آموزش اشتراک گذاری موقعیت مکانی از طریق گوگل‌مپ
چگونه با گوگل‌مپ موقعیت مکانی خود را برای دیگران بفرستیم؟
اگر سعی دارید که آدرس مکان خاصی را برای دوست یا یکی از آشنایان خود ارسال کنید، اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) به سادگی و بهترین کیفیت ممکن این امکان را فراهم می‌کند. اگر قصد دارید با نحوه اشتراک گذاری موقعیت مکانی از طریق گوگل مپ آشنا شوید، با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

شاید برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که یکی از اقوام یا دوستانتان از شهر و استانی دیگر به شهر محل سکونت شما سفر کرده باشد و تمایل پیدا کند تا برای ملاقات به دیدارتان بیاید. در این شرایط یکی از سخت‌ترین مراحلی که باید طی شود این است که دوستتان در آن شهر غریب باید آدرس خانه شما را پیدا کند! آدرس‌دهی قابل درک در این شرایط می‌تواند بسیار دشوار باشد!

اما آیا می‌دانستید که برنامه گوگل مپ به سادگی قادر به حل کردن این مشکل است؟ با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید موقعیت مکانی (لوکیشن) خود یا هر مکان دیگری را برای سایر افراد ارسال کنید و آن‌ها را قادر به پیدا کردن مسیر درست در هر کجای دنیا کنید! در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه اشتراک گذاری موقعیت مکانی (لوکیشن) از طریق گوگل مپ بپردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

آموزش اشتراک گذاری موقعیت مکانی (لوکیشن) از طریق اپلیکیشن گوگل مپ

به منظور اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود یا هر مکان خاص دیگری از طریق اپلیکیشن گوگل مپ مراحل زیر را طی کنید:

  • اپلیکیشن گوگل مپ را در گوشی خود اجرا کنید.
  • انگشت خود را بر روی نقطه‌ای از مپ قرار دهید تا یک پین قرمز رنگ بر روی مقصدی که تمایل دارید موقعیت آن را برای دوست خود ارسال کنید ایجاد شود. این مکان می‌تواند خانه شما یا هر مکان دیگری که مقصد مورد نظر دوست شماست باشد.
  • حالا گزینه Share را انتخاب نمایید.

  • در لیستی که به صورت کشویی نمایان می‌شود باید اپلیکیشن مورد نظرتان برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی (لوکیشن) را انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید برنامه تلگرام را از لیست انتخاب کنید.
  • سپس باید پنجره گفتگوی خود با دوستتان را انتخاب نمایید.

به همین سادگیموقعیت مکانی (لوکیشن) مورد نظر شما برای دوستتان ارسال می‌شود. وی با کلیک بر روی لینک ارائه شده می‌توانید از طریق اپلیکیشن گوگل مپ یا حتی مرورگر گوگل کروم گوشی خود به آدرس مورد نظر دست پیدا کند. اپلیکیشن گوگل مپ به خوبی مسیری که او برای رسیدن به مقصد انتخاب شده طی شود را نمایش خواهد داد.

کلام آخر

بنابراین با استفاده از اپلیکیشن گوگل مپ می‌توانید موقعیت مکانی (لوکیشن) خود یا حتی موقعیت مکانی هر مقصد دیگری را با دوستانتان اشتراک گذاری کنید. در نظر داشته باشید که اشتراک گذاری موقعیت مکانی (لوکیشن) به طور مستقل از طریق اپلیکیشن تلگرام هم امکانپذیر است که شاید در مقاله‌ای جداگانه به آموزش آن پرداختیم. 

برای ورود به بخش ترفندهای اندروید اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟