مدیریت منابع در مرورگر موزیلا فایرفاکس
چگونه از تسک منیجر داخلی فایرفاکس استفاده کنیم
اگر در هنگام وبگردی در برنامه موزیلا فایرفاکس با عملکرد کند سیستم مواجه هستید، می‌توانید از ابزار تسک منیجر داخلی فایرفاکس برای شناسایی سریع استفاده از منابع سیستم و مدیریت تعداد زیاد تب‌ها، استفاده کنید. این ویژگی در تمام نسخه‌های دسکتاپ موزیلا فایرفاکس از جمله در ویندوز 10، macOS و Linux در دسترس است. در ادامه با نحوه استفاده از این قابلیت آشنا خواهید شد.

1606683296_1_0.gif

برای استفاده از امکانات تسک منیجر داخلی فایرفاکس، ابتدا اگر فایرفاکس را از قبل باز کرده‌اید، تب‌های خود را همانطور که هستند رها کنید. در غیر این صورت، فایرفاکس را اجرا کرده و برخی از وب سایت‌های پر بازدید را در چندین تب لود کنید تا بتوانید از آن‌ها به عنوان نمونه برای بررسی تسک منیجر استفاده کنید.

در یکی از پنجره‌های فایرفاکس، بر روی نماد همبرگر (سه خط افقی) در گوشه سمت راست بالای پنجره کلیک کنید و گزینه More > Task Manager را انتخاب کنید.

                                                                     

هنگامی که تب تسک منیجر نمایان شد، شما لیستی از تب‌های باز را مشاهده خواهید کرد که هر کدام مربوط به وب سایتی است که در حال بازدید از آن هستید. در هر زمانی می‌توانید برای مرتب کردن تب‌ها به ترتیب از بیشترین تا کمترین میزان استفاده از منبع، بر روی ستون Memory یا Energy Impact کلیک کنید.

برای مشاهده میزان استفاده از توان پردازشی CPU در هر تب، ستون Energy Impact را بررسی کنید. شما برچسب‌هایی مانند 'Low' ، 'Medium' و 'High' را همراه با اعدادی که تاثیر نسبی انرژی را اندازه گیری می‌کنند، خواهید دید (اعداد بالاتر به معنای مصرف بیشتر انرژی است). تب‌هایی که تاثیر انرژی بالاتری دارند عملکرد CPU کامپیوتر شما را کاهش می‌دهد، برق بیشتری مصرف می‌کنند و باتری دستگاه قابل حمل را سریع‌تر تخلیه می‌کنند.

برای مشاهده میزان RAM مصرفی هر تب، ستون Memory را بررسی کنید. معمولا میزان استفاده از حافظه را به صورت مگابایت MB مشاهده خواهید کرد. اما مشاهده آن به صورت گیگابایت نیز ممکن است. در صورت مشاهده اعداد بالای مشکوک در این ستون، ممکن است سایت یا تب خاصی در حال کاهش سرعت دستگاه شما باشد.

اگر یک فلش کوچک سیاه در کنار هر یک از تب‌ها در لیست مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید تا یک لیست گسترده از زیرفریم‌ها و ردیاب‌های مورد استفاده را مشاهده کنید. برخی از سایت‌ها برای ارائه قابلیت‌های اضافی یا ارسال داده‌ها به شبکه‌های تبلیغاتی از وبسایت‌های خارجی استفاده می‌کنند که آن‌ها نیز می‌توانند از منابع استفاده کنند.

پس از کلیک کردن روی فلش، ممکن است با دیدن همه ردیاب‌ها و فریم‌های فرعی که برخی از وبسایت‌ها در کد خود دارند، تعجب کنید.

و در آخر اگر تمایل به بستن یک تب دردسرساز دارید، آن را در لیست انتخاب کنید و سپس روی گزینه X در سمت راست ردیف کلیک کنید.

 

تب بسته خواهد شد. شما می‌توانید هر تعداد تبی را که می‌خواهید، با این روش ببندید. این همچنین می‌تواند یک راه سریع و مفید برای مدیریت لیست بزرگ تب‌های باز باشد.

این ویژگی در تمام نسخه‌های دسکتاپ موزیلا فایرفاکس از جمله در ویندوز 10، macOS و Linux در دسترس است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟