اسپیکر هوم پاد رقیب گوگل هوم و آمازون اکو شد!
16/03/1396 - 18:37
نگاهی به اسپیکر هوشمند خانگی هوم پاد اپل + گالری عکس
اپل دیشب در جریان کنفرانس WWDC 2017 از اسپیکر هوشمند و اختصاصی خود با نام هوم پاد (HomePod) رونمایی کرد. اسپیکر هوم پاد اپل رقیبی جدی برای گوگل هوم (Google Home) و آمازون اکو (Amazon Echo) محسوب می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات اسپیکر هوم پاد داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

همانگونه که انتظار داشتیم، اپل در جریان کنفرانس WWDC 2017 از اسپیکر هوشمند و اختصاصی خود برای رقابت با اسپیکرهای هوشمند گوگل و آمازون پرده برداشت. این اسپیکر هوشمند هوم پاد یا HomePod نام دارد و بنا به ادعای اپل تجربه گوش دادن به موسیقی در محیط خانه را متحول می‌کند!

در اسپیکر هوم پاد اپل از 4 توییتر و یک ساب‌ووفر 4 اینچی استفاده شده است. ساب‌ووفر مذکور به گونه‌ای در اسپیکر تعبیه شده که صدا را به سمت بالا پخش می‌کند. اما چرا اسپیکر مذکور یک اسپیکر هوشمند است و می‌تواند با اسپیکرهایی همچون گوگل هوم یا آمازون اکو رقابت کند؟ خب پاسخ سوال احتمالا برایتان بسیار جالب خواهد بود. اپل در اسپیکر هوم پاد از تراشه A8 استفاده کرده است که منجر به هوشمندسازی دستگاه می‌شود.

اسپیکر هوشمند اپل از قابلیتی تحت عنوان "Spatial Awareness" به معنای "آگاهی فضایی" بهره می‌برد که به موجب آن می‌توانید وضعیت صدای خروجی از خود را با توجه به شرایط محیط پیرامون خود بهینه‌سازی کند. اپل در جریان کنفرانس WWDC 2017 برای نمایش نحوه عملکرد این قابلیت دو اسپیکر هوم پاد را در کنار هم قرار داد و همگام‌سازی و تنظیم صدای خودکار صدای خروجی از آن‌ها را به حاضرین در سالن نشان داد.

اسپیکر هوم پاد با اپلیکیشن اپل موزیک سازگاری کامل دارد و می‌تواند به طور خودکار به تمام آرشیو موزیک‌ها در لایبرری اپلیکیشن مذکور دسترسی داشته باشد. در این اسپیکر از 6 میکروفون به منظور ارتباط برقرار کردن با سیری (Siri) استفاده شده است. سیری هم برای عملکرد بهتر و تعامل کاربر با اسپیکر هوم پاد شامل قابلیت‌ها و آپدیت‌های جدیدی شده است که اپل در کنفرانس دیشب به وفور در مورد آن صحبت کرد. بنابراین بهره‌مندی اسپیکر هوم پاد از تراشه A8 و سیری سبب شده‌اند که این گجت به یک گجت هوشمند تبدیل شود.

اپل اشاره کرده که سیری می‌تواند به واسطه اسپیکر هوم پاد به سوالاتی نظیر "نوزانده درام این موزیک چه کسی است؟" یا "بهترین موزیک در روز پنجم ماه می سال 2016 چه موزیکی بود؟" پاسخ دهد. اما قابلیت پخش موزیک و صحبت کردن در مورد آن، تنها ویژگی‌ها یا کاربردهای اسپیکر هوم پاد اپل محسوب نمی‌شوند، بلکه این اسپیکر چیزی فراتر از آن است! شما می‌توانید به واسطه سیری در اسپیکر هوم پاد از دستگاه به عنوان یک دستیار شخصی و خانگی هم استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از اسپیکر هوم پاد در مورد وضعیت آب و هوا، ترافیک و غیر سوال کنید.

اپل همچنین امکان ارسال پیامک iMessage را هم از طریق اسپیکر هوم پاد برقرار کرده است. همچنین امکان کنترل دستگاه‌های هوم‌کیت (HomeKit) از طریق اسپیکر هوشمند اپل هم برقرار شده است. این اسپیکر حتی می‌تواند نقش هاب هوم‌کیت را ایفاء کرده و در شرایطی که از خانه دور هستید، قابلیت کنترل دستگاه‌های هوشمند درون منزل را در اختیارتان قرار دهد. اسپیکر هوم پاد از نظر ظاهر ساده به نظر می‌رسد و شبیه به یک استوانه است. اپل پوششی از جنس پارچه را بر روی این اسپیکر ضمیمه کرده است.

شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2017 به قیمت و زمان عرضه اسپیکر هوم پاد هم اشاره کرد. بنا به گفته این شرکت، اسپیکر هوم پاد از ماه دسامبر در رنگ‌های سفید و خاکستری و با قیمت 349 دلار در آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا عرضه می‌شود. نظر شما در رابطه با اسپیکر هوم پاد اپل چگونه است؟ آیا این اسپیکر قدرت رقابت با گوگل هوم و آمازون کو را دارد؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟