موتو E4 و موتو E4 پلاس
26/03/1396 - 02:45
موتورولا از دو اسمارت‌فون ارزان‌قیمت رونمایی کرد + عکس
شرکت موتورولا به صورت رسمی از دو گوشی جدید خود با نام‌های اختصاصی موتو E4 و موتو E4 پلاس رونمایی کرد. این دو گوشی جدیدترین اسمارت فون‌های مقرون به صرفه شرکت موتورولا محسوب می‌شوند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی و ویژگی‌های این دو محصول داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

موتورولا یک شرکت محبوب در زمینه تولید و عرضه اسمارت فون‌های اندرویدی محسوب می‌شود که البته در حال حاضر حق فروش محصولاتش به شرکت لنوو واگذار شده است. به بیان دیگر موتورولا زیرشاخه‌ای از شرکت لنوو محسوب می‌شود، اما لنوو اجازه داده که این شرکت با نام اختصاصی برند خود محصولات جدیدی را روانه بازار کند، اما بدیعی است که سود حاصل از فروش این محصولات سر آخر به لنوو می‌رسد.

مطلب پیشنهادی

گارانتی گوشی موبایل چیست و آیا بهتر است گوشی با گارانتی بخریم؟

بخش عظیمی از فعالیت‌های موتورولا روی تولید و عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه و باکیفیت معطوف است. این شرکت در همین راستا، امروز از دو گوشی هوشمند جدید با نام‌های اختصاصی موتو E4 و موتو E4 پلاس رونمایی کرد. هر دو گوشی مذکور از بدنه‌ای فلزی بهره‌مند هستند و جانشین گوشی‌های موتور E3 و موتو E3 پاور محسوب می‌شود که سال گذشته شاهد عرضه آن به بازار بودیم.

موتورولا اشاره کرده که این دو گوشی از اواخر ماه میلادی جاری در بازارهای ایالات متحده و برخی دیگر از مناطق عرضه می‌شود. هر دو گوشی موتو E4 و موتو E4 پلاس از سیستم‌عامل اندروید 7.1 نوقا بهره می‌برد و این مسئله از نقاط قوت آن‌ها محسوب می‌شود. تفاوت اصلی دو گوشی مذکور مربوط به ابعاد و ظرفیت باتری آن‌ها می‌شود. بیایید بحث را از گوشی موتو E4 آغاز کنیم.

گوشی هوشمند موتورولا موتو E4 از بدنه‌ای با ابعاد 9.3 در 72 در 144.5 میلیمتر بهره می‌برد و نمایشگری 5 اینچی دارد. صفحه‌نمایش 5 اینچی این اسمارت‌فون وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ‌دی را ارائه می‌کند. سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 427 کوالکام در آن به‌کاررفته که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. همچنین باتری دستگاه هم ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. شایان ذکر است که موتورولا اشاره داشته نسخه‌ای مجزا از گوشی موتو E4 را با تجهیز به تراشه اسنپدراگون 424 کوالکام هم در برخی مناطق روانه بازار خواهد کرد. مطمئنا قیمت این نسخه از گوشی مذکور نسبت به نسخه اصلی آن که از تراشه اسنپدراگون 427 بهره می‌برد، کمتر خواهد بود.

حافظه رم گوشی هوشمند موتو E4 موتورولا ظرفیت 2 گیگابایتی داشته و دستگاه به اسکنر انگشت کاربر مجهز است. این اسکنر در دکمه هوم (Home) دستگاه و درست زیر نمایشگر آن تعبیه شده است. حافظه داخلی گوشی مذکور هم ظرفیت پیش‌فرض 16 گیگابایتی را به همراه دارد. دوربین اصلی و سلفی آن هم به ترتیب از سنسوری‌هایی 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. جالب است بدانید که موتورولا برای دوربین سلفی گوشی موتو E4 یک چراغ فلش LED اختصاصی را در نظر گرفته است.

اما در سمت مقابل گوشی هوشمند موتو E4 پلاس قرار دارد ب نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح تصویر مشابه 1280 در 720 پیکسل مجهز است. باتری این گوشی ظرفیت بسیار عالی 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که پیش‌بینی می‌کنیم به راحتی انرژی مورد نیاز دستگاه را تا دو روز تأمین نماید. خود موتورولا هم مدعی شده باتری این گوشی با هر بار شارژ می‌تواند دو روز انرژی مور نیازش را ارائه کند.

بدنه گوشی موتو E4 پلاس ابعاد 9.55 در 77.5 در 155 میلیمتر را به همراه داشته و مثل بردار کوچک‌تر خود از تراشه اسنپدراگون 427 کوالکام بهره‌مند است. رم این گوشی 2 گیگابایتی است و دستگاه از نظر ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه پایه‌ای این محصول از حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره‌مند بوده و نسخه برتر آن به حافظه 32 گیگابایتی مجهز است. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با چراغ فلش LED اختصاصی هم از دیگر ویژگی‌های موتو E4 پلاس محسوب می‌شوند. همچنین دکمه هوم این اسمارت‌فون هم مانند نسخه معمولی آن قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد.

شرکت موتورولا اشاره کرده که قصد دارد گوشی هوشمند موتو E4 را با قیمت 130 دلار و گوشی موتو E4 پلاس را با قیمت 180 دلار روانه بازار کند. کاملا مشخص است که موتورولا نسخه‌ها جایگزین دو گوشی موتو E3 و موتو E3 پاور را از بستر سخت‌افزاری و طراحی بهتری بهره‌مند ساخته است. برای مثال ارتقاء از بدنه پلاستیکی به فلزی و به‌کارگیری تراشه‌های اسنپدراگون به جای تراشه‌های مدیاتک از اصلی‌ترین تغییرات موجود به شمار می‌روند. نظر شما در رابطه با موتو E4 و موتو E4 پلاس چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟