این روزهای سخت کرونایی را راحتتر سپری کنید
پنج بازی آرامش بخش که به رفع استرس روزهای سخت کمک می‌کند
این روزها که اغلب مردم در قرنطینه هستند و استرس ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا همه را به ستوه آورده است، یکی از بهترین کارها این است که قدری از فضای مجازی و اخبار آن فاصله بگیریم و کمی‌ از وقت خود را با یک بازی جذاب و آرامش بخش سپری کنیم.

1606683296_1_0.gif

رفتن به سراغ بازی‌های ویدیویی یکی از سرگرمی‌هایی است که می‌تواند اوقات فراغت و خانه نشینی این روزهای ما را پر کند. اما هر نوع بازی برای این روزهای پر استرس مناسب نیست. برخلاف بازی‌های جنگی و وحشتناكی که بیشتر ذهن شما را آشفته می‌کنند، ما در ادامه پنج عنوان بازی را به شما معرفی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند کنترل اوضاع را بهتر به دست بگیرید.

A Short Hike

این بازی داستان ماجراجویی شما در یک جزیره‌ی زیبا و با شکوه را بازگو می‌‌کند. شما در یک جزیره گیر افتاده‌اید و تنها یک هدف برای شما ترسیم شده است، صعود به بالاترین نقطه‌ قله‌ کوه، تنها جایی که موبایل در آن آنتن می‌‌دهد و می‌‌توانید از آن برای تماس تلفنی و نجات جان خود استفاده کنید. فعالیت‌های شما در بازی A Short Hike در عین سادگی با سبک و روش‌های زیبایی به تصویر کشیده می‌‌شود. جزیره‌ نقشه‌ بازی، مملو از حیوانات و موجودات مختلف است که در این مسیر کمک زیادی به شما می‌‌کنند.

این بازی موقتا در Epic Games Store به صورت رایگان قرار داده شده و برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است.

برای دریافت این بازی می‌توانید به سایت‌های  Epic Games Store, Steam, Itch.io مراجعه کنید.

Abzû

دنیای زیر آب، دنیای غریب و اسرار آمیزی است. از افسانه‌های مربوط به پری دریایی گرفته تا شهرهای زیر آب همچون آتلانتیس، آن قدر از کودکی در مورد اسرار زیر آب شنیده‌ایم که هم اکنون هم نسبت به اعماق دریا کنجکاو هستیم و سوال‌های زیادی در مغزمان درباره دنیای زیر آب داریم.

در Abzû شما غواصی هستید که در عین حال که در حال شنا از مناظر زیبای زیر آب لذت می‌برید، نگران کمبود اکسیژن و انرژی هم نخواهید بود. اگر چه این یک بازی ماجرایویانه است اما به هیچ وجه به شما استرس وارد نمی‌کند.

شما باید هر چیزی که در بازی دیدید را همچون قطعات یک پازل کنار یکدیگر بگذارید تا بتوانید ماجراهای دنیای Abzu را درک کنید. هر چه که جلوتر می‌‌روید، قطعات دیگری از این پازل را به دست خواهید آورد و با اشیای جدیدی مواجه می‌‌شوید که به درک بهتر گذشته دریای Abzu کمک می‌‌کند.

Abzû برای ویندوز، پلی استیشن 4، اکس باکس وان و نینتندو سویچ ارائه شده است.

Stardew Valley

Stardew Valley بهترین عناصر بازی مزرعه داری سنتی Harvest Moon را با عناصر اجتماعی جذاب ترکیب کرده است. این بازی یک شبیه ساز کودکانه از زندگی است. برایتان از یک زندگی ساده خواهد گفت، از شخصیتی می‌گوید که زندگی شهری و پشت میز نشینی را پس می‌زند و به سراغ میراث پدر بزرگ‌اش در روستایی کوچک می‌رود تا زندگی را به نحوی دیگر تجربه کند.

بازی اصلی طی سه سال (هر یک شامل چهار فصل) اتفاق می‌افتد و شما باید مزرعه به ارث رسیده خود را آباد کنید. شما می‌توانید هر چقدر که مایل هستید کشاورزی کنید، خانه خود را گسترش دهید، خانواده تشکیل دهید و هر وقت حوصله‌تان سر رفت به ماهیگیری بروید.

Stardew Valley برای ویندوز، مک، لینوکس، پلی استیشن 4، اکس باکس وان و نینتندو سویچ، پلی استیشن ویتا، آی‌فون، آی‌پد و اندروید ارائه شده است.

Burnout Paradise Remastered

زیبایی Burnout Paradise  در این است که شما لازم نیست حتما مسابقه بدهید. این بازی یک شبیه ساز رانندگی از انواع مختلفی از اتومبیل و موتورسیکلت در دنیای آزاد است. به طور معمول در این دست عناوین هیچ نیازی به تفکر آنچنانی و یا ترمزگیری و حرکت از مسیر دقیق نیست و باید در سر تمام پیچ‌ها ترمزدستی بکشید، برای هر شروعی و یا بعد از هر پیچی از نیترو استفاده کنید و هر مانعی هم که در مسیر دیدید را خورد کنید و یا در بدترین حالت به راحتی جا خالی دهید.

از سوی دیگر در گوشه و کنار نقشه بازی پر شده است از انواع و اقسام مراحل و ماموریت‌های مختلفی که فقط یک هدف دارند و آن هم سرگرم کردن شما است.

Burnout Paradise برای ویندوز، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در دسترس است.

Animal Crossing: New Leaf

این یک بازی جذاب و سرگرم کننده برای کنسول دستی نینتیندو است که در تاریخ 8 نوامبر 2012 در ژاپن منتشر شد. شما به عنوان یک عضو از یک شهر کوچک پر از حیوانات از زمین خود نگهداری می‌کنید، آن را پیشرفت می‌دهید، حشرات را از بین می‌برید، به ماهیگیری می‌روید و با کسب درآمد خانه خود را گسترش می‌دهید.

با وجودی که New Leaf قدیمی‌‌ترین عنوان در فهرست ما است، نینتندو از زمان معرفی دائما آن را به‌روزرسانی کرده محتوای قابل توجهی را به آن اضافه می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟