ساتیا نادلا: از تولید اسمارتفون دست نمی‌کشیم!
14/02/1396 - 18:31
مایکروسافت اسمارت‌فون‌های متفاوت و منحصر‌به‌فرد تولید می‌کند
آقای ساتیا نادلا (Satya Nadella) در تازه‌ترین مصاحبه خود اشاره کرده که مایکروسافت به طور حتم اسمارتفون‌های جدیدی تولید می‌کند، اما این اسمارتفون‌ها از نظر سبک و کارایی با گوشی‌های فعلی متفاوت هستند! با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این خبر و اظهارات آقای نادلا داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند به شدت ضعیف عمل کرده است. طبق گزارش‌های اخیر درآمدهای مایکروسافت از بخش لومیا به 5 میلیون دلار کاهش یافته که این موضوع عدم موفقیت این کمپانی در حوزه موبایل را به تصویر می‌کشد. در همین راستا، چندی پیش خبرهایی در مورد توقف سرمایه‌گذاری ردموندی‌ها در حوزه موبایل هم شنیده شد، اما ظاهرا این خبرها صحت ندارند!

آقای ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی مایکروسافت در تازه‌ترین مصاحبه‌ای که با MarketPlace داشته با صراحت تمام اشاره داشت که مایکروسافت قطعا در آینده اسمارتفون تولید می‌کند! بنابراین شاهد دست کشیدن این کمپانی از تولید اسمارتفون‌ نخواهیم بود. نکته جالب توجه در اینجاست که آقای نادلا مدعی است اسمارتفون‌های آینده مایکروسافت هیچ شباهتی به گوشی‌های فعلی نخواند داشت و از سبکی متفاوتی بهره می‌برند!

آقای ساتیا نادلا در رابطه با فعالیت‌های سایر شرکت‌ها در زمینه تولید اسمارتفون‌های ویندوزی صحبت‌هایی به میان آورد و سپس اشاره داشت که در طراحی محصولاتش به مسائلی همچون امنیت و کیفیت مدیریت اهمیت خاصی می‌دهد. وی اشاره داشته که یکی از ویژگی‌های بسیار خاص اسمارتفون‌های ویندوزی مربوط به بهره‌مندی آن‌ها از قابلیت کانتینیوم می‌شود که منجر به تبدیل شدن گوشی به کامپیوتر خواهد. وی این ایده را ایده‌ای بسیار کاربردی و نو می‌داند و بی‌شک در این راستا کاملا حق با آقای نادلاست.

اما بخش جالب صحبت‌های آقای نادلا مربوط به تغییر در سبک و کارایی اسمارتفون‌های آینده مایکروسافت می‌شود. آقای ساتیا نادلا اشاره کرده که ایده تولید گجت‌های هیبریدی توسط مایکروسافت ارائه شد و امروز می‌بینیم که برندهای متعددی از این ایده در تولید محصولاتشان استفاده می‌کنند. بنابراین مایکروسافت خالق این ایده بوده است و در این راستا به موفقیت دست یافته است. وی در پایان اشاره می‌کند که، ما اسمارتفون تولید خواهیم کرد اما سبک طراحی اسمارتفون‌های مایکروسافت با آنچه که هم اکنون در گوشی‌های هوشمند می‌بینید متفاوت است!

بنابراین از صحبت‌های آقای نادلا کاملا مشخص است که مایکروسافت قصد دارد ایده‌های نوینی را برای تولید اسمارتفون‌های آینده پیاده‌سازی کند. پیش‌بینی می‌شود که ردموندی‌ها برای طراحی اسمارتفون‌های آینده خود از سبک طراحی و فرم فکتور (Form Factor) سری محصولات سرفیس بهره بگیرند. بدون تردید این خبر برای دوست داران شرکت مایکروسافت و ویندوزفون‌ها یک خبر بسیار خوب و امیدوار کننده محسوب می‌شود. اما به نظر مایکروسافت با وجود رقیب‌های قدرتمندی همچون اپل، سامسونگ، گول و غیره تا چه اندازه می‌توانید در حوزه موبایل موفق ظاهر شود؟ 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟