با میت‌بوک ایکس، میت‌بوک دی و میت‌بوک ای آشنا شوید!
05/03/1396 - 22:47
هوآوی سه لپ‌تاپ جدید را معرفی کرد + گالری عکس
شرکت چینی هوآوی در جریان کنفرانسی اختصاصی از سه لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد. لپ‌تاپ‌‌های جدید این برند چینی به ترتیب میت‌بوک ایکس (Huawei MateBook X)، میت‌بوک دی (Huawei MateBook D) و میت‌بوک ای (Huawei MateBook E) نام دارند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی این سه محصول داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

هوآوی در کنفرانس خبری که به تازگی در شهر برلین آلمان برگزار کرد، جدیدترین لپ‌تاپ‌هایش را به معرض نمایش قرار داد. این سه محصول میت‌بوک ایکس، میت‌بوک دی و میت‌بوک ای نام دارند. دو محصول نخست در واقع لپ‌تاپ‌هایی 13 و 15 اینچی هستند اما میت‌بوک ای را می‌توان یک تبلت هیبریدی به شمار آورد، اما از آنجایی که هوآوی آن را به همراه دو نوت‌بوک دیگرش رونمایی کرده است، ما هم این محصول را به عنوان یک لپ‌تاپ معرفی می‌کنیم. در ادامه مروری بر مشخصات فنی و ویژگی‌های سه لپ‌تاپ نام برده شده می‌اندازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

میت‌بوک ایکس هوآوی

میت‌بوک ایکس هوآوی بسیار شبیه به مک‌بوک‌های اپل است! این محصول از نظر ظاهری زبانی نزدیک به طراحی سری مک‌بوک‌های اپل را ارائه می‌کند، اما از سیستم‌عامل ویندوزی مایکروسافت بهره می‌برد. هوآوی صفحه نمایش میت‌بوک ایکس را 13 اینچی در نظر گرفته و حاشیه‌های آن را بسیار باریک طراحی کرده است. این موضوع سبب شده که صفحه نمایش دستگاه چیزی در حدود 78 درصد از پنل جلویی آن را تشکیل دهد.

نمایشگر 13 اینچی میت‌بوک ایکس از نوع IPS بوده و وضوح تصویر 2160 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. هوآوی اشاره کرده که نمایشگر لپ‌تاپ مذکور نسبت تصویر ۳:۲ دارد و پشتیبانی 100 درصد از طبق رنگ‌های sRBG را ارائه خواهد کرد. حداکثر روشنایی 350 نیت و ضریب کنتراست 1000:1 هم از دیگر ویژگی‌های نمایشگر میت‌بوک ایکس هوآوی محسوب می‌شوند. دستگاه از نظر پردازنده شامل دو نسخه مختلف می‌شود که هر دوی آن‌ها از پردازنده‌های سری کبی‌لیک اینتل بهره‌مند هستند. نسخه‌ای پایه‌ای به پردازنده Core i5-7200U مجهز است و نسخه برتر میت‌بوک ایکس از پردازنده Core i7-7500U بهره می‌برد. گفته شده که هوآوی فرکانس کاری این پردازنده‌ها را تا حدی کاهش داده و به این صورت مصرف انرژی آن‌ها را به میزان 7.5 وات کم کرده است.

پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس، پردازنده Intel GH Graphics 620 در نظر گرفته شده و دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه با ظرفیت‌های 4 و 8 گیگابایتی می‌شود. رم هر دو نسخه از نوع LPDDR3 است. همچنین هر یک از نسخه‌های نام برده شده به ترتیب از حافظه‌های 256 گیگابایتی PCIe و 512 گیگابایتی PCIe بهره می‌برند. میت‌بوک ایکس 1.05 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد بدنه آن معادل  286 در 211 در 12.5 میلیمتر عنوان شده است. باتری این محصول هم ظرفیت 41.4 وات ساعتی را ارائه می‌کند. هوآوی مدعی است که باتری دستگاه با یک بار شارژ می‌تواند از پخش آفلاین 10 ساعت ویدیوی با وضوح فول اچ‌دی در روشنایی نمایشگر 50 درصد پشتیبانی کند.

هوآوی اشاره داشته که لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس رنگ‌های خاکستری فضایی (Space Gray)، طلایی پرستیژ (Prestige Gold) و رزگلد (Rose Gold) روانه بازار می‌شود. در مورد قیمت تمام نسخه‌های این محصول اطلاعات دقیقی ارائه نشده است، اما هوآوی اشاره کرده که نسخه مجهز به رم 8 گیگابایتی و Core i7 و حافظه 512 گیگابایتی آن (نسخه برتر) را با قیمت 1699 یورو عرضه می‌نماید.

لپ‌تاپ  میت‌بوک دی هوآوی

لپ‌تاپ دومی که هوآوی معرفی کرد، میت‌بوک دی نام دارد. طراحی میت‌بوک دی هم به شیوه دقیقی صورت گرفته و هوآوی اشاره داشته که این محصول میان رده برای مصارف اداری و آموزشی طراحی شده است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ 15.6 اینچی و از نوع IPS بوده و وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی را ارائه می‌کند. زاویه دید خوب 187 درجه‌ای، نسبت کنتراست 800:1 و روشنایی 350 نیت هم از دیگر ویژگی‌های نمایشگر میت‌بوک دی هوآوی محسوب می‌شوند.

لپ‌تاپ میت‌بوک دی از نظر پردازنده شامل دو نسخه Core i5 و Core i7 می‌شود، اما هیچ اشاره دقیقی به مدل این پردازنده‌ها نشده است. پیش‌بینی می‌کنیم که در این محصول هم از پردازنده‌های کبی‌لیک سری U استفاده شود. دستگاه از نظر پردازنده گرافیکی هم شامل دو نسخه مختلف می‌شود و  پردازنده‌های گرافیکی Intel HD Graphics 620 و NVIDIA GeForce 940MX را ارائه می‌کند.

هوآوی لپ‌تاپ میت‌بوک دی را با رم‌های 4، 8 و 16 گیگابایتی نوع DDR4 عرضه خواهد کرد و از نظر حافظه ذخیره‌سازی هم آپشن‌های بسیار متنوعی را برای محصول در نظر گرفته است. نسخه پایه‌ای آن می‌تواند از یک حافظه HDD 500 گیگابایتی بهره‌مند شده یا 128 گیگابایت حافظه SSD را در کنار 500 گیگابایت حافظه HDD ارائه کند. نسخه میانی آن می‌تواند چهار آپشن ذخیره‌سازی گوناگون را در بر بگیرد. آپشن اول شامل یک ترابتی حافظه HDD می‌شود. آپشن دوم 256 گیگابایت حافظه SDD می‌شود. آپشن سوم 128 گیگابایتی SSD و 500 گیگابایت HDD را ارائه می‌کند. آپشن چهارم هم شامل 128 گیگابایت SSD و یک ترابایت HDD می‌شود. اما نسخه برتر لپ‌تاپ میت‌بوک دی از نظر فضای ذخیره‌سازی فقط یک حالت را به همراه دارد و از 128 گیگابایت حافظه SSD و یک ترابایت HDD بهره‌مند است.

وزن میت‌بوک دی 1.9 کیلوگرم بوده و ابعاد آن 286 در 211 در 12.5 میلیمتر است. باتری دستگاه هم توان 64.3 وات ساعتی را ارائه می‌کند. دستگاه از نظر تنوع رنگ در نسخه‌های خاکستری فضایی (Space Gray)، طلایی (Champagne Gold) و آبی (Aurora Blue) عرضه می‌شود. قیمت نسخه برتر میت‌بوک دی هوآوی هم معادل با 999 یورو در نظر گرفته شده است.

لپ‌تاپ هیبریدی میت‌بوک دی هوآوی

اما لپ‌تاپ میت‌بوک دی هوآوی در واقع نسخه به‌روزرسانی شده تبلت‌های دو منظوره این شرکت محسوب می‌شود. این محصول قطری برابر با 6.9 میلیمتر دارد و از تراشه‌های کبی‌لیک اینتل بهره می‌برد. از نظر پردازنده دستگاه شامل نسخه‌های مختلفی می‌شود که نسخه برتر آن از پردازنده Core i7 سری کبی‌لیک اینتل بهره‌مند است. هوآوی برای نصب اکسسوری‌ها یا لوازم جانبی اختصاصی به این محصول از سه پین جدید استفاده کرده است که ساختار متفاوتی را نسبت به محصولات پیشین هوآوی به همراه دارند.

کیبورد میت‌بوک دی بر خلاف نسخه قبلی به یک پایه مجهز شده و به کاربر اجازه می‌دهد تا در حالت‌های مختلفی از آن استفاده کند. صفحه نمایش دستگاه 12 اینچی بوده و وضوح تصویر 1440p را ارائه می‌کند. متاسفانه اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات فنی، قیمت و زمان عرضه این محصول از سوی هوآوی منتشر نشده است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟