یک رویکرد محاسباتی جدید برای درک عملکرد مغز
ریاضیات چگونگی کارکرد مغز را توضیح می‎دهد
مغز به عنوان پیچیده‎ترین ساختار بیولوژیک بر روی زمین شناخته می‎شود. مهندسان الکترونیک و دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه مریلند با همکاری با یک دیگر مشغول کار روی شناسایی توانایی مغز در سازگاری شبکه‎های عصبی خود با شرایط جدید هستند.

1606683296_1_0.gif

این مهندسان الکترونیک و دانشمندان علوم اعصاب دانشکده جیمز کلارک دانشگاه مریلند از یک تکنیک جدید پردازش امواج برای ردگیری نحوه برقراری ارتباط نورون‎ها از طریق واکنش به صداهای «مهم» بین قشر جلویی مغز و قشر شنوایی استفاده می‎کنند. این شبکه‎های عصبی به شنوایی و تصمیم گیری کمک می‎کنند و برای صداهای بی اهمیت و سر و صدای پس زمینه فعال نمی‎شوند.

برای شناسایی و درک این شبکه‎ها، محققان الگوريتم‎های پیشرفته ‎ی را برای مرتب سازی بر اساس مقادیر زیادی از اطلاعات پیچیده توسعه دادند. ابزارهای آنها، که به صورت رایگان در اختیار همه قرار داده شده است، برای کار با مجموعه‎های بزرگی از انواع داده سودمند است.

توانایی مغز برای اتصال عملکرد آن در تعاملات سریع و پویا، سرآغازی بر پیچیدگی‎های آن است. همین پردازش امواج داخلی است که به ما کمک می‎کند تا وظایف خود را انجام داده و به جهان اطرافمان توجه کنیم. این نتایج نشان می‎دهد که شبکه‎های پیچیده مغز می‎تواند به صورت پویا برای هر نوع انجام وظیفه‎ای تشخیص داده شود. محققان همچنین به این نتیجه رسیده‎اند که ارتباط بین نورون‎ها در قشر شنوایی مغز می‎تواند حتی بدون هیچ محرک آشکار خارجی تغییر کند.

بهتاش بابادی که سرپرستی این تحقيقات را برعهده دارد می‎گوید: «ما امیدواریم با درک چگونگی رفتار این شبکه‎ها تحت عملکرد عادی بتوانيم به نحوه ارتباط اختلالات شنوایی با تغییرات این شبکه‎ها نیز پی ببریم»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟