ای‌میل با نام ساختگی هویت شما را پنهان می‌کند
Email Alias  چیست و چه مزایایی دارد؟
ای‌میل با نام ساختگی (email alias) یک آدرس ای‌میل است که شما می‌توانید از آن برای دریافت ای‌میل بدون اینکه اطلاعات شخصی یا آدرس ای‌میل اصلی شما برملا شود استفاده کنید. وقتی پیامها به ای‌میل ساختگی شما ارسال می‌شوند، شما به طور خودکار آنها را در حساب ای‌میل اصلی خود دریافت خواهید کرد.

ای‌میل با نام ساختگی (email alias) زمانی مفید است که شما می‌خواهید یک آدرس کوتاه، ساده و عمومی‌ را برای برخی اهداف خاص ایجاد کنید. برای نمونه، فرض کنید که شخصی به نام فرد جانسون در بخش منابع انسانی شرکت خود کار می‌کند و مسئول مصاحبه با داوطلبان بالقوه برای مشاغل فعلی است. او ممکن است بخواهد تبلیغات شغلی را در یک وبسایت کاریابی پست کند، اما ترجيح می‌دهد از آدرس ای‌میل حرفه‌ای خود (fredjohnson@companyname.com) استفاده نکند. به این شكل او هم می‌تواند هویت خود را نامشخص نگه دارد و هم آدرس ای‌میل خود را از دید دیگران پنهان کند.

برای دستیابی به چنین هدفی فرد می‌تواند یک ای‌میل ساختگی مثلا با نام jobs@companyname.com ایجاد کند و بعد از آن تمام ای‌میل‌های ورودی به طور خودکار به آدرس ای‌میل اصلی او یعنی fredjohnson@companyname.com فوروارد خواهد شد.

ای‌میل با نام ساختگی چگونه کار می‌کند

ای‌میل‌ها با نام ساختگی در همان میل سروری که حساب ای‌میل اصلی شما را میزبانی می‌کند ساخته می‌شود. تمام میل سرورها کار فوروارد ای‌میل‌های ارسال شده به ای‌میل ساختگی به حساب اصلی ای‌میل شما را انجام می‌دهند.

همچنین باید توجه داشته باشید که از ای‌میل‌ها با نام ساختگی تنها برای دریافت ای‌میل استفاده می‌شود، نه ارسال آن. این به معنای آن است که وقتی شما به یک ای‌میل که به آدرس ساختگی ارسال شده است پاسخ می‌دهید، این پاسخ از طریق آدرس ای‌میل اصلی شما فرستاده خواهد شد. اما بعضی از خدمات دهندگان ای‌میل از قبیل Gmail به کاربران اجازه می‌دهد تا با اعمال تنظیمات امکان ارسال ای‌میل از طریق ای‌میل ساختگی را هم داشته باشند.

مزایای استفاده از ای‌میل با نام ساختگی

یک email alias راهکاری عالی برای خصوصی نگه داشتن حساب ای‌میل اصلی شما و سازماندهی تمام پیام‌هایی است که شما دریافت می‌کنید. در ادامه علل و عواملی که باعث می‌شود شما بخواهید از یک ای‌میل با نام ساختگی استفاده کنید را مشاهده می‌کنید:

  • انجام این کار در اغلب پلتفرم‌های مطرح ای‌میل مثل Gmail, Yahoo!, iCloud و Outlook امکان‌پذیر و ساده است.
  • شما می‌توانید چندین نام ساختگی برای یک حساب ای‌میل اصلی ایجاد کنید.
  • استفاده از یک یا چند ای‌میل ساختگی به این معنا است که شما دیگر نیازی به جابجایی بین حساب‌های ای‌میل نخواهید داشت.
  • شما می‌توانید از email alias برای پنهان کردن نام خود و در نتیجه حفاظت از هویت خود در آدرس ای‌میل اصلی استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از نام ساختگی برای جایگزین کردن یک آدرس ای‌میل اصلی طولانی با یک نام ساده، کوتاه و قابل تایپ و حفظ کردن استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از یک ای‌میل با نام ساختگی مرتبط با موضوع به جای آدرس ای‌میل اصلی استفاده کنید تا ظاهر حرفه‌ای‌تری داشته باشد. چیزهایی مثل jobs@companyname.com, pr@companyname.com یا sales@companyname.com
  • شما می‌توانید به طور خودکار تمام پیام‌های دریافتی یک ای‌میل ساختگی را در یک فولدر یا برچسب مشخص در آدرس ای‌میل اصلی خود در اختیار داشته باشید. این کار به جداسازی و مرتب کردن آنها  و تفکیک آن از سایر پیام‌ها کمک خواهد کرد.
  • شما می‌توانید به طور خودکار تمام پیام‌های دریافتی یک ای‌میل ساختگی را در زمانی که دیگر به آن احتیاج ندارید به بخش junk یا spam فوروارد كنيد.
  • بعد از این که دیگر نیازی به یک ای‌میل ساختگی نداشتید می‌توانید آن را حذف کرده و از دریافت هر ای‌میلی که ممکن است به این آدرس ارسال شود جلوگیری كنيد.

چگونه یک ای‌میل با نام ساختگی در جی‌میل ایجاد کنیم

کار ساخت یک email alias در جی‌میل بسیار آسان است.

مرحله 1. Gmail را باز کرده و با انتخاب آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه اینباکس و انتخاب گزینه Settings از منوی باز شده به تنظیمات حساب خود وارد شوید.

مرحله 2. روی تب Accounts and Import کلیک کنید.

مرحله 3. زیر بخش Send mail as: گزینه Add another email address را انتخاب کرده و بعد ای‌میل ساختگی مورد نظر خود را در فیلد Email address:  وارد کنید. شما در صورت تمایل می‌توانید نام خود را هم ویرایش کنید.

مرحله 4. گزینه Treat as an alias را هم علامت خورده باقی بگذارید و روی دکمه Next Step کلیک کنید.

مرحله 5. برای تکمیل فرآیند دستورالعمل مراحل آخر را طی کنید.

برای ساخت هر تعداد دیگر از این ای‌میل‌های ساختگی می‌توانید مراحل بالا را تکرار کنید. در صورتی که می‌خواهید یک ای‌میل ساختگی را حذف کنید، دوباره از طریق صفحه تنظیمات به تب Accounts and Import بازگرديد و گزینه delete کنار آدرس ای‌میل در قسمت Send mail as: را انتخاب کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟