نمایشگر 5.5 اینچی و تراشه اسنپدراگون 435
30/03/1396 - 19:39
زد‌تی‌ای از گوشی نوبیا ام 2 پلی رونمایی کرد + عکس
شرکت نوبیا از دپارتمان‌های زیرشاخه زد‌تی‌ای به طور رسمی از جدیدترین گوشی هوشمند میان رده خود با نام اختصاصی نوبیا ام 2 پلی (Nubia M2 Play) رونمایی کرد. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت این اسمارت‌فون منتشر نشده، اما پیش‌بینی می‌کنیم که عرضه آن با قیمت رقابتی و مقرون به صرفه‌ای انجام شود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

شرکت زد‌تی‌ای از برندهای چینی فعال در زمینه تولید و عرضه اسمارت‌فون‌های اندرویدی است که اگرچه چندان روند سعودی را در دستیابی به موفقیت‌های بیشتر طی نمی‌کند، اما جایگاه ساکن و نسبتا خوب خود را دارد. یکی از زیرشاخه‌های این زد‌تی‌ای شرکت نوبیا محسوب می‌شود که به مراتب اسمارت‌فون‌های زیادی را در جریان سال رونمایی می‌کند. چند وقت پیش این شرکت از دو گوشی نوبیا زد 17 مینی و نوبیا زد 17 رونمایی کرده بود که تقریبا محصولات رده بالایی بودند. به نظر می‌رسد حال نوبت به آن رسیده که یک اسمارت‌فون میان رده از سوی این شرکت چینی معرفی شود.

مطلب پیشنهادی

با اسکیت‌بورد شارژی و هوشمند XTND آشنا شوید + گالری عکس
اسکیت‌ بوردی که از یادگیری ماشینی بهره‌مند است!

در همین راستا، نوبیا به طور رسمی از جدیدترین گوشی خود با نام اختصاصی نوبیا ام 2 پلی رونمایی کرد. در طراحی این گوشی روی توانایی و کیفیت عملکرد دوربین دستگاه تمرکز شده است و سایر ویژگی‌های سخت‌افزاری محصول با اسمارت‌فون‌های میان‌رده تطابق دارد. گوشی نوبیا ام 2 پلی از اتصال همزمان دو سیم کارت و شبکه 4G LTE پشتیبانی می‌کند. بدنه دستگاه فلزی است و انحنای ظریف 2.5D در گوشه‌های آن به کار گرفته شده است.

صفحه‌نمایش گوشی مذکور 5.5 اینچی و از نوع TFT در نظر گرفته شده که این مسئله نشان می‌دهد شرکت نوبیا سعی داشته قیمت دستگاه را پایین نگه دارد. وضوح تصویر صفحه نمایش دستگاه هم اچ‌دی یا 1280 در 720 پیکسل در نظر گرفته شده است. بنابراین تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش 5.5 اینچی دستگاه حدودا به 271 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در زیر صفحه‌نمایش این اسمارت‌فون دکمه هوم (Home) آن ضمیمه شده که قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد.

سیستم روی چیپی (SoC) که نوبیا در گوشی نوبیا ام 2 پلی به‌کاربرده به وضوح نشان می‌دهد که دستگاه یک محصول میان‌رده است! تراشه اسنپدراگون 435 در قبل نوبیا ام 2 پلی تعبیه شده و دستگاه از رم 3 گیگابایتی هم بهره می‌برد. حافظه داخلی گوشی ظرفیت 32 گیگابایتی دارد، اما دستگاه از اتصال رم مایکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند. بنابراین، کاربران علاقمند می‌توانید از این طریق فضای ذخیره‌سازی اطلاعات آن را تا سقف 128 گیگابایت افزایش دهند.

دوربین اصلی نوبیا ام 2 پلی از سنسوری 13 مگاپیکسلی و محصولی از برند سونی تشکیل شده و قابلیت‌های جالبی همچون قابلیت "کاهش نویز هوشمندانه" (Intelligent Noise Reduction)، "کاهش نویز سه بعدی (3D Noise Reduction)، فوکوس سریع و غیره را ارائه می‌کند. دوربین سلفی گوشی هم از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که زاویه دید 84 درجه‌ای دارد. بنابراین، کاملا مشخص است که گوشی نوبیا ام 2 پلی از نظر دوربین یک گوشی مناسب خواهد بود.  

نوبیا به طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید 7.0 نوقا را روی گوشی مذکور راه‌اندازی کرده، البته در کنار آن رابط کاربری اختصاصی این برند با نام NUBIA UI 5.0 نیز راه‌اندازی می‌شود. باتری دستگاه 3000 میلی آمپر ساعتی است و بدنه آن ضخامت 7.9 میلی‌متری دارد. متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و زمان عرضه این گوشی هوشمند منتشر نشده است، اما مطمئن هستیم که این اسمارت‌فون با قیمتی رقابتی و مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه می‌شود. نظر شما در مورد نوبیا ام 2 پلی چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟