پروژه ATAP گوگل چیسست و چگونه کار می کند؟
با پروژه ATAP گوگل دیگر نیاز نیست گوشی و سایر تجهیزات هوشمند را لمس کنید
با پیشرفت تکنولوژی ارتباط آدم‌ها با گوشی، کامپیوتر و... بسیار بیشتر شده و می‌توان گفت تکنولوژی به بخش اصلی زندگی انسان ها تبدیل شده است.
اما سطح گوشی‌‌ها و وسایلی که در طول روز از‌ آن‌ها استفاده می‌کنیم پر از میکروب است و با شیوع کرونا امکان ابتلا شدن به این بیماری در استفاده مدوام از گوشی زیاد است.
در این مقاله می‌خواهیم تکنولوژی ATAP گوگل را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن دیگر نیازی نیست گوشی یا گجت خود را لمس و از راه دور بتوانید آن را کنترل کنید.

1606683296_1_0.gif

پروژه ATAP گوگل به بکار بردن تراشه الکتریکی با یک رادار کوچک به اسم SOLI است که در دستگاه‌های مختلف قرار می‌گیرد و حرکت انسان‌ در مقایس‌های مختلف مانند حرکت دست، انگشتان و حرکت بدن را تشخیص می‌دهد.

هدف ATAP

هدف این پروژه برقراری ارتباط بین انسان و تکنولوژی است. ATAP برقراری ارتباط دستگاه‌های هوشمند با انسان را بیشتر از قبل ممکن می‌سازد به طوری که دستگاه شما به یک خدمتکار حرفه‌ای تبدیل می‌شود و بدون گفتن یک کلمه منظور شما را متوجه شود و کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

Soli مترجم زبان بدن برای عدم تماس فیزیکی با تجهیزات الکترونیکی

هدف از ساخت Soli زیان بدن انسان و حرکات آن را به عنوان ورودی شناسایی کند و با توجه به میزان درک این رادار هوشمند بتواند ارتباط غیر کلامی را به صورت دقیق دریافت کند.

پروژه Soli در طی چندین سال با طراحی و تکرار آزمایشات مختلف با بهره‌گیری از الگوریتم‌ها و ماشین‌های یادگیری به عنوان یک رادار کوچک تولید شده و به راحتی در دستگاه‌های مختلف مانند ساعت و گوشی تعبیه می‌شود. این محصول به‌زودی برای اولین‌بار در گوشی‌های Google Pixel4 تعبیه شده و روانه بازار می‌شود.

در ویدیوی انتهای مطلب مشاهده می‌کنید که Soli طیف وسیعی از حرکات را درک می‌کند و با اطمینان آن‌ها را اجرا می‌کند، این تکنولوژی جدید که قرار است در گوشی‌های pexel4 استفاده شود و روانه بازار شود هیچگونه اطلاعاتی را به سرورهای google ارسال نمی‌کند و دارای امنیت کامل است.

با توجه به اینکه کرونا درحال فراگیر شدن است این تکنولوژی می‌تواند کمک بسیار بزرگی در جلوگیری از دست زدن به وسایل هوشمند به انسان بکند و از آلوده شدن دست‌ها تا حدی خیلی زیادی جلوگیری می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟