحله گزینه‌های مربوط به Private Contacts را مشاهده خواهید کرد. در اینجا باید گزینه import from contacts را انتخاب کنید.

مرحله 7: حالا باید مخاطبی را می‌خواهید سوابق تماس‌ها و پیامک های او پنهان شود را انتخاب کنید.

مرحله 8: در ادامه مشاهده می‌کنید که این مخاطب به فهرست مخاطبین خصوصی اضافه شده است.

اکنون کار شما به اتمام رسیده است و سوابق تماس‌ها و پیامک‌های تمام مخاطبین موجود در فهرست private contacts در فضای خصوصی محفوظ باقی خواهد ماند و دیگران نمی‌توانند آنها را مشاهده کنند.

با استفاده از Auto Delete CallLog/SMSHistory

Auto Delete CallLog/SMSHistory که تحت عنوان Reflection نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مفید است که شما می‌توانید برای پنهان کردن تاریخچه تماس‌ها و پیام‌های خود بر اساس هر شماره تماس از آن استفاده کنید.

مرحله 1: ابتدا از گوگل پلی استور اپلیکیشن  Reflection را دانلود و روی گوشی اندروید خود نصب کنید.

مرحله 2: بعد از نصب آن را اجرا کرده و یک PIN جدید ایجاد کنید. شما به این پین کد برای مشاهده سوابق پنهان شده نیاز خواهید داشت. حالا روی نماد + موجود در گوشه سمت چپ بالای صفحه تقه بزنید تا بتوانید یک مخاطب یا شماره را اضافه کنید.

مرحله 3: در کادر باز شده بعدی انتخابات کنید که می‌خواهید کدام سوابق پنهان شوند. سپس روی دکمه Ok تقه بزنید.

مرحله 4: حالا هر زمان که شما یک تماس از شماره مسدود شده دریافت کنید تاریخچه آن در بخش نمایش لاگ این اپلیکیشن ذخیره خواهد شد و لاگ تماس‌های گوشی شما خالی باقی خواهد ماند.

کار شما به اتمام رسید. به این شكل شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Auto Delete CallLog/SMSHistory سوابق تماس و پیامک یک مخاطب خاص را روی گوشی اندروید خود مخفی نگه دارید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟