اگر دلتان برای دکمه "View Image" تنگ شده
چگونه "View Image" را دوباره به جستجوی تصویر گوگل بازگردانیم
موتور جستجوی مبتنی بر تصویر گوگل بیشتر از یک دهه است که تبدیل به‌یکی از ضروریات اینترنت شده است. اما در چند روز اخیر، این قابلیت استفاده کمتری داشته است: دکمه "Show Image"ناگهان ناپدید شده است. همین مسئله باعث دشواری کاربران در پیدا کردن ابزار جستجوی تصویر معکوس این موتور جستجو شده است.

1606683296_1_0.gif

پیش از این، دکمه "View Image" به‌صورت یک لینک مستقیم به تصویر مورد اشاره عمل می‌کرد و به کاربران این امکان را می‌داد تا وبسایت میزبان را دور بزنند. ظاهرا دلیل این مسئله توافق حاصل شده بین گوگل و تأمین کننده مجموعه تصاویر "Getty Images" صورت گرفته است. هدف از این کار، در برگرفتن محتوای عکس Getty Images در نتایج جستجوی تصویر است.

اما، نگران نباشید. تنها بعد از چند ساعت از انتشار این خبر، یک توسعه دهنده مستقل اقدام به‌انتشار اکستنشنی از کروم کرد که در نهایت این دکمه را به‌مکان سابق‌اش برمی‌گرداند. این اکستنشن به‌نام "View Image" توسط "جاشوا بات" توسعه یافته و دکمه مذکور را به رابط Google Images بازمی‌گرداند.

استفاده از این اکستنشن بسیار ساده است: در صفحه کروم وب استور روی "Add to Chrome" کلیک کنید و دفعه بعدی که یک تصویر را در گوگل Images جستجو کنید، دکمه "View Image" را در همان جای آشنا خواهید دید.

شاید پیش خود فکر کنید که استفاده از یک اکستنشن کاملا جدید برای کروم با خطراتی همراه باشد، اما "بات" این اکستنشن را به‌عنوان یک پروژه متن باز روی گیت‌هاب منتشر کرد و به‌نظر می‌رسد که خبری از adwareها در آن نیست.

اما، اگر برای کار پیش پاافتاده‌ای مانند مورد فوق، علاقه‌ای به‌استفاده از این اکستنشن ندارید به‌خاطر داشته باشید که همیشه می‌توانید با کلیک راست بر روی نتایج گوگل Images و سپس انتخاب گزینه "Open image in new tab" به‌عکس اصلی دسترسی داشته باشید. البته، نمی‌توانید هر بار به عکس اصلی و به‌صورت فول سایز برسید، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟