دشمنان قسم‌خورده محیط‌زیست
13/03/1396 - 15:48
۱۰ خودروی قدرتمند آلوده‌کننده‌ هوا را بشناسید
همیشه این‌طور نیست که آلوده‌کننده‌ترین خودروهای دنیا مربوط به شرکت‌های خودروساز دست چندم یا ناشناخته باشند. در فهرست زیر ده خودروی قدرتمند و کاملا شناخته شده دنیا قرار دارند که بیشترین سهم آلودگی هوا را بر دوش می‌کشند. میزان رتبه‌بندی این خودروها براساس تولید گاز CO2 به ازای هر گرم در یک کیلومتر است.

1606683296_1_0.gif

بوگاتی ویرون: 596 گرم بر کیلومتر

در اصل بوگاتی ویرون دیگر به فروش نمی‌رسد؛ ولی همچنان در این لیست قرار گرفته است زیرا تولید گاز CO2 برابر 596 گرم بر کیلومتر می‌تواند به عنوان یک جنایت جنگی در نظر گرفته شود.

ای‌ام‌جی جی ۶۵: حدود 397 گرم بر کیلومتر

موتور V12 دوقلویی که در AMG به کار رفته است، می‌تواند خون طرفداران محیط زیست را به جوش بیاورد. آلودگی این خودرو به حدی است که با راندن سه کلاس A به صورت همزمان آلودگی کم‌تری تولید می‌شود.

واکسول وی‌ایکس‌آر۸: 373 گرم بر کیلومتر

این که جهان با بحرانی به نام سوراخ شدن لایه‌ی اوزن روبرو است جای تعجبی ندارد؛ زیرا همچنان کارخانه‌ها در حل تولید خودروهایی مثل VXR8 هستند. این خودرو با موتور V8 خود از آلوده‌کننده‌ترین لامبورگینی هوا را بیش‌تر آلوده می‌کند.

لامبورگینی اونتادور: 370 گرم بر کیلومتر

از زمانی که بوگاتی با ارائه‌ ویرون در سال 2005 برنده‌ نبرد بیش‌ترین سرعت شد، خودروسازان دیگری که سوپراسپرت تولید می‌کردند، تمام تلاش‌شان را برای ادامه‌ رقابت انجام داده‌اند. اما لامبورگینی با بوگاتی در مساله‌ دیگری نیز رقابت دارد و آن هم تولید آلوده‌کننده‌ترین خودرو است. موتور V12 اونتادور 370 گرم آلودگی به ازای هر کیلومتر تولید می‌کند.

مازراتی گران‌توریزمو ام‌سی استرادل: 360 گرم بر کیلومتر

این خودرو می‌تواند همزمان که به عنوان یک وسیله‌ی حمل و نقل شناخته می‌شود، در نقش بخاری سیاره زمین هم عمل کند. این مازراتی تقریبا دو برابر پورشه 911s آلودگی ایجاد می‌کند.

فراری اف ۱۲ تی‌دی‌اف: 360 گرم بر کیلومتر

این فراری یک آلوده‌کننده‌ تمام عیار محیط‌زیست است. موتور تقویت شده‌ V12 آن اگر به کار بیفتد، می‌تواند منجر به انقراض گونه‌های جانوری شود.

رولز رویس فانتوم: 347 گرم بر کیلومتر

اگر رولز رویس در نسل بعدی آلودگی تولید شده توسط فانتوم را کنترل نکند، در مدت کوتاهی دیگر اثری از خانه‌های ییلاقی بریتانیا باقی نخواهد ماند. ولی حقیقت این است که هر قدر هم فانتوم آلوده کننده باشد، هنوز هم عده‌ زیادی مشتاق آن هستند.

بنتلی کانتیننتال جی‌تی اسپید کابریو: 347 گرم بر کیلومتر

این بنتلی تمام تلاش خود را می‌کند تا نسبت به کسانی که جنگل‌های استوایی را از بین می‌برند، سهم بیش‌تری در آلودگی محیط زیست داشته باشد. اگرچه در مورد این خودرو به دلیل فضای داخلی اندکی که دارد، وزن 2495 کیلوگرمی آن بسیار آزاردهنده‌تر از آلودگی‌اش است.

پاگانی هوایرا: 343 گرم بر کیلومتر

با این وجود که این خودرو در برابر دیگر سوپراسپرت‌های رقیبش آلودگی زیادی ایجاد نمی‌کند، 343 گرم بر کیلومتر برای طرفداران محیط زیست اصلا خبر خوبی نیست.

استون V12: حدود 343 گرم بر کیلومتر

زمانی که در کنار ساحل با این خودرو در حال رانندگی هستید و از هوای گرم لذت می‌برید، موتور V12 این خودرو با تولید CO2 به گرم کردن اتمسفر کمک می‌کند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟