یک اسمارت‌فون زیبا و قدرتمند از استارتاپ اسنشال
10/03/1396 - 17:02
خالق اندروید اسمارت‌فون اسنشال‌فون را با نمایشگر بدون حاشیه معرفی کرد
استارتاپ اسنشال که توسط آقای اندی روبین (Andy Rubin) راه‌اندازی شده، به طور رسمی از گوشی هوشمند اسنشال‌فون (Essential Phone) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از طراحی بسیار زیبا و جذابی بهره می‌برد و نمایشگر 5.71 اینچی آن بدون حاشیه است. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی این گوشی جذاب داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شاید با آقای اندی روبین آشنا باشید، اما اگر او را نمی‌شناسید، باید بدانید که او در اصل سازنده سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شود! وی مدتی است که از شرکت گوگل خارج شده و استارتاپ اختصاصی با نام اسنشال (Essential) را راه‌اندازی کرده است. چند وقتی بود که صحبت‌هایی در مورد احتمال معرفی یک گوشی جدید از سوی این استارتاپ می‌شنیدیم. طبق شایعات، این اسمارت‌فون "اسنشال فون" نام داشت!

مطلب پیشنهادی

ایسوس از باریک‌ترین لپ‌تاپ تبدیل شونده دنیا رونمایی کرد + عکس

ظاهرا شایعات پیشین صحبت داشته‌اند، چرا که استارتاپ اسنشال امروز به صورت رسمی از گوشی هوشمند اسنشال‌فون رونمایی کرد. گوشی مذکور یک محصول بسیار زیبا و بهره‌مند از طراحی دل‌نشین است که قرار شده با قیمت 699 دلار روانه بازار شود. اسنشال اشاره کرده که این گوشی ابتدا در بازارهای داخلی ایالات متحده عرضه می‌شود.

بدنه گوشی هوشمند مذکور از مواد سرامیکی و تیتانیومی تشکیل شده و لبه‌های نمایشگر آن به قدری باریک است که ما این گوشی را محصولی با نمایشگر بدون حاشیه خطاب می‌کنیم. شاید این اسمارت‌فون از نظر ظاهری تا حد زیادی شبیه به گوشی شیائومی می میکس (Xiaomi Mi Mix) باشد، البته با این تفاوت که اسکنر انگشت دستگاه در پنل پشتی آن واقع شده است و دکمه هومی در زیر نمایشگر آن وجود ندارد.

در کنار سنسور دوربین اصلی گوشی در پنل پشتی، کانکتورهایی وجود دارند که امکان اتصال لوازم جانبی یا اکسسوری‌های خاصی نظیر آنچه که در گوشی‌های موتورولا دیده بودیم را فراهم می‌کنند. یکی از این اکسسوری‌های دوربین 360 درجه‌ای است که شرکت اسنشال آن را در کنار گوشی اسنشال‌فون معرفی کرد. اما شاید بهتر باشد که مروری هم بر مشخصات سخت‌افزاری دستگاه داشته باشیم.

گوشی هوشمند اسنشال‌فون به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز است و رم آن ظرفیت 4 گیگابایتی دارد. حافظه داخلی دستگاه هم به طور پیش‌فرض 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین اصلی دستگاه از دو سنسور 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که ساختاری شبیه به ساختار دوربین دوگانه گوشی هوآوی پی 10 را ارائه می‌کند. بنابراین یکی از این دو سنسور معمولی و سنسور دیگر مونوکروم است.

طبق گزارش سایت اندرویدهدلایتز، دوربین سلفی گوشی اسنشال‌فون هم از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که ظاهرا توانایی ضبط ویدئوهای با وضوح 4K را دارد! صفحه‌نمایش اسمارت‌فون مذکور هم 5.71 اینچی در نظر گرفته شده و وضوح تصویر 2560 در 1312 پیکسل را به همراه دارد. بنابراین تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 504 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همچنین نمایشگر محصول توسط شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است.

باتری دستگاه هم ظرفیت 3040 میلی آمپر ساعتی دارد که پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت معمولی برای دستگاه باشد و بتواند یک روز انرژی مورد نیاز آن را تأمین کند. سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب شده روی اسنشال‌فون، اندروید 7.1.1 نوقا خواهد بود و دستگاه در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شود. ضمنا وزن 185 گرمی و ابعاد 7.8 در 71.5 در 141.5 میلیمتر هم از دیگر ویژگی‌های گوشی اسنشال‌فون محسوب می‌شوند. همانطور که اشاره داشتیم قیمت گوشی برابر با 699 دلار در نظر گرفته شده است. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟