فایرفاکس با طعم کروم
چگونه افزونه های کروم را در فایرفاکس نصب کنیم
بدون شک فایرفاکس مرورگر بسیار معتبر و بزرگی است، اما شاید یکی از عواملی که باعث ترغیب کاربران به‌استفاده از کروم می‌شود وجود افزونه‌ها و اکستنشن‌های متعدد و فوق‌العاده‌ای است که برای این مرورگر محبوب عرضه شده است. اما نیازی به‌این کار نیست. Chrome Store Foxified یکی از اکستنشن‌های فایرفاکس است که به شما اجازه نصب افزونه‌ها از "وب استور کروم" را می‌دهد.

1606683296_1_0.gif

حتی افزونه‌های اپرا هم با این روش کار می‌کنند! چیزی که باعث این امر می‌شود "فایرفاکس کوانتوم" است که موجب شباهت افزونه‌های فایرفاکس به افزونه‌های کروم شده است.اما وجود چنین شباهتی کار توسعه دهندگان را ساده‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا یک افزونه را از یک سکو به‌سکویی دیگر کپی کنند. بعد از تست‌هایی که انجام شد مشخص گردید که این روش همیشه جواب نمی‌دهد. به‌طور مثال، "وان‌نوت" روی مرورگر نصب شد اما آن‌چنان کارایی نداشت. ولی می‌توان از این روش برای افزونه‌های ساده استفاده کرد.

نصب Chrome Store Foxified

برای شروع، سراغ صفحه Chrome Store Foxified بروید و روی دکمه "Add to Firefox" کلیک کنید.

بعد از پشت سر گذاشتن تأییدیه‌های مختلف در نهایت با این تصویر روبرو می‌شوید:

تقریبا همه چیز آماده است. با این حال، پیش از شروع به‌نصب اکستنشن‌های کروم و اپرا به آدرس addons.mozilla.com بروید و لاگین کنید.

با حساب کاربری خود در فایرفاکس لاگین کنید یا اگر هیچ حسابی ندارید یکی بسازید. انجام این کار پیش از نصب هرگونه اکستنشن‌ از کروم وب استور ضروری است.

افزونه‌های کروم را در فایرفاکس نصب کنید

بعد از این‌که اکستنشن Chrome Store Foxified را نصب کردید و با اکانت فایرفاکس وارد شدید، سراغ کروم وب استور بروید و ابزارهای مختلف را نصب کنید. به‌عنوان مثال، Millienials to Snake People را تست کنید. دکمه Add To Firefox منتظر شما خواهد بود.

روی دکمه کلیک کنید. پس از آن چند پیام را مشاهده می‌کنید اما در نهایت از شما سئوال می‌شود که آیا می‌خواهید آن‌را نصب کنید.حتی اجازه دسترسی‌ها هم صحیح است.

به‌همین راحتی، یک اکستنشن کروم را در فایرفاکس نصب کردید.

یکی دیگر از اکستنشن‌هایی که به‌خوبی و بدون مشکل کار می‌کند Refined Twitter است. 

مطمئنا اکستنشن‌های بیشتری از کروم راه خود را به اکوسیستم فایرفاکس باز می‌کنند و احتمالا بهتر است از نسخه بومی در صورت وجود استفاده شود. اما، اگر انتظار چنین چیزی را نمی‌کشید می‌توانید از همین راه‌کار برای استفاده از اکستنشن‌هایی که تنها مربوط به‌کروم هستند استفاده کنید. با این حال، همواره نسخه فایرفاکس آن‌را پیگیری کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟