کمپین «نه به پلاک تاریخی»
گالری عکس: نمایشگاه خودروهای لوکس در مجتمع مدرن الهیه
جمعه 15 اردیبهشت ماه نمایشگاه خودرو‌های لوکس در دو کلاس خودرو‌های کلاسیک و مدرن در مجتمع مدرن الهیه برگزار شد.

1606683296_1_0.gif

نمایشگاه خودرو توسط جمعی از علاقه‌مندان خودرو با حمایت مسئولین مجتمع در الهیه تهران برگزار شد. تمامی خودرو‌های موجود در نمایشگاه متعلق به مالکان شخصی بوده که با دعوت مسئولین نمایشگاه حضور به عمل آوردند. نمایشگاه در طبقه دوم و سوم پارکینگ مجتمع  در دو کلاس خودروهای مدرن و کلاسیک میزبان علاقه‌مندان به خودروهای لوکس بود.

روی پلاک خودروهای کلاسیک برچسبی با هشتگ (#نه_به_پلاک_تاریخی) چسبانده شده بود. وقتی از یکی از صاحبان خودرو دلیل شکل‌گیری این کمپین را پرسیدم، اینگونه پاسخ داد: «حدود 10 سال پیش طرحی به علت حفظ محیط زیست و هوای پاک موضوع پلاک تاریخی در انجمن خودروهای کلاسیک ایران مطرح شد. طرح مورد نظر نهایتا در شهریور ماه سال 1395 با نام قانون حفظ و صیانت از خودروهای تاریخی و کلاسیک در همین هیات تصویب شد. » در این طرح کارگروهی معرفی شده که جز ضرر و زیان هیچ ارمغانی برای مالکان خودروهای کلاسیک ندارد.

مطلب پیشنهادی

خودرو‌های کلاسیک خاص در نمایشگاه Retromobile 2017
کلاسیک‌ها خود‌نمایی می‌کنند

بر طبق قوانین مندرج در این طرح، خودروهای مذکور دارای پلاک تاریخی شده و بخشی از اموال منقول میراث فرهنگی محسوب خواهند شد. همچنین کنترل، نحوه و اندازه استفاده و مالکیت و حتی تعویض قطعات و فروش خودروها از دست صاحبانشان خارج می‌شود و اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرفی در خودرو ندارند مگر با کسب مجوز از کارگروه مربوطه که آن هم در صورت صلاحدید کارگروه و با پرداخت هزینه خواهد بود. هدف مالکان خودروهای کلاسیک از برگزاری کمپین این بود که مصوبه پلاک تاریخی کنسل و طرحی کارشناسی شده جهت حفظ و صیانت از خودروهای کلاسیک ارائه شود تا هم منافع مالکان این خودروها حفظ شود و هم علاقه‌مندان به این رشته در داخل کشور زیاد شوند.

بخشی از نمایشگاه به موتور‌های هارلی دیویدسون اختصاص داشت. وقتی از یکی از مالکان درباره کیفیت و قیمت این کلاس از موتورسیکلت در ایران پرسیدم، اینگونه جواب داد: «موتورهای هارلی دیویدسون در ایران اصلا استاندارد شرکت هارلی دیویدسون را ندارند؛ زیرا لوازم یدکی این کلاس در ایران یافت نمی‌شود و علاقه‌مندان ناچاراند که قطعات مورد نیاز خود را سفارش دهند، بسازند یا از قطعات موتور‌های دیگر استفاده کنند. به همین دلیل هارلی دیویدسون‌های موجود در ایران به گونه‌ای سلیقه‌ای جمع‌ و جور شده و قیمتی بین 25 تا 30 میلیون دارند.»

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟