کالبدشکافی یک ادعا
آیا گوشی‌ها در زمان اتصال به درگاه USB 3.0 سریع‌تر شارژ می‌شوند؟
مشخصات و ویژگیهای فناوری USB همچنان برای خیلی از ما ناشناخته و مرموز است. خیلی از کاربران اندروید بر این عقیده هستند که تلفن آنها اگر به یک درگاه USB 3.0 متصل شود سریعتر شارژ می‌شود. اما آیا چنین ادعایی صحت دارد؟ آیا واقعا USB 3.0 به شارژ شدن سریع تلفن هوشمند کمک می‌کند؟

1606683296_1_0.gif

بدون شك USB یکی از هوشمندانه‌ترین فناوری‌های مرتبط با تجهيزات جانبی است که به طور گسترده‌ای برای ذخیره و انتقال داده از دستگاهی به دستگاه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آیا می‌دانستید که USB در مواردی خیلی بیشتر از آنچه که شما تصور می‌کنید کاربرد دارد؟ در حقيقت دستگاه‌های الکترونیکی مثل مدیا پلیرها، هارد دیسک‌های اکسترنال، تلفن‌های هوشمند و خیلی دیگر از دستگاه‌ها انرژی مورد نیاز خود را از همین درگاه USB تامین می‌کنند.

ما می‌دانیم که USB 3.0 یا USB 3.1 خیلی بهتر از USB 2.0 عمل می‌کند. شاید به همین دلیل هم هست که خیلی از کاربران اندروید بر این عقیده هستند که تلفن آنها اگر به یک درگاه USB 3.0 متصل شود سریع‌تر شارژ می‌شود. اما آیا چنین چیزی واقعیت دارد؟

قبل از این که به این پرسش بپردازیم، باید در مورد تفاوت بین خصوصیات فناوری USB بیشتر بدانیم. درگاه‌های USB 1.0 و USB 2.0 تنها می‌توانند تا حداکثر 500 میلی آمپر جریان را ارائه کنند. اما USB 3.0 این مقدار را تا 900 میلی آمپر در ساعت افزایش داده است. کاربران می‌توانند بدون نگرانی از انفجار با استفاده از یک شارژر USB برق مورد نیاز دستگاه الکترونیکی خود را تامین کنند. معمولا یک شارژر قدرتمند می‌تواند به راحتی انرژی مورد نیاز یک دستگاه قدرتمند را فراهم کند. اما نمی‌تواند برق بیشتری به یک دستگاه ضعیفتر وارد کند.

با این اوصاف ...

کدام درگاه می‌تواند تلفن من را سریع‌تر شارژ کند؟

در واقع پاسخ به این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آنها نوع دستگاه شما است. همان‌گونه که قبلا به آن اشاره کردیم یک شارژر قدرتمند می‌تواند به راحتی انرژی مورد نیاز یک دستگاه قدرتمند را فراهم کند. اما نمی‌تواند برق بیشتری به یک دستگاه ضعیفتر وارد کند.

بنابراین اگر تلفن هوشمند یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی شما به گونه‌ای طراحی نشده است تا بتواند بیشتر از سطح تعریف شده انرژی دریافت کند، این دستگاه سریع‌تر شارژ نخواهد شد. موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است که اغلب تلفن‌ها به شکلی طراحی شده‌اند تا اگر ورودی برق از یک درگاه USB ارسال می‌شود تنها در جریان 500 میلی آمپر شارژ شوند.

اما بعضی از دستگاه‌های پیشرفته به یک هسته مرکزی دستکاری شده مجهز هستند که در زمان شناسایی یک منبع ورودی USB 3.0 محدودیت 500 میلی آمپر را نادیده می‌گیرند. بنابراین شما باید در مورد ظرفیت ورودی تلفن خود تحقيق کنید و ببینید آیا تلفن شما این قابلیت را دارد تا با درگاه USB 3.0 سریع‌تر شارژ شود.

یک عامل مهم و تاثیرگذار دیگر که نباید آن را فراموش کرد کابل‌های USB هستند. بنابراین علاوه بر درگاه USB و قابلیت تعبیه شده در موبایل، کابل شما نیز باید USB 3.0 باشد تا بتواند این شدت جریان را از خود عبور دهد. در نتیجه اگر تمام شرایط ذکر شده را دارید می‌توانید ادعا کنید که تلفن شما با درگاه USB 3.0 سریع‌تر شارژ می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟