مصاحبه با قائم‌مقام کمیسیون اینترنت اشیا و داده های‌عظیم
چگونه اینترنت‌اشیا دنیای پیرامون ما را متحول خواهدکرد-ویدیو
دکتر فرزادابراهیمی قائم‌مقام کمیسیون اینترنت اشیا سازمان نظام صنفی رایانه ای و مدیرعامل و بنیان‌گذار هولدینگ‌بیتا (هولدینگ‌تخصصی در حوزه اینترنت‌اشیا)، مخاطب اینترنت اشیا را برخلاف فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تمام صنایع دانسته که با استفاده از سرویس‌های مرتبط و موردنیاز می توانند بازدهی سازمان را بین 25 تا 37 درصد افزایش دهند.در ادامه مشروح مصاحبه در غرفه الکام ترندز را ملاحظه فرمایید. این سومین مصاحبه از مجموعه گفت‌وگوهای تخصصی‌ است که با مدیران شرکت‌ها و اساتید رشته‌های مختلف انجام شده است که می‌توانید مصاحبه آن‌را به صورت ویدیویی تماشا کنید.

اینترنت‌اشیا مفهومی مدرن است و برای هر موجودی (انسان، حیوان یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه های ارتباطی (اینترنت یا اینترانت) را فراهم می کند. ویژگی این مفهوم این است که دستگاه‌ها به کمک سنسورها به ابزارهای قابل‌پیگیری، قابل‌مونیتور و قابل‌کنترل ازطریق شبکه‌های‌کامپیوتری تبدیل می‌شوند. اینترنت اشیا که به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی از آن نیز یاد می‌شود برخلاف حوزه کاربردی فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، در کلیه صنایع کاربرد داشته و با استفاده از سرویس‌ها در ورودی‌ سازمان‌ها و اتصال آن به سیستم‌های داخلی و تحلیل‌داده‌ها، می توان بازدهی‌کاری خویش را بین 25 تا 37 درصد بهبود بخشید. در این مصاحبه دکتر ابراهیمی، علاوه بر معرفی نقش اینترنت‌اشیا در دنیای پیرامون ما و تاثیر آن بر سازمان‌ها و زندگی انسان‌ها، راهکارهایی نیز معرفی کردند.

مطلب پیشنهادی

خلق ثروت از طریق داده‌های‌ عظیم - ویدیو
مصاحبه با قائم‌مقام کمیسیون اینترنت اشیا و داده‌های عظیم

تماشای این ویدئو را به علاقمندان حوزه‌های جدید فناوری و کسانی که علاقمند به فهم دقیق‌تر کاربردهای اینترنت اشیا هستند، توصیه می‌کنیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟