خودروهایی که هنوز نیامده مدعی هستند
08/03/1396 - 16:19
با بهترین خودروهای جهان تا سال ۲۰۲۰ آشنا شوید
قطعا صنعت خودرو سال‌های بسیار بزرگی را در پیش‌رو دارد. سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اوج شکوفایی و موفقیت خودران‌ها و خودروهای هیبریدی خواهد بود و انواع مدل‌های خودرو با صدها قابلیت و امکانات به‌روز روانه بازار می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به خودروهای وعده داده شده تا سال ۲۰۲۰ بیندازیم و از هم‌اکنون برای معرفی‌شان روزشماری کنیم. در این مطلب سعی شده است به سراغ برندهای معروف بازار برویم وگرنه این فهرست هیچ‌گاه تمام شدنی نبود.

1606683296_1_0.gif

بی‌ام‌و سری ۸ 
قیمت تقریبی : ۱۰۰ هزار پوند 
سال تولید : ۲۰۱۹

یکی از اتومبیل‌های این فهرست که احتمالا زودتر از بقیه وارد بازار شود، کوپه بزرگ و لوکس بی‌ام‌و است که از قرار رقیب جدی مرسدس S کلاس کوپه شود. در تصاویری که از این بی‌ام‌و سری ۸ منتشر شده عمدتا شاهد یک طراحی قوی و ابعاد نسبتا بزرگ هستیم. در واقع سری ۸ را باید نسخه کوپه سری ۷ دانست که احتمالا از پیشرانه مشابه با این سدان لوکس بهره خواهد برد.

فورد موستانگ هیبرید 
قیمت تقریبی : ۳۷ هزار پوند 
سال تولید : ۲۰۲۰

فورد موستانگ در حال حاضر در سراسر جهان به فروش می‌رود و استراتژی فورد برای ادامه مسیر تجهیز آن به فناوری هیبریدی تا سال ۲۰۲۰ است. فورد اشاره کرده نسخه هیبریدی به اندازه یک موتور V8 قدرت خواهد داشت اما با توجه به چالش فضا در خودروهای هیبریدی احتمالا به معنی نصب موتور هشت سیلندر در زیر کاپوت آن نیست.

لندروور دیفندر 
قیمت تقریبی : ۳۵ هزار دلار 
سال تولید : ۲۰۱۹

یک سال بیشتر از توقف تولید و بازنشستگی دیفندر افسانه‌ای نمی‍‌گذرد که جانشین آن قرار است به‌زودی وارد بازار شود. مهندسان لندروور به سختی روی نسل جدید دیفندر کار می‍‌کنند و به گفته ایشان قابلیت‌های آفرود این خودرو همانند سلف پرافتخار خود خواهد بود. در ساخت این خودرو احتمالا از آلومینیوم استفاده شده و با توجه به تصاویر منتشر شده طراحی آن ترکیبی از دیفندر قدیمی و محصولات فعلی لندروور است. 

مرسدس EQA 
قیمت تقریبی : ۴۰ هزار پوند 
سال تولید : ۲۰۱۹

مرسدس از زیرمجموعه الکتریکی EQ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ رونمایی کرد و وعده داد تا سال ۲۰۲۵ در تمام کلاس‌ها نسخه‌های الکتریکی EQ را وارد بازار کند. همان‌طور که از نام آن مشخص است، EQA یک هاچ‌بک الکتریکی در اندازه کلاس A بوده و رقیب فولکس ای-گلف است. به گفته مرسدس برد الکتریکی خودرو ۳۱۰ مایل و به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد؛ هرچند پلتفرم آن به گونه‌ای است که می‌تواند چهار چرخ متحرک نیز باشد.

مرسدس EQC 
قیمت تقریبی : ۵۰ هزار پوند 
سال تولید : ۲۰۱۹

اس یو وی EQC را باید به عنوان پیشتاز و پرچمدار اتومبیل‌های تمام الکتریکی جدید مرسدس بنز دانست. پلتفرم سفارشی این خودرو با وجود استفاده از فناوری‌های فعلی امکان ایجاد آرایش دیفرانسیل عقب، جلو و چهار چرخ متحرک را در مدل‌های مختلف دارد. مرسدس نه تنها در مسائل فنی بلکه در فروش این خودرو نیز نوآوری به خرج داده و از طریق نمایندگی‌های مجازی به‌طور آنلاین آن را به فروش می‌رساند. این احتمال می‌رود که شاهد اس‌یو‌وی‌های EQE و EQS نیز در ادامه باشیم.

مرسدس GLA 
قیمت تقریبی : ۲۶ هزار پوند 
سال تولید : ۲۰۱۹

مرسدس بنز نسل دوم GLA را در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد که تفاوت‌های بسیاری با نسل فعلی دارد. نسل فعلی GLA چیزی بیشتر از هاچ‌بک A کلاس با اندکی افزایش ارتفاع نیست اما تصاویر منتشر شده از نسل دوم آن نشان می‍‌دهد کاملا با یک کراس‌اوور مواجه هستیم که به برادران بزرگترش GLC و GLE شباهت بیشتری دارد. البته در مدل‌های پایه هنوز مانند A کلاس از آرایش دیفرانسیل جلو استفاده شده و نسخه‌های فول GLA از ترکیب چهار چرخ متحرک سود می‌برند.

مرسدس GLB 
قیمت تقریبی : ۳۰ هزار پوند 
سال تولید : ۲۰۱۹

اس‌یووی دیگری که مرسدس بنز در سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهد کرد، مدل تازه‌وارد GLB خواهد بود. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد این شاسی بلند جعبه‌ای به کناره‌های صاف بیشتر از G کلاس الهام گرفته و احتمالا در طراحی آن بر قابلیت‌های آفرود تاکید شده است. پیشرانه GLB با نسل آتی A کلاس و GLA مشترک خواهد بود.

پورشه ۹۱۱ 
قیمت تقریبی : ۷۸ هزار پوند 
سال تولید : ۲۰۱۹

تاریخچه اتومبیل‌های اسپرت پورشه بیشتر نشان دهنده تکامل است تا تحول اما نسل بعدی ۹۱۱ با تغییری قابل توجه همانند مدل‌های اواخر دهه ۹۰ از هواخنک به آب خنک تبدیل شده است. در حالی که ۹۱۱ هنوز به موتور بنزینی به عنوان منبع اصلی قدرت متکی است، مدل هیبریدی آن نیز قرار است وارد بازار شود.

پورشه میشن E 
قیمت تقریبی : ۱۰۰ هزار پوند 
سال تولید : ۲۰۲۰

تولید اتومبیل‌های اسپرت تخصص پورشه است، اما این بار از منبع قدرت متفاوتی استفاده شده است. در میشن E از فناوری به کار رفته در خودروی برنده مسابقات اتومبیلرانی لمانز استفاده شده تا رقیبی جدی برای محصولات تسلا باشد. این پورشه با مجهز بودن به دو موتور الکتریکی تقریبا ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و با یک بار شارژ مسافت ۳۱۰ مایل را می‌پیماید.

فولکس واگن I.D
قیمت تقریبی : ۲۳ هزار پوند 
سال تولید : ۲۰۲۰

در حالی که فعلا فولکس ای-گلف در خط مقدم اتومبیل‌های الکتریکی فولکس قرار دارد، I.D پایه‌ای برای آینده برقی بزرگ‌ترین خودروساز آلمان خواهد بود. فولکس I.D اندکی کوچکتر از گلف است و با استفاده از یک پلتفرم کاملا جدید به دو موتور الکتریکی مجهز است. برد الکتریکی این فولکس قرار است تا ۳۷۵ مایل افزایش پیدا کرده و به فناوری های خودران نیز مجهز باشد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟