در زمان گم شدن یا فروش دستگاه اندروید
چگونه حساب جی‌میل خود را از روی دستگاه اندروید پاک کنیم
تنها راه پاک کردن یک حساب جی‌میل از روی دستگاه اندروید شما، پاک کردن حساب گوگل مرتبط با آن است. شما می‌توانید از همگام سازی ای‌میلهای جديد جی‌میل جلوگیری كنيد، اما اگر بخواهید یک حساب گوگل را از دستگاه اندروید خود حذف کنید سرویس‌های دیگری از جمله Google Maps, Google Play Store و سایر اپلیکیشن‌های مرتبط را نیز از دست خواهید داد.

1606683296_1_0.gif

 

حذف حساب گوگل شما به این معنا است که سرویس‌های دیگری از جمله Google Maps, Google Play Store و سایر اپلیکیشن‌های مرتبط با آن نیز از دسترس خارج خواهند شد. برای دسترسی مجدد به این اپلیکیشن‌ها شما باید یک حساب گوگل دیگر را به دستگاه اندروید خود اضافه کنید و یا یک حساب گوگل دوم داشته باشید که قبلا به آن وارد شده باشید.

یک راهکار جایگزین به جای حذف حساب گوگل این است که از همگام سازی ای‌میل‌های جديد جی‌میل جلوگیری كنيد. این کار از به‌روزرسانی اینباکس شما روی دستگاه موبایل جلوگیری خواهد کرد و شما همچنان می‌توانید از حساب کاربری خود برای مصارف دیگر استفاده کنید.

غیرفعال كردن همگام سازی جی‌میل

قبل از شروع، باید بدانید که مراحل دسترسی به منوی تنظیمات (Settings) دستگاه شما بر اساس نسخه اندرویدی که از آن استفاده می‌کنید ممکن است با روش اعلام شده در این مطلب متفاوت باشد. مراحل توضیح داده شده در پایین روی اندروید 9 به بعد کار می‌کند.

با کلیک روی اپلیکیشن در کشوی اپلیکیشن یا با پایین کشیدن نوار اعلان و تقه زدن روی آیکون چرخ دنده به بخش تنظیمات (Settings) دستگاه خود بروید.

 

در صفحه تنظیمات، گزینه Accounts یا Accounts and Backup (بسته به این که نام آن در دستگاه شما چه باشد) را پیدا کرده و آن را فشار دهید. توجه داشته باشید که در برخی دستگاه‌ها ممکن است نیاز باشد تا روی یک منوی Accounts اضافی تقه بزنید تا بتوانید به حساب‌های مختلف خود دسترسی داشته و آنها را مدیریت کنید.

 

حساب گوگل خود را پیدا کنید و روی آن تقه بزنید تا به تنظیمات اختصاصی مربوط به این حساب دسترسی پیدا کنید. حالا Sync Account یا Account Sync را انتخاب کنید.

تنظیمات مربوط به همگام سازی جی‌میل را پیدا کنید و دکمه آن را روی حالت خاموش قرار دهید.

 

خاموش کردن اعلامیه‌های جی‌میل

شما این گزینه را نیز در اختیار خواهید داشت تا به جای غیرفعال فعال کردن همگام سازی  اعلامیه‌های ارسال شده از طرف حساب جی‌میل خود را غیرفعال كنيد.

اپلیکیشن Gmail را باز کنید، روی آیکون منوی همبرگر موجود در گوشه سمت چپ صفحه تقه بزنید تا به منوی کناری دسترسی پیدا کنید. سپس به پایین حرکت کرده و روی Settings تقه بزنید.

 

حساب خود را پیدا کنید و روی آن تقه بزنید. در بخش تنظیمات حساب خود گزینه Notifications را انتخاب کنید.

 

وضعیت اعلامیه‌ها را از All به None تغییر دهید. در صورتی که می‌خواهید اعلامیه‌های مربوط به ای‌میل‌های مهم خود را مشاهده کنید می‌توانید گزینه High Priority Only را انتخاب کنید.

اگر None را انتخاب کنید دیگر اعلامیه‌ای از حساب جی‌میل خود دریافت نخواهید کرد اما همچنان در سکوت ای‌میل‌های جديد به شما ارسال خواهد شد.

حذف حساب جی‌میل

اگر تصمیم دارید حساب جی‌میل خود را از روی دستگاه‌تان پاک کنید، طی چند مرحله ساده می‌توانید این کار را انجام دهید. این کار را معمولا زمانی انجام می‌دهید که بخواهید به یک حساب جی‌میل کاملا جدید منتقل شوید و یا دستگاه خود را به شخص دیگری واگذار کنید.

برای انجام این کار با پایین کشیدن نوار اعلان و تقه زدن روی آیکون چرخ دنده به بخش تنظیمات (Settings) دستگاه خود بروید.

در منوی تنظیمات گزینه Accounts یا Accounts and Backup (بسته به این که نام آن در دستگاه شما چه باشد) را پیدا کرده و روی آن تقه بزنید.

حساب گوگل خود را پیدا کنید و آن را فشار دهید تا تنظیمات مربوط به حساب شما باز شود. سپس روی Remove Account تقه بزنید تا فرآيند کار آغاز شود.

از شما خواسته می‌شود با تقه زدن روی دکمه Remove Account این کار را یک بار دیگر تایید کنید.

بعد از این کار حساب جی‌میل شما از روی دستگاه پاک می‌شود و شما دیگر قادر نخواهید بود به آن در اپلیکیشن Gmail یا هر سرویس دیگری از گوگل دسترسی داشته باشید.

حذف حساب جی‌میل از راه دور

اگر دستگاه اندروید شما به سرقت رفته یا آن را گم کرده‌اید، این امکان وجود دارد که حساب خود را از طریق تنظیمات حساب گوگل به صورت آنلاین و از راه دور پاک کنید. برای انجام این کار به یک دستگاه دیگر مثل یک کامپیوتر نیاز خواهید داشت.

روی دستگاه دیگر و از طریق مرورگر وب به حساب گوگل خود وارد شوید. در منوی سمت چپ روی گزينه Security کلیک کنید.

به پایین صفحه حرکت کنید و در بخش Your Devices روی لینک Manage Devices کلیک کنید.

شما فهرستی از دستگاه‌هایی که حساب گوگل خود را در آن وارد کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. روی دستگاه گمشده خود کلیک کنید و سپس در بخش Account Access روی دکمه Remove کلیک کنید.

بعد از این کار پیغام هشداری را دریافت خواهید کرد که از شما می‌خواهد برای تایید حذف حساب خود روی دکمه Remove کلیک کنید.

بعد از کلیک کردن روی دکمه Remove پیغام تاییدی را دریافت خواهید کرد که می‌گوید حساب شما از روی دستگاه پاک شده است.

از لحاظ فنی در واقع این کار حساب گوگل شما را از دستگاه خارج (log out) می‌کند و حساب شما به طور کامل پاک نمی‌شود.

پاک کردن حساب کاربری از روی دستگاه اندروید زمانی لازم است که شما دستگاه خود را گم کرده‌اید و یا قصد فروش آن را دارید. اگر می‌خواهید یک حساب دوم به دستگاه خود اضافه کنید نیازی به حذف حساب قبلی نخواهید داشت. شما می‌توانید هر تعداد حساب گوگل که مایلید به دستگاه خود اضافه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟