نگاهی به محصول یونی‌تک
مبدل USB 2.0 به Gigabit Ethernet يونيتک Y-2507
کمبود پورت، نبود بعضی پورت‌های مورد نیاز، فاصله زیاد بین دو دستگاه و موارد مشابه، مشکلاتی هستند که گاه به آن‌ها بر می‌خوریم. به‌عنوان نمونه، گاه ممکن است یک کامپیوتر قدیمی در میان دستگاه‌ها داشته باشیم که به یک پورت خاص مجهز نباشد یا برعکس، لپ‌تاپ ما جدید است و نیاز به اتصال آن با استفاده از یک پورت منسوخ‌شده داریم. چاره چیست؟ انواع و اقسام تبدیل‌ها و تجهیزات جانبی برای حل چنین مشکلاتی به یاری ما می‌آیند! در ادامه نیز نگاهی خواهیم داشت به نمونه‌ای از چنین تجهیزاتی که ساخت شرکت یونی‌تک هستند.

1606683296_1_0.gif

این مبدل یک وسیله خاص است. مبدل USB 2.0 به Gigabit Ethernet يونيتک مدل Y-2507، امکان ارتباط دو دستگاه را که تا صد متر با یکدیگر فاصله دارند، با استفاده از پورت USB 2.0 فراهم می‌کند. اما چگونه؟ استاندارد USB به‌طور عادی امکان ارتباط با کابلی به طول پنج متر را فراهم می‌کند. با تمهیدات خاصی مثل ریپیتر نیز می‌توان این میزان را به پنج برابر رساند. اما برای طول بیش از سی متر، باید از یک اکستندر کمک گرفت. مدل Y-2507 نیز با استفاده از کابل شبکه CAT-5e cable و پورت RJ45 (یا همان پورت اترنت یا شبکه خودمان) این کار را انجام می‌دهد. کارکرد این مبدل هم به این صورت است که یک قطعه فرستنده داریم که با استفاده از پورت USB به کامپیوتر متصل می‌شود و در سر دیگر آن نیز کابل شبکه متصل می‌شود. در طرف دیگر نیز گیرنده را داریم که انتهای کابل شبکه به آن متصل و سر دیگر گیرنده نیز دستگاه مورد نظر (از قبیل پرینتر، دوربین، بارکدخوان، صفحه‌کلید، ماوس یا صفحه لمسی) متصل می‌شود (شکل 1). همچنین، گیرنده با استفاده از آداپتور به برق متصل می‌شود تا انرژی مورد نیاز را تامین کند.
 پس از باز کردن بسته، مانند همیشه کیفیت ساخت این مبدل نظر ما را جلب کرد که در میان تجهیزات جانبی موجود در بازار، ویژگی مطلوبی به‌حساب می‌آید. درون جعبه نیز فرستنده، گیرنده و آداپتور استاندارد موجود است. همچنین روی فرستنده و گیرنده نیز سه چراغ قرمز (برق)، سبز (انتقال اطلاعات) و زرد (اتصال) موجود است. سرعت انتقال اطلاعات در این اکستندر یا گسترش‌دهنده نیز 480 مگابیت بر ثانیه است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟