بررسی قابلیت Storage Sense در ویندوز 10
چگونه سطل زباله ویندوز 10 را بر اساس برنامه زمان‌بندی شده خالی کنیم
با استفاده از یک قابلیت درونی به نام Storage Sense شما می‌توانید فضای دیسک را در ویندوز 10 مدیریت کرده و بعد از مدت زمانی به صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه فایل‌های موجود در سطل زباله خود را به طور خودکار پاک کنید.

1606683296_1_0.gif

هر زمان که شما چیزی را در ویندوز پاک می‌‌‌کنید به سطل زباله (Recycle Bin) فرستاده می‌‌‌شود. این فایل‌های پاک شده تا مادامی‌‌‌ که حداکثر ظرفیت از پیش تنظیم شده این سطل زباله به اتمام نرسیده باشد (یا تا زمانی که شما این سطل را خالی نکنید) در آنجا باقی می‌‌‌ماند. بنابراین شما برای آزاد کردن فضای هارد دیسک خود باید مرتبا فایل‌های درون این سطل زباله را تخلیه (حذف) کنید. با استفاده از یک قابلیت درونی به نام Storage Sense شما می‌توانید در زمان خود صرفه کرده و بعد از مدت زمانی به صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه فایل‌های موجود در سطل زباله خود را به طور خودکار پاک کنید.

برای انجام این کار ابتدا روی دکمه استارت ویندوز 10 کلیک کرده و با انتخاب آیکون چرخ دنده موجود در سمت چپ منوی استارت به بخش تنظیمات ویندوز (Settings) برويد. همچنین برای باز کردن سریع پنجره تنظیمات می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Windows+I استفاده کنید. در صفحه Settings روی آیکون System و بعد از آن Storage کلیک کنید.

در بالای گزینه‌های Storage شما یک متن کوتاه در مورد توانایی Storage Sense در آزادسازی خودکار فضای دیسک مشاهده می‌کنید. روی دکمه لغزنده زیر آن کلیک کنید تا این قابلیت فعال شود. سپس روی لینک Configure Storage Sense or run it now کلیک کنید.

بعد از باز شدن بخش Storage Sense شما چند گزینه برای تنظیمات را مشاهده می‌کنید. اولین گزینه دوره تناوب اجرا شدن Storage Sense را مشخص می‌کند. شما می‌توانید یکی از گزينه‌های هر روز، هفتگی، ماهیانه و یا هر زمان که فضای دیسک پر شد را انتخاب کنید.

از آنجا که قصد ما تنها پاک کردن فایل‌های موجود در سطل زباله است و شما هم نمی‌خواهید Storage Sense فایل‌های موقت قدیمی‌ را پاک کند، باید تیک کنار گزینه Delete temporary files that my apps aren’t using را بردارید.

گزینه بعدی که مشاهده می‌کنید Delete files in my Recycle Bin if they have been there for over است که مشخص می‌کند فایل‌های موجود در سطل زباله بعد از چه مدتی باید به طور خودکار حذف شوند. منوی کرکره‌ای این گزینه شامل موارد 1 روز، 14 روز، 30 روز، 60 روز و هیچ وقت (Never) است.

روش کار به این صورت است که هر بار که Storage Sense (بر اساس تنظیمات که در بالا انتخاب کردید) اجرا می‌شود فایل‌های درون سطل زباله را که بیشتر از مدت زمان تعیین شده در آن باقی مانده‌اند را به طور خودکار پاک می‌کند. برای مثال در تنظیمات تصویر زیر فایل‌هایی که بیشتر از 30 روز از باقی ماندنشان در سطل زباله می‌گذرد به طور خودکار پاک خواهند شد.

یک گزینه دیگر به نام Delete files in my Downloads folder نیز وجود دارد که با تنظیم آن می‌توانید فایل‌های دانلود شده در فولدر Downloads را بعد از مدت زمان تعیین شده به طور خودکار حذف کنید.

اگر در آینده از این کار منصرف شده و تصمیم گرفتید مدیریت این نوع فایل‌ها را خودتان به صورت دستی برعهده بگیرید تنها کافی است به بخش Settings > Storage بازگردید و دکمه فعال شدن Storage Sense را روی حالت خاموش قرار دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟