آیا می‌دانستید که ویندوز 10 یک صفحه مرگ سبز رنگ دارد؟
حالا دیگر همه با صفحه مرگ آبی رنگ ویندوز آشنا هستند. این صفحه معرف یک خطای جدی است و زمانی ظاهر می‌شود که ویندوز شما با یک مشکل بزرگ مواجه شده و از کار ایستاده است. اما آیا می‌دانستید که ویندوز 10 یک صفحه مرگ سبز رنگ هم دارد؟

1606683296_1_0.gif

صفحه مرگ سبز رنگ ویندوز تنها زمانی ظاهر می‌شود که شما از یک نسخه Insider Preview از ویندوز 10 استفاده می‌کنید. این صفحه نیز شبیه صفحه مرگ آبی ویندوز است و همان پیام‌های مشابه را نمایش می‌دهد.

به عبارت ديگر، هر چیزی که باعث به نمایش درآمدن صفحه مرگ آبی ویندوز 10 می‌شود در نسخه Insider Preview ویندوز 10 باعث نمایش صفحه مرگ سبز رنگ خواهد شد. تنها تفاوت بین این دو این است که این صفحه به شما می‌گوید در حال استفاده از یک Windows Insider Build هستید و پس زمینه آن نیز به جای رنگ آبی سبز رنگ است.

رنگ سبز نشان دهنده آن است که خطای به وجود آمده توسط نسخه‌های توسعه ناپایدار ویندوز 10 پدید آمده است. نسخه‌های Insider اغلب با باگ‌ها و از کار افتادن مواجه هستند که شما آنها را در نسخه‌های عادی ویندوز 10 مشاهده نمی‌کنید. خود مایکروسافت نیز بعضی از اوقات هشدار می‌دهد که در صورتی که از نسخه در حال توسعه این سیستم عامل استفاده کنید ممکن است با خطاهای صفحه سبز رنگ برخورد کنید.

مایکروسافت این تمایز رنگ در صفحه مرگ را بعد از به‌روزرسانی Creators در آوریل 2017 انجام داد. قبل از آن نسخه Insider از همان صفحه مرگ آبی رنگ استاندارد استفاده می‌کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟