از معروفیت خود پول دربیاورید
چگونه از اینستاگرام برای کسب درآمد استفاده کنیم؟
اینستاگرام مکانی است که شما از طریق تصاویر و ویدیوهای کوتاه حال و هوای خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید. ساختار اینستاگرام به این صورت است که شما می‌توانید با ساخت صفحه شخصی خود با دوستان و همکارانتان در ارتباط بوده و به مرور طرفدارانی را برای خود جمع آوری کنید. خیلی از حسابهای کاربری اینستاگرام هستند که بیش از چند میلیون دنبال کننده دارند. چنین حسابهایی معمولا مورد توجه کسب و کارها برای ایجاد فرصتهای تبلیغاتی قرار می‌گیرند. این فرصت مناسبی را برای کاربران فراهم می‌کند تا از اینستاگرام کسب درآمد کنند.

1606683296_1_0.gif

روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام

1. فروش واسطه‌ای محصولات

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد لینک‌های قابل ردگیری مورد نظر خود را به بخش bio و توضیحات هر پست اضافه کنید. این لینک‌ها می‌توانند صفحه شما را به وبسایت‌های شرکت‌های مختلف و محصولات آنها که شما را به عنوان تبلیغ کننده خود انتخاب کرده‌اند متصل کند.

به ازای هر مشتری که از طریق لینک شما وبسایت این شرکت را بازدید کند، مبلغی به شما به عنوان تبليغ کننده پرداخت می‌شود. گاهی اوقات هم در صورتی که خریدی از طرف بازدیدکننده انجام شود درصدی از سود آن خرید به شما تعلق می‌گیرد.

برای بهینه سازی لینک‌های بازاریابی واسطه‌ای خود بهتر است این نکات را رعایت کنید:

  • با استفاده از خدمات کوتاه کننده لینک مثل  Bitly لینک‌های تبلیغاتی خود را کوتاه کنید تا ظاهر آزاردهنده‌ای برای بازدیدکننده نداشته باشد.
  • از هشتگ‌های مرتبط با محصول استفاده کنید تا کاربران به سمت پست شما هدایت شوند.
  • یک کد تخفیف مخصوص را در پست خود قرار دهید و از کاربران بخواهید در زمان خرید محصول تبلیغ شده از طرف شما از این کد استفاده کنند. این کد ارجاع به شرکت امکان می‌دهد تا متوجه شود که صفحه شما بوده که باعث فروش این محصول شده است.

2. کسب درآمد با تبليغ محصولات یک شرکت

بعد از این که شما به یک عامل تاثيرگذار در شبکه اجتماعی تبدیل شدید می‌توانید از طریق صفحه اینستاگرام خود محصولات شرکت‌های دیگر را برای فروش معرفی کنید. این به معنای آن است که شرکت‌ها در ازای ارسال پست‌های مرتبط با محصول یا خدمات آنها به شما دستمزد می‌دهند.

شما می‌توانید هر از چندگاهی چنین پست‌هایی را برای شرکت‌های مختلف و به نمایندگی از آنها ارسال کنید. برای بازدهی بیشتر چنین پست‌هایی بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

  • بهتر است در این گونه پست‌ها در مورد تجربيات خود از محصولات این شرکت با طرفداران خود صحبت کنید.
  • بهتر است بعضی از پست‌های ارسال شده از طرف شرکت را دوباره در صفحه شخصی خود بازنشر کنید.
  • بهتر است عکس‌هایی از خودتان در حال استفاده از محصولات این شرکت به اشتراک بگذارید و این شرکت را در این عکس‌ها تگ کنید.

3. کالاهای خود را به فروش بگذارید تا درآمدزایی کنید

این گزینه بیشتر مناسب کاربرانی در اینستاگرام است که از هوش کارآفرینی برخوردار هستند. شما می‌توانید محصولات شخصی خود را تبليغ کرده و آنها را به مخاطبین اینستاگرام خود بفروشید. همه آن چیزی که شما نیاز دارید یک نام تجاری و یک محصول قابل فروش در اینستاگرام است که دنبال کنندگان شما به دنبال آن هستند.

به یاد داشته باشید که وقتی شما محصول دست سازی را برای فروش عرضه می‌کنید شما به تنهایی مسئولیت تمام مشکلات قانونی، پزشکی و فیزیکی احتمالی که خریدار با آن برخورد می‌کند را برعهده خواهید داشت.

4. از شیوه ارائه خدمات پولی استفاده کنید

اگر شما میزان قابل ملاحظه‌ای دنبال کننده در اینستاگرام دارید، به این معنا است که به مهارت‌ها و منابعی نیز دسترسی دارید که کاربران به آن علاقه مند هستند. توانایی شما ممکن است همیشه هم به یک محصول فیزیکی ختم نشود، اما می‌توانید استعداد خود را به شکل ارائه خدمات مثل آموزش هنر در اختیار دیگران قرار دهید.

این کار به شیوه‌های مختلفی قابل انجام است:

  • یک لینک معرفی را در بخش bio صفحه خود قرار دهید که کاربران را به وبسایت شما هدایت کند تا بتوانند به صورت کامل با خدمات شما آشنا شوند.
  • مهارت‌های خود را در بخش bio قرار دهید و اعلام کنید که آماده ارائه این مهارت‌ها به علاقمندان هستید.
  • هر از چند گاهی خدمات خود را با تخفیف ویژه و در مدت محدود عرضه کنید.
  • با کاربران دیگری که خدمات مشابه‌ای ارائه می‌کنند در ارتباط باشید و یک شبکه حرفه‌ای تشکیل دهید و به تبادل اطلاعات و خدمات بپردازید.
  • از پست‌ها، تصاویر و ویدیوهای مختلف برای تبليغ مهارت خود استفاده کنید.

5. عکس‌های خود را بفروشید

یکی از رایج‌ترین روش‌های پول درآوردن از اینستاگرام فروش عکس‌هایی است که شما گرفته‌اید. مزيت بزرگ این گزینه این است که شما دیگر نیازی به در اختیار داشتن دنبال‌کنندگان زیاد برای فروختن عکس‌های خود ندارید.

اگر به عکاسی یا نقاشی علاقمند هستید می‌توانید از آن به عنوان یک حرفه درآمدزایی کنید. بعد از این که عکس‌های حرفه‌ای خود را تهیه کردید می‌توانید با این روش‌ها آنها را برای فروش ارائه کنید:

  • اگر زیاد دنبال کننده دارید می‌توانید نسخه‌های چاپی از عکس‌های خود را به دنبال‌کنندگان بفروشید.
  • سایت‌هایی مثل  Shopify وجود دارد که به شما اجازه می‌دهند با عضویت در آنها عکس‌های خود را در وبسایت آنها برای فروش عرضه کنید. این گونه سایتها مخصوص مخاطبینی هستند که به طور تخصصی به دنبال خرید عکس هستند.
  • شما می‌توانید عکس‌های خود را روی کالاهای مختلف مثل لیوان و تیشرت چاپ کرده و آنها را در صفحه خود برای فروش عرضه کنید.

6. قدرت نفوذ و معروفیت خود را به اینستاگرامرهای کوچک‌تر بفروشید

معروفیت در اینستاگرام اگر چه دشوار و دردسرساز است اما مزایایی را نیز به همراه دارد. تعداد انگشت شماری افراد بانفوذ در صدر قرار دارند و هزاران کانال مشتاق در پی افزایش سطح معروفیت خود هستند.

در چنین مواردی می‌توانید از قدرت نفوذ و معروفیت خود برای معرفی اینستاگرامرهای دیگر و کسب درآمد از این روش استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید:

  • به اشتراک گذاری پست‌های مشتريان
  • تگ کردن آنها در پست‌های خود
  • درخواست از دنبال کنندگان خود برای بازدید از صفحه مشتريان
  • تبدیل شدن به یک دنبال کننده صفحه مشتری و لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست‌های آنها

7. آموزش و مشاوره اینستاگرامی‌ ارائه کنید

تبدیل شدن به یک فرد بانفوذ و تاثیرگذار در اینستاگرام کار راحتی نیست. موفقیت شما در این سایت به میزان مهارت‌های بازاریابی و دانش شما در مورد نحوه کار اینستاگرام بستگی دارد. شما همچنین باید از الگوريتم‌های اینستاگرام برای به دست آوردن بیشترین لایک، کامنت و  فالوئر پیروی کنید.

شما می‌توانید این دانش و تجربه خود را به شکل دوره‌های آموزش اینترنتی به کاربران جدید بفروشید. انواع مختلفی نرم افزار وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی خود را آماده کنید. و یا می‌توانید دوره‌های آموزشی خود را در وبسایت‌های مخصوص این کار مثل Digital Chalk و LearnWorlds آپلود کرده و لینک آنها را در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟