مولفه کلیدی شبکه‌های محلی
راهنمای خرید بهترین سرورهای سوهو برای مشاغل کوچک و متوسط
اگر کسب‌وکار کوچکی دارید یا کارآفرینی هستید که قصد تاسیس استارت‌آپی را دارد، نیازی نیست به‌فکر خرید سرورهای گران‌قیمتی مثل ProLiant DL280 Gen10 باشید که هزینه‌های جانبی زیادی را به‌همراه دارند. در مقابل، می‌توانید روی خرید سرورهایی متمرکز شوید که جواب‌گوی نیازهای فعلی کسب‌وکار است. همچنین، اگر کسب‌وکاری دارید که چند سالی است در دنیای تجارت به فعالیت اشتغال دارد و اکنون به‌دلیل وسعت کارها قصد دارد سروری را خریداری کند که پاسخ‌گوی نیازها باشد، نیازی نیست به سراغ خرید سرورهای کلاس سازمانی بروید؛ بهتر است به‌فکر خرید سرورهایی باشید که برای کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط SMB سرنام Small and Medium-Sized Enterprises ساخته شده‌اند و قابلیت‌های سخت‌افزاری خوبی ارائه می‌کنند. در این مطلب، با بهترین سرورهای مخصوص کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط آشنا می‌شوید که اجازه می‌دهند کنترل کاملی بر داده‌های کسب‌وکار در حال رشد خود داشته باشید. سرورهایی که بازگشت سرمایه سریع را تضمین می‌کنند.

1606683296_1_0.gif

کسب‌وکارهای کوچک نیازی به خرید سرورهای گران‌قیمت ندارند

در شرایطی که برخی مشاغل کوچک و متوسط گرایشی به‌سمت استفاده از سرورهای ابرمحور دارند، اما دلایل زیادی وجود دارد که شما را متقاعد می‌کند از سرورهای درون‌شرکتی استفاده کنید. بدون شک در ابتدای راه، خرید سرور برای شرکت شما گران‌تر از اجاره سرور اختصاصی یا اجاره یک سرور کامل ابری تمام می‌شود، اما در بلندمدت شرایط برعکس می‌شوند و سود قابل توجهی به‌دست می‌آورید. به بیان دیگر، خرید سرور SMB، مقرون‌به‌صرفه‌تر از سرورهای ابری است، حتا در مقایسه با هاست اختصاصی نیز هزینه کمتری دارد. 

مزیت مهمی که خرید سرور در اختیارتان قرار می‌دهد، کنترل کامل بر داده‌ها و نرم‌افزارها است، به‌طوری‌که شما را از وابستگی به شرکت‌های ثالث برای میزبانی داده‌ها بی‌نیاز می‌کند. البته، برای دستیابی به چنین هدفی باید کارهای دیگری مثل خرید هارددیسک‌های اضافی، پشتیبان‌گیری منظم به‌منظور بازیابی پس از فاجعه‌ را انجام دهید، اما در مجموع، خرید سرور برای کسب‌وکار توجیه اقتصادی دارد. 

متاسفانه، خرید سرور مناسب برای پاسخ‌گویی به نیازهای کاری کار ساده‌ای نیست، به همین دلیل، در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با بهترین سرورهای مناسب برای کسب‌و‌کارهای کوچک آشنا کنیم که تمام آن چیزی را که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط برای شروع به کار نیاز دارند بدون صرف هزینه زیاد در اختیارشان قرار می‌دهد. راه‌اندازی و نگه‌داری سرورهای ویژه کسب‌وکارهای کوچک آسان است و فروشندگان نیز در صورت لزوم پشتیبانی فنی خوبی از آن به‌عمل می‌آورند. 

سرورهای مناسب برای کسب‌و‌کارهای کوچک باید به اندازه کافی قوی باشند تا بتوانند به تراکنش‌های تعداد زیادی از کاربران و بارهای کاری پاسخ داده و آن‌ها را مدیریت کنند. علاوه بر این، باید قابلیت‌های خوبی در زمینه گسترش‌پذیری ارائه دهند تا بتوانند با رشد کسب‌و‌کار در آینده به نیازها پاسخ دهند. 

چگونه سرور مناسبی برای کسب‌و‌کار کوچک خریداری کنیم؟

سرورهای تجاری، کامپیوترهایی هستند که عمدتا در مراکز داده نصب می‌شوند، همیشه روشن هستند و از طریق اترنت گیگابیتی دسترسی کلاینت‌ها به منابع را فراهم می‌کنند. شرکت‌ها از سرورها برای میزبانی انواع خدمات و برنامه‌های کاربردی برای پاسخ‌گویی به نیازهای تجاری استفاده می‌کنند. به‌طور معمول، شرکت‌ها از سرورهای تجاری در کاربردهای زیر استفاده می‌کنند:

  •  میزبانی امن ایمیل‌ها
  •  اشتراک‌گذاری فایل
  •  پیاده‌سازی فضای ذخیره ابری درون‌سازمانی 
  •  میزبانی وب‌سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک
  •  میزبانی برنامه‌های SaaS، مانند مدیریت ارتباط با مشتری، اجرای نرم‌افزارهایERP  و غیره
  •  ساخت سرور‌های مجازی
  •  پشتیبان‌گیری از داده‌های کسب‌و‌کار
  •  ذخیره‌سازی و کار تیمی روی اسناد
  •  ارائه دسکتاپ مجازی به کارمندان

هنگامی که قصد خرید یک سرور برای کسب‌و‌کار کوچک یا متوسطی را دارید باید به نکات زیر دقت کنید: 

مرحله1: مشخصات سرور را بر اساس برنامه‌هایی که قصد اجرا روی سرور دارید، بررسی کنید

دو روش مختلف برای محاسبه میزان حافظه اصلی، هارددیسک و پردازنده‌ای که به آن نیاز دارید در هنگام راه‌اندازی یک سرور کسب‌و‌کار کوچک در اختیارتان قرار دارد. در روش اول، باید فهرستی از تمام برنامه‌هایی که قصد دارید روی سرور اجرا کنید، تهیه کنید. همچنین، در نظر بگیرید که در حال حاضر و در آینده نزدیک هر برنامه به چند کاربر نیاز دارد. برای این منظور می‌توانید به مقالات منتشرشده در اینترنت مراجعه کنید تا ببینید هر برنامه کاربردی چه میزان از منابع سرور را استفاده کند. این مرحله باید برای تمام برنامه‌های بزرگی که قرار است روی سرور نصب شوند، تکرار شود. در روش دوم باید به سراغ شرکت‌ها و کارشناسان متخصص بروید و فهرستی از برنامه‌هایی را که قصد دارید روی سرور اجرا کنید در اختیار آن‌ها قرار دهید تا مشاوره‌های لازم را ارائه دهند. 

مرحله 2: بهترین مکان برای استقرار سرور را تعیین کنید

هنگام راه‌اندازی یک سرور برای مشاغل کوچک، دو گزینه اصلی در اختیارتان دارد. سرور را در محل شرکت قرار دهید یا از راهکار هم‌مکانی برای استقرار سرور در مراکز داده شرکت‌های ثالث استفاده کنید. در حالت دوم، باید هزینه‌های جانبی، مانند مکان، برق مصرفی و تجهیزات سرمایشی را به شرکت مربوطه پرداخت کنید. 

مرحله 3: میزان بودجه‌ای را که برای خرید سرورها اختصاص می‌دهید محاسبه کنید

نکته مهم در هنگام خرید سرور میزان بودجه‌ای است که در اختیار دارید. الزامات هر کسب‌و‌کاری منحصربه‌فرد و مخصوص به خودش است. اگر تازه قصد راه‌اندازی کسب‌‌وکاری را دارید و کسب‌وکارتان در زمینه‌ خدمات عمومی و غیرتخصصی به فعالیت اشتغال دارد، تعداد کارمندان شرکت پنج نفر یا کمتر است، بهتر است به سراغ خرید سرورهای اقتصادی بروید، زیرا جواب‌گوی نیازها است. اگر کسب‌وکارتان متمرکز بر فروش محصولات از طریق فروشگاه‌های آنلاین است، نیازی به خرید سرورهای گران‌قیمت ندارید، زیرا میزبانی و ذخیره‌سازی اطلاعات شما روی سرورهای شرکت‌های ثالث انجام می‌شود. اگر تصور می‌کنید در آینده کسب‌وکارتان رونق پیدا می‌کند، بهتر است به‌فکر خرید شاسی خوبی باشید که اجازه می‌دهد بدون مشکل مولفه‌های سخت‌افزاری را متناسب با نیازها ارتقاء دهید. 

مرحله 4: نوع سرور مدنظر را انتخاب کنید

اگر تصمیم گرفته‌اید از سرور‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌های دیگر استفاده کنید، دو گزینه اصلی سرورهای ترکیبی و اختصاصی در اختیارتان قرار دارد که مزایا و معایب هر یک در جدول زیر نشان داده شده است.

 

مرحله 5: سرور را از فروشگاه یا شرکت معتبری خریداری کنید 

هنگامی که الزامات تجاری، توان پردازشی موردنیاز، بودجه و نوع سرور را مشخص کردید، آماده سفارش سرور جدید برای کسب‌وکارتان هستید. اگر تصمیم به خرید سرور فیزیکی گرفته‌اید، دقت کنید که برخی از مدل‌ها فاقد هارددیسک یا رم هستند و این مولفه‌های سخت‌افزاری را باید به‌شکل جداگانه خریداری کنید. اگر می‌خواهید سروری خریداری کنید که قرار است در یک مرکز داده میزبانی شود، به سراغ شرکت‌های شناخته‌شده‌ای بروید که قابلیت‌های خوبی ارائه می‌دهند. پیشنهاد ما این است که سرور را به‌شکل آنلاین خریداری نکنید و به محل شرکت مراجعه کنید. همچنین، اگر اصرار به خرید آنلاین دارید از فروشگاه‌های مستقر در شهر خود خریداری کنید تا در صورت مشاهده خرابی‌های فیزیکی قادر به مراجعه به محل باشید. متاسفانه، برخی از فروشگاه‌های آنلاین از دور بودن کاربر از محل شرکت یا عدم آشنایی آن با دنیای فناوری سوء‌استفاده کرده و اقدام به فروش قطعات غیرمتعبر، تعمیرشده یا بدون گارانتی قابل استناد می‌کنند. بهترین حالت خرید، مراجعه فیزیکی به شرکت و خرید ملزومات مورد نیاز است. 

سرورهای مناسب برای کسب‌و‌کارهای کوچک در سال 2023 

در ادامه، به معرفی بهترین سرورهایی می‌پردازیم که با خرید آن‌ها مطمئن خواهید بود از بابت توان پردازشی و فضای موردنیاز کلاینت‌ها مشکلی نخواهید داشت. 

HPE PROLIANT ML350 GEN 10 

کوچک، اما قدرتمند

مشخصات فنی 

  • پردازنده مرکزی:Intel Xeon Scalable 4210
  • حافظه اصلی: توانایی پشتیبانی از حداکثر 3 ترابایت از طریق 24 ماژول 128 گیگابایتی از نوع LRDIMM 
  • فضای ذخیره‌سازی: توانایی میزبانی 24 دیسک 2.5 اینچی 
  • گرافیک مجتمع: Intel HD Graphics P530
  • اتصالات: پورت USB، پورت مدیریت iLO، پورت VGA، پورت Display port، سریال، 4 پورت کارت شبکه
  • ابعاد: 47 × 18 × 65 سانتی‌متر

مزایا

  •  انعطاف‌پذیر و گسترش‌پذیر
  • مناسب برای طیف گسترده‌ای از کارها
  •  گزینه‌های قدرتمند در میزبان فضای ذخیره‌سازی
  •  مدیریت از راه دور عالی

معایب

  •  فاقد هارددیسک است. 
  •  در استفاده از برخی مولفه‌های سخت‌افزاری مثل پردازنده به تجهیزات خنک‌سازی سطح بالا نیاز است.

HPE ProLiant ML350 یک سرور قدرتمند و همه‌کاره است که توانایی پاسخ‌گویی به نیازهای کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط را دارد، زیرا مجهز به دو اسلات برای نصب پردازنده‌ها است، از ظرفیت بالای حافظه اصلی و فضای ذخیره‌سازی جانبی قابل توجهی پشتیبانی می‌کند. با توجه به این‌که ML350 Gen 10 از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل پشتیبانی می‌کند، قادر به انجام طیف گسترده‌ای از بارهای کاری و محاسباتی رایج است. اگرچه سرور فوق فاقد هارددیسک است، اما از طیف گسترده‌ای از رسانه‌های ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند. همین مسئله باعث شده تا این سرور تاور نقش یک سرور رک‌مونت را برای کسب‌وکارهای کوچک بازی کند. این سرور طراحی ماژولار دارد و به شما اجازه می‌دهد از درایوهای ۳.۵ اینچی LFF و 2.5 اینچی SFF استفاده کنید. در پیکربندی کاملا فشرده کاربران قادر به استفاده از 24 دیسک 2.5 اینچی SFF هستند. در مجموع، ML350 را باید سرور منعطفی توصیف کنیم، زیرا ویژگی‌های سخت‌افزاری آن فراتر از نیازهای کسب‌وکارهای کوچک است. 

LENOVO THINKSERVER SR650 2U

 انعطاف‌پذیری و قابل استفاده در کاربردهای مختلف

مشخصات فنی

  • پردازنده: Intel Xeon Scalable 4210
  • حافظه اصلی: حداکثر 3 ترابایت از طریق 24 ماژول 128 گیگابایت از نوع RDIMM
  • فضای ذخیره‌سازی: توانایی پشتیبانی تا 24 دیسک 2.5 اینچی یا 14 دیسک 3.5 اینچی 
  • گرافیک: از طیف وسیعی از کارت‌های گرافیک NVIDIA Quadro ،Tesla و AMD Radeon پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت اتصال: پورت‌های USB 2.0 و USB 3.0، پورت اترنت گیگابیت
  • ابعاد: 8.7 × 44.5 × 76.4 سانتی متر

مزایا

  •  انعطاف‌پذیری بالا و ارائه تنظیمات گسترده
  •  مناسب برای طیف گسترده‌ای از کاربردها
  •  پشتیبانی از درایوهای مختلف و منبع تغذیه دوگانه، مجهز به فن‌های مبتنی بر فناوری تعویض داغ (Hot Swappable)
  • • بهره‌مندی از کنترلر مدیریت از راه دور کارآمد

معایب

  •  فاقد هارددیسک است. 
  •  برای نصب اوبونتو به درایورهایی نیاز است. 
  •  شبکه‌سازی از طریق LOM سرنام LAN-On-Motherboard انجام می‌شود که به‌طور پیش‌فرض در سرور وجود ندارد. 

Lenovo ThinkSystem SR650 2U یک سرور همه‌منظوره است که قابل استفاده در حوزه‌های مختلف است. این سرور منعطف دو یونیتی از پردازنده مقیاس‌پذیر زئون اینتل به‌خوبی پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل، توانایی رسیدگی به طیف گسترده‌ای از بارهای کاری مثل پایگاه‌های داده، تجزیه‌و‌تحلیل‌های تجاری و کلان‌داده‌ها، مجازی‌سازی و رایانش ابری، زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) و غیره را دارد. سرور SR650 طراحی منحصربه‌فردی به‌نام AnyBay دارد که مجهز به انواع مختلفی از رابط‌ها است و به شما اجازه استفاده از درایوهای SAS، درایوهای SATA یا درایوهای U.2 NVMe PCIe را می‌دهد. همین مسئله باعث شده تا توانایی پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌های مختلف را داشته باشد. بنابراین مشکلی از بابت استفاده از پردازنده‌ها، دیسک‌های ذخیره‌سازی و ماژول‌های رم برای سرور فوق وجود ندارد. 

Dell PowerEdge T30 

جایگزین مناسب برای ایستگاه کاری اداری

مشخصات فنی

  • پردازنده مرکزی: Intel Xeon E3-1225 v5
  • گرافیک: Graphics: Intel HD Graphics P530
  • حافظه اصلی: 64 گیگابایت 
  • فضای ذخیره‌سازی: حداکثر 6 هارد دیسک ساتا 
  • اتصالات: 10 پورت USB، پورت اترنت گیگابیتی، HDMI، DisplayPort، VGA، Serial، PS2
  • ابعاد: ۳۶ x ۴۳.۵ x ۱۷.۵ سانتی‌متر

مزایا

  •  پردازنده چهارهسته‌ای سریع زئون (Xeon)
  •  خشاب‌های کافی برای نصب شش دیسک داخلی

معایب

  •  یک پورت شبکه گیگابیتی
  •  فاقد پشتیبانی از قابلیت Hot-Swapping هارد‌دیسک‌

اگر به بازار سرورها نگاهی داشته باشید، محصولات مختلفی را پیدا می‌کنید که هر یک ویژگی‌های فنی خاصی ارائه می‌دهند، به همین دلیل، گاهی‌اوقات مجبور هستید فهرست خود را بر مبنای قیمت‌ها مرتب کنید تا بتوانید بهترین سرور اقتصادی را پیدا کنید. یکی از سرورهای قدرتمند سوهو، Dell PowerEdge T30 است که قادر است به‌عنوان ستون فقرات در شبکه محلی کوچک سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. T30 به‌طور خاص برای برای شرکت‌های کوچک تا متوسط طراحی شده و ویژگی‌های سخت‌افزاری خوبی را در قالب شاسی کوچکی که شبیه به سرورهای تاور است، ارائه می‌کند. این سرور به فضای زیادی نیاز ندارد، اما توانایی پشتیبانی از 6 دیسک داخلی را دارد، به 10 پورت USB تجهیز شده، 2 پورت صفحه‌نمایش و یک پورت HDMI در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین، مجهز به پردازنده چهارهسته‌ای زئون اینتل است. در مجموع، ویژگی‌های سخت‌افزاری قابل قبولی که ارائه می‌کند آن‌را به یک ایستگاه کاری قدرتمند تبدیل کرده است. 

Supermicro Superblade

 کارآمد در پاسخ‌گویی به بارهای کاری سنگین

مشخصات فنی

  • پردازنده مرکزی: توانایی پشتیبانی از حداکثر 4 پردازنده مقیاس‌پذیر زئون/ دستیابی به 112 هسته پردازشی
  • حافظه اصلی: توانایی پشتیبانی از حداکثر 3 ترابایت یا 6 ترابایت بسته به مدل خریداری‌شده 
  • قابلیت اتصال: توانایی سرویس‌دهی به 2 سوئیچ اترنت 10 گیگابیتی 
  • ابعاد: 35.6 × 44.7 × 81.3 سانتی متر

مزایا

  •  تیغه‌های زئون چهار سوکتی
  •  هزینه معقول
  •  بسیار انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر
  •  ابعاد کوچک‌تر در مقایسه با رقبا

معایب

  •  فاقد توانایی‌های مدیریتی کارآمد در کلاس سازمانی است.

اگر بودجه کمی برای خرید سرور دارید، اما کسب‌وکار متوسطی هستید که نیازمند سروری با توان پردازشی معقول است، سرور تیغه‌ای SuperMicro SuperBlade یک انتخاب خوب است. SuperBlade در مقیاسه با سرورهای تیغه‌ای کلاس‌سازمانی اچ‌پی یا دل، ارزان‌ترین نمونه به‌شمار می‌رود، اما طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را متناسب با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید در اختیارتان قرار می‌دهد. SuperBlade متشکل از چند سرور تیغه‌ای است که در یک شاسی قرار می‌گیرند و قدرت محاسباتی بیشتری را نسبت به سرورهای اقتصادی با اشغال فضای کم در اختیارتان قرار می‌دهند. هر تیغه می‌تواند حداکثر چهار پردازنده 28 هسته‌ای زئون مقیاس‌پذیر با 3 ترابایت حافظه DDR4 با باس 2666 مگاهرتز را در قالب 48 اسلات DIMM پشتیبانی کند. علاوه بر این، دسترسی به تیغه‌ها از جلو به ساده‌ترین شکل وجود دارد که فرآیند نگه‌داری را ساده می‌کند. شاسی SuperBlade می‌تواند تا 8 هارددیسک NVMe یا 4 هارددیسک SATA3/SAS3 و تا 8 منبع تغذیه تیتانیوم 2200 واتی (بازده 96 درصد) را پشتیبانی کند. سرورهای تیغه‌ای در مدل‌های تمام‌قد یا نیم‌قد وجود دارند. شما می‌توانید تا 20 سرور 2 سوکتی تیغه‌ای نیم‌قد را در یک شاسی هشت یونیتیSuperBlade  قرار دهید. به همین دلیل، به توان پردازشی بالایی با اشغال فضای کم دسترسی خواهید داشت. 

Dell PowerEdge T20

یک سرور اقتصادی با قابلیت‌های خوب 

مشخصات فنی

  • پردازنده مرکزی: Intel Pentium G3220
  • کارت گرافیک: Intel HD Graphics
  • حافظه اصلی: 4 گیگابایت
  • حافظه جانبی: فاقد هارددیسک است. 
  • اتصال: 12 پورت USB 3.0، دو درگاه DisplayPort، VGA، سریال، دو درگاه PS2،  پورت اترنت گیگابیتی
  • ابعاد: ۳۶  x ۴۳.۵ x ۱۷.۵ سانتی‌متر

مزایا 

  •  ارزان‌قیمت
  •  یک سرور مینی‌تاور جمع‌وجور با دسترسی آسان به قطعات داخلی

معایب

  •  G3220 بیشتر یک پردازنده مرکزی برای کامپیوترهای دسکتاپ است تا سرورها
  •  بدون درایو و سیستم‌عامل

بهترین سرورها برای کسب‌و‌کار کوچک نباید بزرگ یا گران باشند. به‌طور مثال، PowerEdge T20 را تصور کنید. دل به پشتوانه بالغ بر 20 سال تجربه در زمینه ساخت سرورها به این نتیجه‌گیری کلی رسیده که چنین سروری پاسخ‌گوی نیازهای کسب‌وکارهای کوچک است. در حالی که سرور فوق فاقد هارددیسک است، اما هزینه خرید آن به‌نسبت ویژگی‌های فنی که ارائه می‌کند، قابل قبول است. به عبارت دیگر، در کوتاه‌مدت بازگشت سرمایه خوبی را به‌همراه دارد. این سرور مجهز به یک پردازنده پنتیوم مبتنی بر معماری هازول (Haswell) است که فرکانس 3 گیگاهرتز دارد و تا 32 گیگابایت رم DDR3 ECC را پشتیبانی می‌کند (دقت کنید که این مدل با 4 گیگابایت حافظه عرضه می‌شود). قابلیت‌های توسعه آن شامل چهار پورت ساتا  است که اگر از هارددیسک‌های هشت ترابایتی استفاده کنید، در مجموع از 32 ترابایت حافظه پشتیبانی می‌کند، 4 اسلات ورودی/خروجی و 10 پورت USB دارد. به‌ندرت کامپیوترهای دسکتاپی را پیدا می‌‌کنید که در محدوده قیمت این سرور دو کانکتور DisplayPort، یک VGA، 2 پورت PS2، یک پورت سریال، یک پورت اترنت گیگابیتی، یک پاور 290 واتی و یک کنترلر رید مبتنی بر معماری اینتل ارائه دهند. 

HPE SYNERGY 660 GEN10

مشخصات فنی

  • پردازنده مرکزی: توانایی پشتیبانی از حداکثر 4 پردازنده مقیاس‌پذیر زئون.
  • حافظه اصلی: توانایی پشتیبانی از حداکثر 6 ترابایت.
  • قابلیت اتصال: تا 2 سوئیچ اترنت 10 گیگابیتی. 
  • ابعاد: ۵۹.۹۲ x ۴۳.۰۳ x ۶.۳۵ سانتی‌متر

مزایا

  •  تیغه‌های زئون چهار سوکتی
  •  عملکرد خوب به نسبت هزینه
  •  ویژگی‌های مدیریتی عالی
  •  قابلیت‌های کلاس سازمانی

معایب

  • کمی برای کسب‌وکارهای متوسط گران است.

HPE Synergy 660 Gen10 سروری است که برای کسب‌وکارهای متوسط طراحی شده که قصد توسعه فعالیت‌های تجاری خود را دارند. با این وجود، ما در انتهای مطلب به این سرور نیز اشاره کردیم، زیرا در برخی موارد نمی‌توان از ویژگی‌های فنی آن به‌سادگی عبور کرد. اگر بتوانید هزینه خرید Synergy 660 Gen10 را تامین کنید به‌سرعت، به قابلیت‌های کارآمد توان پردازشی و فضای ذخیره‌سازی قابل قبولی دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، سروری است که به‌لطف تیغه‌ها در زمینه مجازی‌سازی و کانتینرسازی عملکرد عالی دارد. HPE Synergy اجازه می‌دهد در زمان کوتاهی زیرساخت فیزیکی یا مجازی را راه‌اندازی کنید. این سرور برای انجام عملیات با بارهای تراکنشی بالا و کاهش پیچیدگی‌های عملیاتی طراحی شده و به شما اجازه می‌دهد در زمان کوتاهی کارهای پردازشی را انجام دهید، بدون آن‌که نیازی به ابر داشته باشید. 

Synergy 660 Gen10 یک ماژول محاسباتی ده یونیتی بلند و کمی پهن است که به HPE Synergy Frame 12000 وصل می‌شود. از 4 درایو SFF SAS با قابلیت اتصال داغ تا ظرفیت 61.2 ترابایت (۱۵.۳x۴ ترابایت) پشتیبانی می‌کند تا بالاترین سطح از مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری برای عملیات ورودی و خروجی را ارائه دهد. این سرور مجهز به ویژگی‌هایی در مورد‌ شناسایی خرابی‌‌ها و موارد مشکوک به حمله‌های بدافزاری است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟