در دو مدل هاچ‌بک و سدان
19/02/1396 - 16:53
گالری عکس: کیا ریوی ۲۰۱۸ با طراحی زیباتر و جذاب‌تر
نسل اول خودروی کیا ریو در میان ایرانی‌ها طرفداران زیادی داشت و دارد و هنوز هم معامله می‌شود. ریو یک خودروی کم‌مصرف شهری با امکانات مناسب بود. در حالی که نسل سوم این خودرو نیز وارد بازار ایران شده و قیمت بسیار گرانی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان دارد؛ مدل ۲۰۱۸ ریو نیز چندی پیش معرفی شد.

1606683296_1_0.gif

ریوی ۲۰۱۸ در نمایشگاه نیویورک معرفی شد و شامل دو مدل هاچ‌بک و سدان است. ریوی جدید برای کشورهای اروپایی و آسیایی با "نسخه های بنزینی و دیزلی" ارائه خواهد شد که شامل موتور 3 سیلندر یک لیتری T-GDI است، اما مدل امریکای شمالی با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه خواهد شد. نکته جالب این است که خروجی اعلام شده این اتومبیل، گشتاور 161 نیوتن متر و 130 اسب بخار قدرت است که 8 اسب بخار از نسل قبل ضعیف تر است اما کیا وعده واکنش‌پذیری و قابلیت‌های رانندگی بهتر در سرعت پایین داده است که آن را برای شهر مناسب‌تر می‌سازد.

ریوی جدید مجهز به سیستم تعویض دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک است و انتقال قدرت از طریق چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. با نگاه به زیر چرخ‌ها، یک سیستم تعلیق جدید مشاهده می‌شود که به صورت کلی تغییری نکرده است، سیستم مک فرسون در جلو و اکسل صلب در عقب، اما با شکلی متفاوت که سازنده ادعا کرده که راحتی و هندلینگ را ارتقا می دهد.

در هر دو مدل شاهد افزایش تقریبا 1.5 سانتی متری طول و - کمتر از نصف آن - افزایش فاصله بین دو محور چرخ هستیم، اما به نظر می‌رسد حالت صاف ریو باعث استفاده بهتر از فضا شده است. به همین دلیل، کابین و فضای داخلی ریو کمی بهتر شده. فضای بار مدل سدان 0.3 متر مکعب و مدل 5در، 0.5 متر مکعب افزایش داشته و سازنده مدعی دارا بودن بزرگ ترین کابین مسافر در میان رقبا با حجم 2.54 متر مکعب برای مدل سدان و 2.56 متر مکعب برای مدل هاچ بک را دارد.

درون کابین، داشبورد مجهز به صفحه‌نمایش انتخابی 7 اینچی UVO 3 به همراه Android Auto و Apple CarPlay و دیگر فناوری‌های جدید و قابلیت‌های اتصالی را مشاهده می‌کنید. ریو همچنین ادعا می‌کند که این اولین خودرو کلاس B شرکت، با قابلیت سیستم ترمز خودکار را به همراه تشخیص عابر ارائه می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟