داستان طراحی این دستبند بسیار الهام‌بخش است
23/02/1396 - 22:13
دستبند Emma مایکروسافت برای مبارزه با پارکینسون معرفی شد!
مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد 2017 (Build 2017) خود از دستبند اختصاصی تحت عنوان اِما واچ (Emma Watch) رونمایی کرد که می‌تواند کمک به سزایی به کاهش لرزش دست بیمارانی کند که از پارکینسون رنج می‌برند. داستان طراحی این دستبند بسیار جالب و انسان‌دوستانه است. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر این داستان و قابلیت دستبند اِما داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد 2017 از دستبند بسیار جالبی تحت عنوان اِما واچ یا همان Emma Watch رونمایی کرد که می‌تواند به بیماران پارکینسونی کمک کند تا لرزش دست خود را کنترل کنند. اِما افزایش توانایی بیمار برای کنترل روی دست خود را از طریق ارسال ارتعاشات خاص به مغز او امکان‌پذیر می‌کند. این گجت هنوز یک نمونه آزمایشی است اما بی‌شک در آینده نزدیک خبرهای بیشتری در مورد آن و توانایی‌هایش خواهیم شنید.

حرکتی که مایکروسافت در طراحی دستبند اِما واچ انجام داده، نویدبخش این است که در آینده گجت‌های هوشمند و پوشیدنی نقشی فراتر از گجت‌های کنترل کننده سلامت و تناسب اندام را ایفا کنند. اِما با تمام گجت‌های پوشیدنی فعلی که موجود هستند تفاوت دارد و قدمی بزرگ در راستای طراحی گجت‌های پوشیدنی برای کمک به بیماران را برداشته است. اما پروژه و ایده ساخت اِما از کجا پدیدار شد؟

ایده ساخت اِما واچ توسط خانم هایان ژنگ (Haiyan Zhang) ارائه شد و وی باور داشت که می‌تواند آن را به نتیجه برساند. خانم ژنگ مدیر نوآوری دپارتمان پژوهش مایکروسافت و از دوستان نزدیک خانم اِما لاوتون (Emma Lawton) محسوب می‌شود. اما لاوتون طراح گرافیک با استعدادی است که متاسفانه از بیماری پارکینسون رنج می‌برد. ابتلای وی به پارکینسون سبب شده که نتواند کنترل خوبی بر روی حرکات دست خود داشته باشد و بدین سبب در کشیدن طرح یا نوشتن متن با قلم دچار مشکل است.

دست خانم لاوتون به دلیل رنج بردن از پارکینسون به شدت می‌لرزد و این موضوع همواره منجر به آزار وی و همچنین آزار دوست صمیمی او یعنی خانم هایان ژنگ می‌شد. بنابراین خانم ژنگ تصمیم گرفت تا گجت اِما واچ را طراحی کند. همانطور که احتمالا حدس زدید، نام این گجت هم از روی نام دوست مبتلای به پارکینسون وی یعنی خانی اِما لاوتون برداشته شده است. خانم ژنگ اشاره می‌کند که در اِما واچ از موتورهای ارتعاشی بسیار کوچکی بهره گرفته که قابلیت ارسال سیگنال‌هایی را دارند. سیگنال‌هایی که موتورهای ارتعاشی این گجت ساطع می‌کنند، سبب بروز اختلال در پیام‌های مخرب مغزی که دلیل لرزش دست هستند، خواهد شد. به این صورت با ایجاد اختلال در پیام‌های مخرب ساطع شده از سوی مغز، لرزش دست بیمار به شدت کاهش می‌یابد.

خانم ژنگ اشاره داشته که ساعت اِما (Emma Watch) فقط یک نمونه اولیه از طرح مورد نظرش است و او قصد دارد تا در آینده این طرح را با هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و سنسورهایی ترکیب کند که بازه بهتری را برای بیماران پارکینسونی به همراه داشته باشد. ضمنا خانم ژنگ اشاره داشته که اِما واچ قادر نیست تا به کل لرزش‌های دست بیمار را از بین ببرد، اما به شکل چشمگیری شدت لرزش‌ دستان وی را کاهش می‌دهد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟