چرا این سه پوشه همیشه در ویندوز 10 حاضر هستند
پوشه‌های Local، LocalLow و Roaming در ویندوز 10 چیستند و چه کاری انجام می‌دهند؟
اگر از ویندوز به‌ویژه نسخه 10 استفاده می‌کنید حتما با پوشه AppData و سه پوشه Local، LocalLow و Roaming که در آن قرار دارند برخورد کرده‌اید. اما واقعا دلیل وجود این سه پوشه چیست و چه کاری برای شما انجام می‌دهند؟

1606683296_1_0.gif

اگر در ویندوز 10 باکس ران را باز کنید و %AppData% را در آن تایپ کنید، یا اگر فایل اکسپلورر را باز کنید و همین دستور را در نوار مکان وارد کنید پوشه AppData برای شما باز می‌شود. این پوشه در تمام پوشه‌های مربوط به پروفایل تک تک کاربران در ویندوز 10 وجود دارد. در داخل این پوشه، سه پوشه دیگر نیز به‌صورت دائمی دیده می‌شوند: Local, LocalLow, Roaming. از این روی این نام‌ها نمی‌توان به چیزهایی که داخل آن‌ها وجود دارد پی برد. شما در این قسمت پوشه‌های زیادی برای هر کدام از اپ‌هایی که روی سیستم‌تان اجرا می‌شود مشاهده می‌کنید. 

اما مسلما این پوشه‌ها در همان محلی که اپ‌ها نصب شده‌اند نیستند. همان‌طور که می‌دانید اپ‌ها در پوشه Program Files نصب می‌شوند پس دلیل وجود این سه پوشه و پوشه‌های داخل آن‌ها چیست؟

پوشه‌های Local, LocalLow, Roaming

برای شروع باید بدانید که تمام این پوشه‌ها توسط ویندوز ساخته می‌شوند. وقتی AppData را باز کنید هر سه پوشه را داخل آن می‌بینید. اما زیرپوشه‌های داخل آن‌ها به اپ‌هایی که در ویندوز نصب می‌کنید بستگی دارد. به‌عنوان مثال، کروم یک پوشه Google در پوشه Roaming ایجاد می‌کند. اپ‌هایی که نصب می‌کنید خودشان تصمیم می‌گیرند که پوشه‌های خود را کجا ایجاد کنند اما هرکدام از آن‌ها هدف خودشان را دارند.

Local

به‌خاطر داشته باشید که این پوشه‌ها در پروفایل کاربری ویندوز قرار دارند. اپ‌هایی که پوشه‌های خود را در Local ایجاد می‌کنند و داده‌ها را در آن ذخیره می‌کنند هیچ‌گاه سیستم را ترک نمی‌کنند. مثلا اگر تصمیم بگیرید که از پروفایل کاربری خود خروجی بگیرید، اپ‌ها و داده‌های ذخیره شده آن‌ها در Local این محل را ترک نمی‌کنند.

LocalLow

پوشه LocalLow مشابه Local است با این تفاوت که اپ‌هایی که در این پوشه قرار می‌گیرند اجازه دسترسی به پوشه Local یا Roaming را ندارند. اگر از اپ‌های پرتابل استفاده کنید، ممکن است به‌جای این‌که پوشه‌های خود را در Local ایجاد کنند در این قسمت آن‌ها را بسازند. ادوبی فایل‌های خود را هم در این پوشه و هم در دو پوشه دیگر ذخیره می‌کند.

Roaming

تمام پوشه‌هایی که در این پوشه قرار دارند می‌توانند با یک سرور سینک شوند و بین پی‌سی‌های گوناگون کپی شوند تا پروفایل کاربری شما امکان انتقال را داشته باشد. اپ‌هایی مانند کروم که پوشه‌های خود را در این بخش می‌سازند و فایل‌های‌شان را در آن ذخیره می‌کنند به‌این علت که نیاز به‌سینک کردن در تمام سرویس وب دارند یا این‌که ماهیت داده‌هایی که می‌سازند امکان سینک شدن را دارد از Roaming استفاده می‌کنند. کروم پروفایل کاربری شما را در این قسمت ذخیره می‌کند.

اپ‌ها می‌توانند در هر سه پوشه مورد اشاره پوشه‌های خود را بسازند و فایل‌های مختلف را در هر کدام از آن‌ها ذخیره کنند. ادوبی نمونه یکی از این برنامه‌ها است، البته مایکروسافت هم به‌همین شیوه عمل می‌کند. اگر آن‌ها را دست‌کاری کنید احتمالا برخی از داده‌های خود را از دست می‌دهید، ممکن است بوکمارک‌های خود را از داخل مرورگری که استفاده می‌کنید به‌طور تصادفی پاک کنید. اما هیچ‌کدام نمی‌توانند باعث از کار افتادن سیستم شوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟