استفاده از عروسک‌ها در کنار جلوه‌های بصری کامپیوتری
جان‌بخشی خلاقانه مدل‌های عروسکی در پارک ژوراسیک
این پشت صحنه­‌ از قسمت سوم فیلم پارک ژوراسیک (2001) نشان می‌دهد که در ساخت فیلم‌ها،استفاده صرف از روش‌های تصویرسازی دیجیتال همیشه بهترین راهکار نیست و می‌توان همواره گزینه‌های جدیدی را به لیست تکنیک‌ها افزود و لذت برد.

برخی از افراد گمان می‌کنند در حوزه فیلمسازی و به ویژه در ساخت جلوه‌های بصری، همه چیز دیجیتال شده است  و  روش‌های دیجیتال بهترین ابزار را برای ساخت صحنه‌های مهیج و چشمگیر در اختیار قرار می‌دهند. اما باید توجه کرد آنچه سبب چشمگیر شدن صحنه‌ها می‌شود، هنرمندی و خلاقیت است و تکنیک همیشه در سایه این دو قرار می‌گیرد.علی‌رغم پیشرفت‌های عمده‌ روش‌های تصویرسازی کامپیوتری و امکانات فوق‌­العاده‌­ای که چنین روش‌هایی برای سازندگان فیلم­‌ها به ارمغان آورده است، همچنان استفاده بجا و خلاقانه از روش‌­های سنتی، جایگاه ویژه‌ای دارد. در این ویدیو یکی از مثال‌های طلایی چنین خلاقیت‌هایی را می‌بینید. در ساخت پارک ژوراسیک استفاده گسترده‌ای از تصویرسازی‌های دیجیتال شده با این حال، توجه به قابلیت‌های روش‌های سنتی از جمله متحرکسازی عروسک‌ها و ماکت‌ها همیشه مد نظر بوده است.لازم به یادآوری است، پارک ژوراسیک از جمله فیلم‌هایی بوده است که در آن روش‌های انیماترونیک ( عروسک‌هایی که در صحنه وجود دارند و بطور مکانیکی کنترل می‌شوند) و تصویرسازی‌های کامپیوتری با هم ترکیب شدند و نماهای باورپذیری خلق کردند.