اگر سرعت خواندن اطلاعات برای شما مهم است رم دیسک بسازید
چگونه در ویندوز 10 رم دیسک بسازیم
رم دیسک در واقع هارد دیسکی است که از رم کامپیوتر ساخته شده است. این دیسک نمی‌تواند داده‌ها را به‌طور دائم ذخیره کند، اما به‌شدت سریع است. اگرمی‌خواهید آن‌را تست کنید با نرم‌افزار رایگان و بدون ارتقای کامپیوتر یک رم دیسک بسازید. این مقاله به‌شما آموزش می‌دهد که چگونه در ویندوز 10 یک رم دیسک بسازید و از آن استفاده کنید.

1606683296_1_0.gif

از ImDisk Toolkit استفاده کنید

این اپلیکیشن برای مدیریت درایوهای مجازی به‌کار می‌رود. هم‌چنین، ابزاری داخل آن وجود دارد که به‌کمک آن می‌توان رم درایو ساخت.

1- از سایت SourceForge.net برنامه ImDisk را دانلود کنید.

2- برنامه را نصب کنید. فقط مطمئن باشید که در هنگام نصب تمام اجزای مختلف آن‌را انتخاب کرده باشید.

3- روی آیکون "RamDisk configuration" که روی دسکتاپ قرار دارد دو بار کلیک کنید.

4- در جعبه بالای پنجره اندازه دیسک‌تان را مشخص کنید. توصیه می‌کنیم برای مطلع شدن از نحوه کار این دیسک حداقل 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی درنظر بگیرید.

5- در پایین پنجره روی "OK" کلیک کنید. با این کار رم دیسک شما ساخته می‌شود. یعنی یک دیسک مجازی که به رم کامپیوترتان تخصیص داده شده است. این فرآیند به‌سرعت انجام می‌شود و نیاز به کار دیگری نیست.

6- اگر پیام اخطاری در خصوص تنظیمات Shutdown دریافت کردید روی دکمه "Shutdown Settings" کلیک کنید.

سپس با گذرواژه Administrator بخش تنظیمات را آنلاک کنید.

در پایان تیک کنار "(Turn on fast startup (recommended" را بردارید و در پایین پنجره روی "Save Changed" کلیک کنید.

ویژگی Fast Startup فرآیند روشن کردن کامپیوتر از طریق ذخیره وضعیت سیستم بین حالت‌های کاملا خاموش و هایبرنیت را تسریع می‌کند. این حالت زمانی رخ می‌دهد که کامپیوتر محتویات رم را روی یک هارد دیسک می‌نویسد. همان‌طور که حدس می‌زنید، این مسئله می‌تواند با توانایی رم دیسک شما در ذخیره و ردگیری داده‌ها تداخل ایجاد کند.

اما وقتی Fast Startup غیرفعال باشد ممکن است زمان بوت کمی بیشتر شود.

غیرفعال کردن Fast Startup باعث می‌شود تا پیام هشدار نبینید. از طرف دیگر، وقتی سیستم را خاموش می‌کنید ImDisk می‌تواند داده‌های رم دیسک را در یک فایل ایمیج ذخیره کند. اگر این کار را نکنید محتویات رم دیسک هر بار به‌طور کامل پاک می‌شود و هیچ اطلاعاتی ذخیره نمی‌شود. هم‌چنین، این مسئله باعث می‌شود تا قابلیت رم دیسک برای بارگذاری محتویات قبلی غیرفعال شود. 

7- رم دیسک شما آماده استفاده است. می‌توانید مانند یک هارد دیسک معمولی به آن دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. با این تفاوت که سرعت آن فوق‌العاده بیشتر است. سرعت خواندن داده‌ها از هارد SSD بین 300 تا 500 مگابایت است. در حالی‌که، سرعت خواندن داده‌ها از رم دیسک بیشتر از 5 هزار مگابایت است.

نتیجه

بزرگ‌ترین پرسش در خصوص رم دیسک آن است که واقعا چه فایده‌ای دارد. این درست که سرعت خیلی بالایی دارد اما برای چه کاری مناسب است؟ امکان بوت کردن از این روی این دیسک وجود ندارد و هم‌چنین نمی‌تواند اطلاعات را به‌طور دائم ذخیره کند.

رم دیسک‌ها در کاربردهایی که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات خیلی مهم است قدرت و محبوبیت زیادی دارند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟