Xbox One X
22/03/1396 - 18:02
مایکروسافت قدرتمندترین کنسول بازی دنیا را معرفی کرد
مایکروسافت در کنفرانس خبری سالیانه نمایشگاه E3 خود؛ همان‌طور که وعده داده بود از جدیدترین کنسول بازی خود رونمایی کرد. کنسول جدید مایکروسافت به نام Xbox One X قوی‌ترین کنسول بازی حال حاضر دنیا است.

1606683296_1_0.gif

همه می‌دانستیم که مایکروسافت در مراسم خبری نمایشگاه E3 امسال و در خردادماه از کنسول جدیدی رونمایی خواهد کرد. تا قبل از مراسم دیشب، این کنسول تحت عنوان «پروژه اسکورپیو» یا رویای عقرب شناخته می‌شود. حتا در شماره نوروزی ماهنامه شبکه مقاله مفصلی درباره این کنسول بازی مایکروسافت منتشر کردیم. 

مطلب پیشنهادی

رویای عقرب: کنسول جدید مایکروسافت

اما دیشب و در مراسم خبری E3، مایکروسافت به طور رسمی از این کنسول رونمایی کرد و نام آن Xbox One X معرفی شد. این کنسول قابلیت اجرای بازی‌های ویدیویی با رزولوشن 4K را دارد و ازش به عنوان قوی‌ترین کنسول بازی کنونی دنیا نام برده می‌شود. با هم نگاهی به مشخصات این کنسول بازی خواهیم انداخت:

کنسول «اکس باکس وان اکس» از پردازشگر گرافیکی 6 ترافلاپی با فرکانس کاری 1.172 گیگاهرتز بهره می‌برد و با مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای مانند 12 گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 به همراه 326 گیگابایت پهنای باند به دست مشتریان می‌رسد. 9 گیگابایت از حافظه رم 12 گیگابایتی به بازی‌های ویدیویی اختصاص یافته و فضای باقی مانده مخصوص سایر قابلیت‌های نرم‌افزاری است.

این کنسول بازی می‌تواند به طور کاملا واقعی بازی‌های 4K با ۶۰ فریم در ثانیه را اجرا کند و گیمرها برای لذت بردن هرچه‌بیشتر از این بازی‌ها باید به سراغ تلویزیون‌های پیشرفته 4K بروند. البته، مایکروسافت وعده داده است گیمرهایی که تلویزیون‌های بسیار مدرن و مجهزی ندارند نیز بتوانند از کنسول جدید استفاده کنند و از گرافیک خیره‌کننده بازی‌های ویدیویی روی آن هیجان‌زده شوند. 

اکس باکس وان اکس بسیار کوچک است و عنوان کوچک‌ترین کنسول دنیا را نیز از آن خود کرده است. در این کنسول از سیستم خنک‌سازی مایع برای کنترل گرما استفاده شده است و می‌تواند تمامی بازی‌های کنسول‌های سری قبل و حتا بازی‌های کنسول اکس‌باکس‌ ۳۶۰ را هم اجرا کند. این کنسول از تاریخ ۱۶ آبان ماه و با قیمت ۵۰۰ دلاری روانه بازار می‌شود. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟