تلاش فایرفاکس برای افزایش امنیت اطلاعات شخصی کاربران
چگونه با استفاده از گذرواژه از اطلاعات خود در موزیلا فایرفاکس محافظت کنیم
در این مطلب شما را با یک ترفند خیلی جالب آشنا می‌کنیم که به‌کمک آن می‌توانید امنیت مرورگر فایرفاکس را بالا ببرید. تعیین گذرواژه برای مرورگر باعث می‌شود تا اطلاعات شما از امنیت بیشتری برخوردار باشد.

چگونه با تعیین گذرواژه از مرورگر موزیلا فایرفاکس محافظت کنیم

روش انجام این کار بسیار ساده و با استفاده از یک افزونه انجام می‌شود. با این کار امنیت حریم خصوصی شما تضمین می‌شود و می‌توانید پی‌سی خود را به‌راحتی با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

گام اول- در ابتدا، آخرین نسخه موزیلا فایرفاکس را دانلود و روی کامپیوترتان نصب کنید. سپس، در داخل مرورگر فایرفاکس این لینک را باز کنید.

گام دوم- در این لینک افزونه‌ای با عنوان Startup Master می‌بینید. کافی است روی دکمه دانلود کلیک کنید. بعد از آن نسخه مرورگر نصب شده روی سیستم بررسی می‌شود تا مقدمات نصب آن بر روی مرورگر فراهم شود.

گام سوم- مراحل نصب افزونه در مرورگر انجام می‌شود و بعد از اضافه شدن به‌فایرفاکس از شما خواسته می‌شود تا یک گذرواژه تعیین کنید. هر گذرواژه‌ای که مدنظر دارید را انتخاب و روی دکمه Save کلیک کنید.

به‌همین سادگی! از حالا به‌بعد هر وقت که فایرفاکس را باز کنید باید برای اتصال به اینترنت گذرواژه وارد کنید. 

در موزیلا فایرفاکس کوانتوم از Master Password استفاده کنید

Master Password یکی از قابلیت‌های تعبیه شده در داخل فایرفاکس کوانتوم است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند اطلاعات شخصی خود مانند لاگین‌ها، گذرواژه‌ها و تاریخچه ذخیره شده در مرورگر را محافظت کنند. برای استفاده از این قابلیت نیازی به نصب افزونه نیست.

گام اول- مرورگر فایرفاکس کوانتوم را باز کنید تا صفحه‌ای مانند تصویر زیر را مشاهده کنید. روی سه خط افقی که در گوشه بالا سمت راست مرورگر می‌بینید کلیک و سپس گزینه "Options" را انتخاب کنید. 

گام دوم- روی "Privacy & Security" کلیک کنید. در بخش تنظیمات این قسمت گزینه "Use a master password" را فعال کنید.

گام سوم- یک پنجره پاپ‌آپ ظاهر می‌شود. در این پنجره از شما خواسته می‌شود تا گذرواژه اصلی را تغییر دهید. گذرواژه جدیدتان را وارد و پس از تأیید روی "OK" کلیک کنید.

تمام! هر زمان که قصد دسترسی به اطلاعات خود مانند لاگین‌ها، گذرواژه‌ها و تاریخچه مرورگر را داشته باشید باید گذرواژه مستر را وارد کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟