فشرده سازی ساده‌تر فایل‌ها
10 ابزار رایگان برتر برای جایگزینی با WinRAR
همه ما در انجام کارهای روزمره خود با فایل‌های فشرده شده سر و کار داریم. از این نوع فایل‌ها برای آرشیو کردن و کم کردن حجم مجموعهای از فایل‌های مشخص استفاده می‌شود. در ویندوز ابزارهای گوناگونی برای کار با این نوع از فایل وجود دارد که معروفترین آنها WinRAR و WinZip هستند. اما شما محدود به استفاده از این دو نرم افزار نخواهید بود و می‌توانید از ابزارهای جایگزین دیگری استفاده کنید.

1606683296_1_0.gif

اغلب ما به دو نرم افزار WinRAR و WinZip برای کار با فایل‌های فشرده وابسته هستیم. WinRAR یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای فشرده سازی است که میلیون‌ها کاربر از آن استفاده می‌کنند. اما WinRAR و WinZip ابزارهايی حرفه‌ای و غیر رایگان هستند و اگر شما به تمام قابلیت‌های آنها نیاز نداشته باشید احتمالا ترجیح می‌دهید که از ابزارهای جایگزین رایگان استفاده کنید. خوشبختانه انواع مختلفی از ابزارهای رایگان جایگزین WinRAR  وجود دارد که شما می‌توانید از آنها برای فشرده سازی و باز کردن فایل‌های فشرده استفاده کنید.

در ادامه با 10 جایگزین رایگان و ایده‌ال برای WinRAR آشنا خواهید شد.

1. 7-Zip

7-Zip یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای فشرده سازی فایل است که شما می‌توانید روی کامپیوتر ویندوز خود از آن استفاده کنید. بهترین مزيت استفاده از 7-Zip منبع باز بودن آن است و قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این 7-Zip فشرده سازی بهتری را نسبت به سایر رقبای خود ارائه می‌کند. بنابراین 7-Zip یکی از بهترین جایگزین‌های حال حاضر برای WinRAR محسوب می‌شود.

2. ExtractNow

ExtractNow دومین ابزار فشرده سازی فایل برتر فهرست ما است که شما می‌توانید از آن برای فشرده سازی و باز کردن فایل‌های فشرده خود استفاده کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های ExtractNow رابط کاربری خوش ساخت آن است که نه تنها ظاهر خوبی دارد بلکه چیدمان قابلیت‌های آن نیز مرتب و در دسترس طراحی شده است. با این ابزار شما می‌توانید چند فایل را به طور همزمان از حالت فشرده خارج کنید و فشرده سازی فایل نیز به شکل موثری قابل انجام است.

3. jZip

jZip ابزار بعدی فشرده سازی فایل موجود در فهرست ما است که شهرت اصلی آن به واسطه رابط کاربری آن است. اما jZip در زمان نصب یک نوار ابزار را اضافه می‌کند که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. بنابراین در زمان نصب سعی کنید گزينه add ask toolbar را غیرفعال كنيد. از جمله قابلیت‌های برتر jZip می‌توان به نرخ فشرده سازی بهتر آن نسبت به سایر ابزارهای دیگر اشاره کرد. این ابزار همچنین از فرمت‌های RAR, Zip, 7-Zip, TAR, GZip پشتیبانی می‌کند.

4. PeaZip

PeaZip یک ابزار کاملا رایگان و قابل اعتماد برای جایگزین شدن با WinRAR است. بزرگترین مزیت استفاده از PeaZip این است که علاوه بر امکان فشرده سازی و باز کردن فایل‌های فشرده، شما امکان ساخت فایل‌های zip کدگذاری شده را نیز خواهید داشت. رابط کاربری PeaZip نیز خوش ساخت است و تقريبا از تمام فرمت‌های فشرده سازی مطرح پشتیبانی می‌کند.

5. Zip Archiver

اگر به دنبال یک ابزار فشرده سازی فایل ساده و قدرتمند هستید Zip Archiver می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. مزیت بزرگ این ابزار این است که از برخی تکنیک‌های پیشرفته فشرده سازی فایل برای فشرده سازی سریع‌تر فایل‌ها استفاده می‌کند. Zip Archiver یکی از سریع‌ترین ابزارهای فشرده سازی فایل موجود در اینترنت است و از تمام فرمت‌های رایج از جمله 7z, Zip, RAR, TAR, Xz و غیره پشتیبانی می‌کند.

6. B1 Free Archiver

B1 Free Archiver یکی از ابزارهای قدرتمند و پیشرفته برای فشرده سازی فایل‌های شما است. مزيت اصلی B1 Free Archiver پشتیبانی از اکثر فرمت‌های فشرده سازی است. این ابزار فشرده سازی به نسبت ساير ابزارهای معرفی شده در این فهرست از نرخ فشرده سازی بهتر و سرعت بیشتری برخوردار است. B1 Free Archiver همچنین یک ابزار بایگانی آنلاین را نیز برای فشرده سازی و باز کردن فایل‌ها ارائه می‌کند.

7. PKZIP

PKZIP یک ابزار فشرده سازی فایل ویندوز است که کار فشرده سازی و باز کردن فایل‌های فشرده را برای شما راحت می‌کند. مزيت اصلی PKZIP این است که ادعا می‌کند می‌تواند داده‌ها را تا 98 درصد فشرده کند که می‌تواند به میزان زیادی در فضای ذخيره سازی شما صرفه جویی کند. PKZIP همچنین امکان کدگذاری فایل‌های فشرده سازی شده را نیز فراهم می‌کند. این ابزار در ترکیب با Microsoft Outlook امکان کدگذاری ایمیل‌ها و ضمايم آنها را نیز فراهم می‌کند.

8. BandiZip

BandiZip یکی دیگر از ابزارهای فشرده سازی فایل در فهرست ما است که در زمان نصب هیچ ابزار اضافی و تبلیغاتی را روی سیستم شما نصب نمی‌کند. رابط کاربری BandiZip مرتب و سازمان یافته است. قابلیت بزرگ این ابزار این است که می‌تواند فایل‌های شما را به فرمت‌های مختلف فشرده سازی کند. امکان کدگذاری فایل‌های فشرده شده نیز توسط BandiZip وجود دارد.

9. AutoZIP II

اگر به دنبال یک ابزار فشرده سازی فایل هستید که به سرعت کار شما را راه بیاندازد AutoZIP II را حتما امتحان کنید. این ابزار قادر است از تمام فرمت‌های اصلی فشرده سازی فایل پشتیبانی کند. AutoZIP II همچنین قادر است از فایل‌های zip با گذاشتن رمز عبور محافظت کند.

10. PowerArchiver

PowerArchiver آخرین نرم افزار فشرده سازی فایل در فهرست ما است که اغلب توسط افراد حرفه‌ای استفاده می‌شود. این یک ابزار فشرده سازی فایل پیشرفته است که مراحل پیشرفت کار را در نوار ابزار نمایش می‌دهد. PowerArchiver تقريبا از تمام فرمت‌های فشرده سازی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با کلمه عبور از فایل‌های فشرده خود محافظت كنيد. به همین دلیل PowerArchiver نیز یکی دیگر از جایگزین‌های شایسته حال حاضر WinRAR برای ویندوز محسوب می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟