پیشرانه جدید، توان بیشتر و طراجی جذاب
22/02/1396 - 13:07
نگاهی به ابرخودروی مک‌لارن 720S + ویدیو
شرکت خودروسازی مک لارن (McLaren) نمونه جدید از ابرخودروهای خود را به بازار معرفی نمود. این خودرو که مک لارن 720S نام دارد، برای اوابن بار در نمایشگاه خودرو ژنو سال ۲۰۱۷ میلادی به نمایش عمومی درآمد.

مک لارن 720S بر پایه مدل قبلی این شرکت، مک لارن 650S ساخته شده و علاوه بر دگرگونی چهره و بازسازی ظاهری (Facelift)، در بخش موتور و پیشرانه نیز مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است.


پیشرانه‌ 4 لیتری این مدل، به توربوی دوگانه و اینترکولر مجهز است. این موتور 8 سیلندر 32 سوپاپ، از آلومینیوم ساخته شده و در قسمت میانی عقب خودرو قرار گرفته است. قدرت 720S در حدود 710 اسب بخار اندازه‌گیری می‌شود و گشتاور 770نیوتن‌متر فراهم می‌کند. با این پیشرانه، رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها 2.8 ثانیه زمان می‌برد و می‌توان بعد از 5.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 160کیلومتر بر ساعت رسید. این خودرو مسافت 400 متر را در10.4 ثانیه می‌پیماید و نهایت سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند. مصرف سوخت این خودرو با سرعت ثابت بزرگراه، 10.7 لیتر در 100کیلومتر است و در شهر به نهایت مصرف 15.6 لیتر در 100کیلومتر می‌رسد. در مجموع، میانگین بنزین مصرفی 720S حدود 13 لیتر در 100 کیلومتر برآورد می‌شود.


این سوپراسپرت بریتانیایی همچنین به یک سیستم کنترل دریفت متغیر (مانند حالت دریفت در فورد فوکوس RS) و نسخهٔ باز برنامه‌نویسی شدهٔ کنترل شاسی فعال II مجهز شده است که بر اساس الگوریتم‌های تحقیقاتی دانشگاه کمبریج طراحی شده است؛ اما ویژگی‌های دوست‌داشتنی 650S نیز هنوز هم در 720S وجود دارند از جمله گیربکس هفت سرعته کوییک شیفت دوکلاچه، فرمان الکتروهیدرولیکی، ترمزهای عملکرد بالای کربن سرامیکی، سیستم هدایت ترمز و کمک‌فنرهای مگنتورلوجیکال. همچنین در این ماشین یک بال عقب فعال نیز ارائه شده است که به‌طور خودکار تغییر جهت می‌دهد. این بال دارای سه موقعیت مختلف است. این موقعیت‌ها عبارتند از یک، تنظیمات بهینه برای بهبود هندلینگ، دو، ارائه سرعت بالا در خط مستقیم و سه، تبدیل به یک ترمز هوایی غول‌پیکر.

در بخش جلوبندی و سیستم تعلیق این خودرو از کمک‌های هیدروپنوماتکی است که با هوا تنظیم می‌شود.علاوه بر این مجهز به 21 سنسور ابزار دقیقی است که همگی خروجی داده‌های خود را به کامپیوتر مربوط ارسال می‌شود و این به این معنی است که مک لارن 720S در تمام وضعیت‌های رانندگی ارتفاع و تعلیق خود را به لحظه تنظیم و بروز می‌کند.

این خودرو در جلو و عقب به ترتیب از رینگ و لاستیک‌هایی با اندازه 245/35/19 و 305/30/20 استفاده و از نوع برند پیرلی ساخت ایتالیا است.

در فضای داخلی 720S شاهد طراحی جدید کابین هستیم که در آن کنسول میانی به سمت راننده متمایل شده است. از موارد جالب در کابین، می‌توان به نشان‌دهنده دیجیتال جدید اشاره کرد که صفحه‌نمایش تاشونده راننده (Folding Driver Display) نام داشته و پشت فرمان واقع شده است. این سیستم از دو طریق مختلف اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می دهد:

·         حالت صفحه‌نمایش کامل (Full Display Mode): در این حالت یک صفحه‌نمایش بزرگ در اختیار راننده قرار می‌گیرد که شبیه به سیستم کابین مجازی آئودی (Audi Virtual Cockpit) بوده و عقربه‌های دیجیتالی دارد که اطلاعاتی همچون دور موتور، سرعت، مصرف سوخت، وضعیت دنده و حالت سیستم تعلیق را نشان می دهد.

·         حالت صفحه نمایش باریک (Slim Display Mode): در این حالت صفحه نمایش بزرگِ پشت فرمان جمع می شود و جای آن را یک صفحه نمایش کوچک می گیرد که فقط اطلاعات مهمی مانند وضعیت دنده، سرعت و دور موتور را روی نواری باریک نمایش می‌دهد. مک لارن می‌گوید این حالت مناسب افرادی است که می‌خواهند تمرکز بیشتری روی جاده داشته باشند یا صفحه نمایش بزرگ و شلوغ را نمی‌پسندند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟