مصاحبه با بنیان‌گذار انجمن دیتا سنتر ایران
مراکزداده کشور برای سرویس دهی به اینترنت‌اشیا ‌چه دغدغده هایی دارند؟ - ویدیو
مهندس بابایی بنیان‌گذار انجمن دیتا سنتر ایران، با اشاره به وضعیت مراکزداده در ایران، دغدغه‌های موجود در زمینه زیرساخت‌های کشور و میزان آمادگی برای ارائه سرویس به اینترنت اشیا، داده‌های عظیم و پردازش ابری را مطرح کرد. در ادامه مشروح مصاحبه در غرفه الکام ترندز را ملاحظه کنید.

1606683296_1_0.gif

این پنجمین مصاحبه از مجموعه گفت‌وگوهای تخصصی‌ است که با مدیران شرکت‌ها و اساتید رشته‌های مختلف انجام شده است که می‌توانید مصاحبه آن‌را به صورت ویدیویی تماشا کنید.

مراکز داده خانه و هاست مربوط به اینترنت‌اشیا و داده‌های‌عظیم و پردازش‌ابری می باشند. با توجه به سرعت نفوذ این ترندها در جهان و بالطبع در ایران، آیا این مراکز آمادگی سرویس دهی را دارند؟ آیا با حرکت به سمت ترندزهای جهانی به مشکل زیرساختی برخورد نخواهیم کرد؟ ظرفیت مراکز داده در کشور به چه صورت است؟ 

این سوال و سوالاتی از این قبیل دغدغه هایی است که با ورود ترندزهای جهانی به کشور مطرح می شود، علاوه بر این، مقولات دیگری همانند بهینه‌سازی مراکزداده و بازسازی مراکز موجود و کاهش مصرف توان در این مراکز است که باید به آنها عنایت خاص شود. در کارگاههای که به همین منظور در الکام ترندز الکامپ 2017 برگزار گردید، سعی شد به سوالاتی از این دست پاسخ داده شود.

در این مصاحبه، آقای مهندس بابایی ضمن معرفی دو کارگاه برگزارشده در زمینه بهینه‌سازی مصرف‌انرژی در مراکزداده ها و شبیه‌سازی مصرف‌انرژی در مراکز داده ابری، به سوالات و نگرانی های موجود در این حوزه نیز پاسخ دادند.

تماشای این ویدئو را به علاقمندان حوزه‌های جدید فناوری و کسانی که علاقمند به فهم دقیق‌تر دغدغه های مراکز داده هستند، توصیه می‌کنیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟