در تعقیب مراسم اسکار
لحظه شماری برای اسکار 2018
جایزه آکادمی یا همان اسکار بزرگ‌ترین رویداد سینمایی جهان است که هر ساله در چنین روزهایی برگزار می‌شود. در این مراسم بسیاری از بزرگان سینما حاظر می‌شوند و توجهات را به خود جلب می‌کنند. کمتر از 48 ساعت دیگر بهترین‌های سال 2017 در 24 بخش مختلف معرفی خواهند شد.

1606683296_1_0.gif

برای هر بخش اسکار 5 نامزد انتخاب شده است (بجز بخش بهترین فیلم که 9 نامزد دارد). مراسم اسکار معمولاً در ماه فوریه برگزار می‌شد اما امسال به دلیل بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ دیرتر برگزار خواهد شد. پیش‌تر بخش‌های مختلف نامزدهای اسکار را به صورت ویدئویی معرفی کردیم: بهترین فیلم(بخش اول) ، بهترین فیلم(بخش دوم) ، بهترین بازیگر زن ، بهترین کارگردانی ، بهترین انیمیشن.

جایزه بخش «بهترین فیلم» با ارزش‌ترین جایزه آکادمی است که با خواندن نام آن فیلم، تمام عوامل سازنده به روی صحنه می‌آیند. در اسکار 2017 رقابت تنگاتنگی بین فیلم‌های لالا لند و مهتاب بود و در نهایت مهتاب عنوان بهترین فیلم را از آن خود کرد. هر چند که در یک اشتباه عجیب ابتدا نام لالا لند اعلام شد. 9 نامزد این بخش در سال جاری عبارتند از: سه بیلبورد خارج از ابینگ-میزوری، برو بیرون، تاریکترین لحظات، دانکرک، پست، لیدی بیرد، رشته خیال، مرا با نامت صدا کن، شکل آب.

در این بین دانکرک در 8 بخش نامزد شده است. سه بیلبورو خارج از ابینگ میزوری در 7 بخش و تاریک‌ترین لحظات و رشته خیال نیز نامزد 6 قسمت شده‌اند. اما رتبه یک، با اختلاف فیلم شکل آب است که 13 نامزدی در کارنامه دارد. هر چند که با ایرادهای ریز و درشت این فیلم، چنین دستاوردهایی کمی دور از انتظار بود و بار دیگر مشخص شد که اهدای جوایز به مسائل خارج از سینما نیز ارتباط دارد.

زمانی که 9 فیلم برتر در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ معرفی شدند، مجموع فروش آنها به ۵۶۷.۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی رسیده بود؛ یعنی ۶۳.۱ میلیون دلار به ازای هر فیلم. به هنگام اعلام نامزدها، دانکرک در میان دیگر نامزدهای بهترین فیلم با فروش ۱۸۸ میلیون دلار در جایگاه اول قرار داشت. برو بیرون دومین فیلم پرفروش این لیست با ۱۷۵.۶ میلیون دلار بود و به دنبال آن فیلم‌های پست (۴۵.۷ میلیون)، تاریک‌ترین لحظات (۴۱ میلیون)، لیدی برد (۳۹.۱ میلیون)، سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری (۳۲.۲ میلیون)، شکل آب (۳۰.۴ میلیون)، مرا با نامت صدا کن (۹.۱ میلیون) و رشته خیال (۶.۳ میلون) قرار داشتند.

اندک زمان باقی مانده را منتظر می‌مانیم تا برندگان این فستیوال معرفی شوند. در ادامه شما را به دیدن عکس‌هایی از مراسم اسکار سال قبل دعوت می‌کنیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟