امکان جدید برای کاربرانی که معمولا هم‌زمان با چند تب در مرورگر کار می‌کنند
قابلیت حیرت‌انگیز نمایش افقی زبانه‌ها در کروم اندروید چیست
شکی نیست که مرورگر وب یکی از غول‌های فناوری دنیا یعنی گوگل در جنگ بین مرورگرها رتبه اول را به‌نام خود ثبت کرده است. این اپلیکیشن با بیشتر از 50 درصد استفاده در هر دو پلتفرم دسکتاپ‌ها و اسمارت‌فون‌ها موفق شده تا از همه رقبای خود پیشی بگیرد. خبر خوب تازه درباره گوگل آن است که این شرکت ویژگی‌های جدید فوق‌العاده و بی‌نظیری را به مرورگر کروم برای سیستم‌عامل اندروید اضافه کرده است.

1606683296_1_0.gif

وقتی که مشغول کار با گوگل کروم بر روی اندروید هستید و نیاز به حرکت بین تب‌ها دارید، این اپلیکیشن یک لیست عمودی از تمام چیزهایی که باز هستند را نمایش می‌دهد. این لیست تمام صفحه را دربرمی‌گیرد و سایر برنامه‌ها در زیر آن قرار می‌گیرند. اما، این مدل که کار با آن در برخی شرایط سخت و دشوار است به‌روزهای آخر خود نزدیک می‌شود.

گوگل در حال آزمایش یک تغییر اساسی در مرورگر وب مشهور و شناخته شده خود است. کروم از این به بعد همه چیز را به‌شکل افقی نشان می‌دهد. واسط کاربری جدید در آخرین نسخه این اپ یعنی "کروم کاناری" (Chrome Canary) به‌عنوان یک جایگزین آزمایشی در دسترس قرار گرفته است.

یعنی به‌جای این‌که تب‌ها روی هم قرار بگیرند، اپلیکیشن تمام صفحات را کنار هم قرار می‌دهد. این ظاهر جدید باعث می‌شود تا صفحه نمایش کمی تمیزتر به‌نظر برسد. از طرف دیگر، این شیوه برای افرادی که معمولا با چندین تب به‌صورت هم‌زمان کار می‌کنند فواید زیادی به‌همراه دارد.

اگر می‌خواهید این تغییر جدید را تست کنید، باید آخرین نسخه Chrome Canary را روی اندروید نصب کنید. در نوار آدرس اپلیکیشن، دستور "chrome://flags" را تایپ کنید و سپس عبارت "Enable horizontal tab switcher" را جستجو کنید. این گزینه را فعال و مرورگر را با استفاده از دکمه "Relaunch Now" دوباره بارگزاری کنید.

لازم به‌ذکر است که اجرای این آزمایش‌ها نمی‌تواند وجود این تغییر در نسخه پیش‌فرض کروم را تضمین کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟