screen capture با قابلیت‎های بیشتر
یک ابزار پیشرفته‎ ضبط صفحه نمایش در آخرین به‎روزرسانی ويندوز 10
مایکروسافت اخیرا نسخه به‎روزرسانی آوریل 2018 ویندوز 10 را منتشر کرد و در حال آماده سازی به‎روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز است. اما حالا ویندوز 10 یک ابزار فوق العاده که شما همیشه در انتظارش بودید را ارائه کرده است. یک ابزار پیشرفته برای ضبط صفحه نمایش.

1606683296_1_0.gif

در گذشته چاپ بخشی از صفحه نمایش کار ساده‎ای بود. از سال گذشته شما می‌توانستید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows + Shift + S یک بخش خاص از صفحه نمایش را انتخاب و تصویر آن را در کلیپ بورد ذخیره کنید.

حالا این میانبر یک نوار ابزار با سه گزینه rectangle, freeform و fullscreen را به همراه آورده است. یکی از آنها را انتخاب کنید تا یک متن اطلاع رسانی در گوشه سمت راست صفحه ظاهر شود که می‌گوید شما می‌توانید این تصویر را ویرایش کرده و به اشتراک بگذارید.

این کار از طریق Screen Sketch انجام می‌شود که خود به یک اپلیکیشن مستقل تبدیل شده است که تا قبل از این بخشی از Windows Ink Workspace بود. به این شكل شما می‌توانید آن را از طریق Microsoft Store به‎روزرسانی کنید و با کلیدهای Alt + Tab به آن دسترسی داشته باشید.

شاید همه با میانبر Windows + Shift + S آشنا نباشند، به همین دلیل مایکروسافت به شما اجازه می‌دهد آن را با کلید معروف PrintScreen جایگزین کرده و راحت‎تر از آن استفاده کنید. برای انجام این کار به Settings> Devices> Typing برويد. این گزینه در نسخه 17661 ویندوز و بعد از آن وجود دارد.

همچنین یک دکمه Screen Clipping نیز در Action Center وجود دارد. و اگر شما یک قلم استایلوس داشته باشید می‌توانید با فشار دادن دکمه فیزیکی روی آن قابلیت ضبط صفحه نمایش را فعال کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟