روش‌های ساده ولی کارآمد برای باز کردن دوباره زبانه‌های بسته شده
چگونه بعد از بسته شدن ناگهانی گوگل کروم زبانه‌های بسته شده را باز کنیم
همه کاربران تا به‌حال به‌نوعی با بسته شدن خودکار کروم و کرش کردن آن برخورد داشته‌اند. بر اثر این بسته شدن‌های ناگهانی و کرش کردن‌ها، تمام زبانه‌های باز داخل گوگل کروم را از دست می‌دهیم. در این مقاله، روش‌های ساده‌ای را برای باز کردن مجدد تمام زبانه‌های بسته شده در مرورگر کروم به‌شما معرفی می‌کنیم تا در چنین مواقعی از آن‌ها استفاده کنید.

1606683296_1_0.gif

اگر هم‌اکنون با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می‌کنید یا مشکلات داخل کروم باعث شده تا در هنگام کار در اینترنت زجر بکشید راه‌کار عملی و کارسازی را به‌شما معرفی می‌کنیم. 

ریستور کردن زبانه‌های کروم بعد از کرش

1- از تاریخچه گوگل کروم استفاده کنید

برای باز کردن دوباره زبانه‌های قبلی در گوگل کروم لازم نیست که تمام تاریخچه آن‌را جستجو کنید. برای این کار دکمه‌های Ctrl + H را بگیرید تا History کروم باز شود. اگر به‌طور اتفاقی زبانه‌های کروم را بستید یا این‌که بر اثر وجود یک باگ چنین اتفاقی رخ داد، تاریخچه کروم گزینه‌ای را با عنوان ‘Reopen Closed Tabs’ در اختیارتان می‌گذارد تا به‌سادگی آن‌ها را دوباره باز کنید.

بعد از کلیک بر روی این گزینه تمام زبانه‌های بسته شده فورا باز می‌شوند. همین کار را می‌توانید در مورد مک هم انجام دهید فقط در آن‌جا برای دسترسی به تاریخچه کروم از دکمه‌های CMD + Y استفاده کنید.

2- از میان‌برهای کیبورد استفاده کنید

این روش در مقایسه با روش فوق حتی ساده‌تر است. از چند میان‌بر کیبوردی استفاده کنید تا زبانه‌های بسته شده را مجددا باز کنید. البته این روش تنها زمانی کار می‌کند که به‌طور اتفاقی زبانه‌ها بسته شده باشند. اگر کامپیوتر ریستارت شده باشد نمی‌توانید از این روش استفاده کنید.

در داخل ویندوز، کروم را باز کنید و کلیدهای Ctrl + Shift + T را بگیرید. این ترکیب به‌سرعت آخرین جلسه کروم را باز می‌کند. برای مک از کلیدهای CMD + Shift + T استفاده کنید.

یک راه ساده دیگر کلیک راست بر روی یکی از زبانه‌های کروم و سپس انتخاب گزینه ‘Reopen Closed tab’ است.

3- از افزونه گوگل کروم استفاده کنید

افزونه‌ای داخل کروم به‌نام Lock It وجود دارد که کار ساده‌ای را انجام می‌دهد: وبسایت را قفل می‌کند! این افزونه وبسایت را قفل می‌کند و هنگام بسته شدن به‌شما اعلام می‌کند. در واقع، یکی از بهترین راه‌کارها برای مواجهه با بسته شدن‌های متوالی کروم استفاده از این افزونه فوق‌العاده است.

این افزونه تنها افزونه کروم نیست که برای این منظور می‌توان استفاده کرد. اما بدون شک بهترین آن‌ها است.

4- ترمیم دائمی

گوگل کروم گزینه‌ای را به کاربران ارائه می‌کند که با استفاده از آن می‌توان آخرین جلسه را بازیابی کرد. اما موضوع آن است که با این روش نمی‌توان زبانه‌های بسته شده را دوباره احیاء کرد. اگر بعد از کرش کروم قادر به بازیابی زبانه‌های بسته شده نیستید باید مرورگر سیستم خود را به‌روزرسانی کنید. اگر هم‌اکنون آخرین نسخه روی سیستم است مجددا آن‌را نصب کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟