یکی به جای همه
چگونه یک ریموت کنترل عمومی‌ RCA را برنامه ریزی کنیم
اگر از گشتن در گوشه و کنار مبل و صندلی و زیر و رو کردن کشوها برای پیدا کردن ریموت کنترل تجهيزات سینمای خانگی خود خسته شدهاید، وقت آن رسیده تا به سراغ یک ریموت کنترل عمومی‌ RCA برويد که به شما اجازه می‌دهد تقريبا هر چیزی را تنها با یک اشاره کنترل کنید.

1606683296_1_0.gif

ریموت کنترلهای عمومی‌ (universal remote) دستگاه‌های پیشرفته‌تری نسبت به کنترل‌های معمولی تجهيزات صوتی تصویری هستند و به شما اجازه می‌دهند کدهای چندین دستگاه کنترل از راه دور مختلف را به آنها وارد کرده و تمام تجهيزات سینمای خانگی خود را با همین یک ریموت کنترل هدایت کنید. در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید یک ریموت کنترل عمومی‌ RCA را از طریق شیوه جستجوی خودکار کد برنامه ریزی کنید. این یک روش نسبتا سریع و بی دردسر برای همگام سازی ریموت کنترل با سایر دستگاه‌ها است. قبل از شروع به یاد داشته باشید که چنین روشی نیاز به کمی‌ آزمون و خطا دارد، به همین دلیل برای انجام این کار کمی‌ از وقت خود را آزاد کنید و صبور باشید.

ابتدا دستگاه ریموت کنترل عمومی‌ خود را برداشته و مطمئن شوید كه باتری آن درست کار می‌کند. سپس تمام تجهيزات و دستگاه‌هایی را که قصد دارید با این ریموت کنترل همگام سازی شوند را هم آماده کنید.

حالا زمان آن رسیده تا این ریموت کنترل را به سخت افزار معرفی کنید:

  1. دستگاه مورد نظر خود را (مثل تلویزیون) روشن کنید.
  2. دکمه مربوط به دستگاهی که قصد برنامه ریزی آن را دارید را یک بار فشار دهید و رها کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید این ریموت کنترل تلویزیون یا بلوری پلیر شما را کنترل کند، دکمه TV یا Blu-ray را یک بار فشار داده و رها کنید. با این کار نشانگر دکمه روشن / خاموش ریموت کنترل روشن می‌شود.
  3. حالا به طور همزمان دکمه Component و دکمه On/off را فشار داده و نگه دارید. نور دکمه On/off خاموش می‌شود و پس از لحظاتی دوباره روشن خواهد شد.
  4. بعد از روشن شدن دوباره دکمه On/off هر دو دکمه را رها کنید. این نشانگر باید روشن باقی بماند.
  5. حالا دکمه Play را روی ریموت کنترل فشار داده و رها کنید. اگر دستگاهی که شما در حال برنامه ریزی آن هستید بعد از 5 ثانیه خاموش نشد، هر پنج ثانیه یک بار دکمه Play را فشار دهید تا این که دستگاه خاموش شود.
  6. سپس دکمه Reverse را فشار داده و رها کنید. منتظر بمانید و ببینید آیا دستگاه شما دوباره روشن می‌شود، اگر چنین نشد هر سه ثانیه این دکمه را فشار دهید تا این اتفاق رخ دهد.
  7. دکمه Stop را فشار داده و رها کنید تا برنامه ریزی این دستگاه مشخص روی حافظه ریموت کنترل ذخیره شود.
  8. برای هر کدام از دیگر دستگاه‌های خود نیز همین مراحل 1-7 را تکرار کنید تا اطلاعات مربوط به آنها روی حافظه ریموت کنترل عمومی‌ ذخیره شود.

اگر دکمه‌ها را به ترتیب و به درستی فشار ندهید فرآیند همگام سازی به درستی انجام نخواهد شد. به همین دلیل است که ما در ابتدای این مطالب اشاره کردیم که انجام این کار ممکن است با آزمون و خطا همراه باشد و شما باید صبر پیشه کنید.

اگر به دنبال یک شیوه ساده و کارآمد هستید ریموت کنترلهای RCA یک نتیجه عالی را ارائه می‌کنند، اما اگر به دنبال قابلیت‌هایی فراتر از این هستید باید به سراغ تجهيزات مرکز کنترل هوشمند خانگی بروید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟