نصب سخت افزار روی کامپیوتر
چگونه یک کارت شبکه بی‌سیم را روی کامپیوتر نصب کنیم
این روزها شبکه سازی بی‌سیم به یکی از ارکان مهم صنعت فناوری اطلاعات تبدیل شده است، اما هنوز تمام کامپیوترها به یک کارت شبکه بی‌سیم مجهز نیستند. برای این که بتوانيد از شبکه بی‌سیم روی کامپیوتر شخصی خود نیز استفاده کنید باید دست به کار شده و یک کارت شبکه بی‌سیم را روی کامپیوتر نصب کنید.

1606683296_1_0.gif

برای استفاده از یک شبکه بی‌سیم روی کامپیوتر شخصی باید یک کارت شبکه بی‌سیم را روی کامپیوتر نصب کنید. شاید در ظاهر انجام چنین کاری تخصصی و غیر قابل انجام توسط کاربر معمولی باشد، اما فرآیند کار ساده است و بیشتر از 10-15 دقیقه از وقت شما را نمی‌گیرد. البته اگر تمایلی به پذیرفتن ریسک چنین کاری را ندارید می‌توانید از یک دانگل شبکه بی‌سیم قابل اتصال به درگاه USB استفاده کنید.

چگونه یک کارت شبکه بی‌سیم را نصب کنیم

فرآيند انجام چنین کاری تا حدود زیادی به کارت شبکه وای‌فای که شما قصد استفاده از آن را دارید بستگی دارد. قبل از هر اقدامی‌ ابتدا باید راهنمای همراه کارت را با دقت مطالعه کنید. اما در حالت کلی اغلب این نوع از کارتها از استاندارد PCI-E برای اتصال به کامپیوتر استفاده می‌کنند و روند نصب همه آنها تقريبا یکسان است.

مرحله اول. کامپیوتر خود را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید. شاید انجام این کار در ظاهر بی اهمیت به نظر برسد، اما فراموش کردن آن می‌تواند صدمات جدی به قطعات داخلی کامپیوتر و حتی خود شما وارد کند. بهترین کار این است که سیم اصلی برق را از پشت کامپیوتر جدا کنید.

چگونه یک کارت شبکه بی‌سیم را روی کامپیوتر نصب کنیم

مرحله 2. کیس را باز کنید. به دلیل متنوع بودن تعداد و نوع طراحی کیس‌های کامپیوترهای شخصی روش انجام این کار متفاوت است، هر چند معمولا در همه کیس‌ها باید قاب کناری آن را باز کنید. در کیس مثال ما باید ابتدا دو پیچ از بالا و پایین پشت کیس باز شود، سپس قاب کناری به صورت کشویی به عقب کشیده شده و خارج شود. اگر چنین پیچی را مشاهده نمی‌کنید به دنبال اهرم‌های قفل شونده بگردید. در صورتی که موفق به باز کردن کیس نشدید به دفترچه راهنما یا وبسایت سازنده مراجعه کنید.

چگونه یک کارت شبکه بی‌سیم را روی کامپیوتر نصب کنیم

مرحله سوم. یک اسلات خالی روی مادربورد پیدا کنید. اسلات‌های PCI-E شبیه به عکس بالا هستند و برای نصب یک کارت اضافی ابتدا باید صفحه فلزی پشت اسلات را از کیس جدا کنید.

چگونه یک کارت شبکه بی‌سیم را روی کامپیوتر نصب کنیممرحله چهارم. صفحه فلزی پشت اسلات را از کیس جدا کنید. قبل از این که بتوانید کارت شبکه بی‌سیم را اضافه کنید باید فضای مورد نیاز آن را فراهم کنید. در پشت اغلب کامپیوترها برای نصب هر اسلات اضافه یک صفحه باریک فلزی در نظر گرفته شده است و تنها با باز کردن پیچ نگهدارنده آن می‌توان به راحتی آن را جدا کرد. یک بار دیگر در صورتی که موفق به باز کردن آن نشدید به دفترچه راهنما یا وبسایت سازنده مراجعه کنید.

چگونه یک کارت شبکه بی‌سیم را روی کامپیوتر نصب کنیم

مرحله پنجم، کارت شبکه بی‌سیم را در جایگاه خود روی شکاف اسلات PCI-E محکم کنید. کارت شبکه بی‌سیم را در حالتی که تراشه‌های نصب شده روی آن به سمت کف کیس قرار دارد به داخل کیس برده و به آرامی‌ از سمت راست با یک زاویه ملایم به شکاف اسلات وارد کنید و بعد از جا گرفتن هر دو لبه کارت را فشار دهید تا درون اسلات محکم شود. سپس برای محکم قرار گرفتن کارت در جایگاه خود همان پیچی را که در مرحله قبل از روی صفحه فلزی باز کرده بودید روی کارت ببندید.

چگونه یک کارت شبکه بی‌سیم را روی کامپیوتر نصب کنیم

مرحله ششم، محافظ لاستیکی پیچ آنتن‌ها را بردارید و یک یا دو آنتن قابل نصب روی کارت را نصب کنید.

مرحله هفتم، قاب کیس کامپیوتر را ببندید و کامپیوتر را روشن کنید. کارت شبکه بی‌سیم شما باید به طور خودکار توسط سیستم شناسایی شده و درایورهای مورد نیاز آن روی ویندوز 10 نصب شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟